• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Clarkson

Detailing trainee
7 feb 2016
10
47
31
BMW 130i
Hallo allemaal!

Hier nog een rookie op het detail gebied, wil er graag meer informatie over inwinnen.

Mijn BMW's hebben toch wat extra aandacht nodig zie ik.

Altijd met de hand wassen, dat doe ik wel en eens per +/- 4 maanden waxen met Megiuars NXT 2.0 wax, maar het resultaat is na deze behandeling prima, maar wil me toch eens wat verdiepen in een volgende stap... kleien wil ik wel eens proberen.

Vooral de Schapirzwarte E90 ziet er na het waxen prachtig uit, maar een paar weken later al weer minder.
De auto is nieuw gekocht en 6 jaar oud, dus kleien zal wel geen overbodige luxe zijn onderhand.

De carbonzwarte 130i heb ik vorig jaar in Duitsland gekocht en zo op het oog is de lak in betere conditie dan bij de E90. De vorige eigenaar is duidelijk een poetsliefhebber geweest, maar na een jaar kan deze ook wel wat extra werk gebruiken.

Wat plaatjes bij het praatje:

Hier moest ik nog beginnen, hij was al gewassen (gelukkig kwam de zon pas echt door toen ik klaar was)

FullSizeRender31.jpg


FullSizeRender32.jpg


Sorry, ben een slechte iPhone fotograaf..

FullSizeRender34.jpg


FullSizeRender33.jpg


FullSizeRender35.jpg


IMG_1368.jpg


Ook wheelwax ben ik mee bekend:

Voor:

IMG_0413.jpg


Na:

IMG_0414.jpg



Dus, ik zat te denken om eens een stap verder te gaan en te gaan kleien, paar filmpjes hiervan gezien en dacht dat kan iedereen.
Heb al een klein beetje zitten rondneuzen op de Carclean webshop en zat te denken om het volgende aan te schaffen (mijn huidige Meguiars wax is ook bijna op)

- Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
- Monello - Dolce Verde klei

- Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915
- Monello - Monello Non-Ferro (uiteraard ;))
- Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel (niet langer klooien met die rommel van de action waar je gigantisch veel van gebruikt voor een goed resultaat)

- Gyeon - Q²M Bathe (een bekende forummer van mij is hier lyrisch over)

Een paar vragen:
- Spray and Wipe kan 1:1 verdund worden voor gebruik tijdens kleien, hoeveel heb je ongeveer nodig per auto?
- de Collinite 915 geeft een prachtig resultaat heb ik op foto's gezien, hoe vaak kan ik hiermee waxen normaal gesproken?
- Q²M Bathe, je hebt ook nog de + versie, welke is het best geschikt voor de ''handwasjes'' tussendoor?


Ohja, en last but not least, ben zelf iemand die veel liefde in zijn auto's stopt, maar voor mij zijn er grenzen.
Als jullie tips hebben wat ik nog mis qua spullen (goede doeken van Monello e.d. heb ik wel) voor een goed lakresultaat dan hoor ik dat natuurlijk heel graag ;) Heb er geen zin in om 2 complete dagen mee bezig te zijn, dan maar ietsjes minder. Swirls hebben beide wagens heel weinig last van.





 
welkom bij de club

met de Spray and Wipe 1:1 verdunt doe ik 1 a 2 auto's ,
maar gebruik hem ook gelijk om de ramen en dashboard mee schoon te maken/afnemen.
en heb altijd een klein flesje in de auto met een doekje,
om de bridsh*t van de auto af te halen
 
welkom !!! , by the way : heb jij (lees als : heeft je auto) nou zoveel last van sinaasappelhuid of ligt dat aan de stand van je camera ? (foto 3 )
 
Bathe+ is vooral bedoeld om bijvoorbeeld in de winterperiode je waxlaag een boost te geven, omdat je dan vanwege lage temperaturen en korte dagen, alleen binnen kan detailen. Persoonlijk vind ik de Bathe gewoon vergelijkbaar met de Born to be Mild van Dodo Juice of de Super slick & Suds van Poor Boys.
 
- Spray and Wipe kan 1:1 verdund worden voor gebruik tijdens kleien, hoeveel heb je ongeveer nodig per auto?
De Spray&Wipe kan je verdunnen tot 1:1, en heb zelfs een keer vernomen dat iemand dit 1:2 doet, en kan je dus van je kleine flesje bijna een liter product maken. Met een liter kan je, denk ik, zo'n 4x de gehele auto kleien. Licht er maar net aan hoeveel je gebruikt, maar liever teveel als te weinig omdat je klei anders kan aanlopen en misschien marring kan veroorzaken. Dit moet er met polijsten weer uitgehaald worden.

(Marring zijn micro-krasjes, een heleboel bij elkaar, en dan ontstaat er dus een dof-uitziende plek)


- de Collinite 915 geeft een prachtig resultaat heb ik op foto's gezien, hoe vaak kan ik hiermee waxen normaal gesproken?
Deze vaste wax heeft hele goede eigenschappen qua kleur/glans én standtijd. Met een blikje doe je heel veel waxbeurten, is mijn vermoeden. Ik gebruik zelf 2 andere waxen van Collinite en deze gaan laaaang mee.


- Q²M Bathe, je hebt ook nog de + versie, welke is het best geschikt voor de ''handwasjes'' tussendoor?
De aangeboden shampoos zijn allemaal goed en er komt met name persoonlijke voorkeur bij kijken voor wat het ''beste'' is. Lekkere geur, prijs, verwerking, etc.
De Bathe is een pure shampoo en de Bathe+ heeft toevoegingen waardoor er nét even wat meer bij komt kijken. Met de Bathe maak je een sopje in je emmer, per paneel wassen en meteen afspoelen. De Bathe+ kun je een sopje van maken, per paneel wassen en niet op laten drogen, maar ik meen dat de beste werking tot stand komt wanneer je deze puur aanbrengt. Per paneel aanbrengen en meteen weer afspoelen. Bij de Bathe+ vormt er dan een beschermend laagje wat achterblijft.

(Zelf niet gebruikt, wel veel over gelezen)



Als jullie tips hebben wat ik nog mis qua spullen
Wat mij opviel is dat je, denk ik, geen goede emmers hebt met bijbehorende Grit Guard(s). In de Grit Guard Emmers kan 19L water, wat het water schoner houd in verhouding, en de Grit Guards plaats je onderin de emmer om eventueel vuil op de bodem te houden. Zo maak je het risico op defecten maken tijdens het wassen minimaal. Ook een goede washandschoen is aan te raden. Bijv. de Gyeon Smoothie / Monello Thick Mitt.

(Echt helemaal strak zou zijn 2 handschoenen; één voor de vuile delen, één voor de minder vuile delen)


- Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel (niet langer klooien met die rommel van de action waar je gigantisch veel van gebruikt voor een goed resultaat)
Ik gebruikte zelf ook bandengel, maar ben overgestapt naar de Gyeon Tire. Dit product dekt snel, dus weinig nodig, en is aan te brengen met veel glans, of juist een donkere satijnen gloed. Ook vormt het product een coating op je band en is dus water-vuilafstotend.


Greetz
 
De Spray&Wipe kan je verdunnen tot 1:1, en heb zelfs een keer vernomen dat iemand dit 1:2 doet, en kan je dus van je kleine flesje bijna een liter product maken. Met een liter kan je, denk ik, zo'n 4x de gehele auto kleien. Licht er maar net aan hoeveel je gebruikt, maar liever teveel als te weinig omdat je klei anders kan aanlopen en misschien marring kan veroorzaken. Dit moet er met polijsten weer uitgehaald worden.

(Marring zijn micro-krasjes, een heleboel bij elkaar, en dan ontstaat er dus een dof-uitziende plek)


Deze vaste wax heeft hele goede eigenschappen qua kleur/glans én standtijd. Met een blikje doe je heel veel waxbeurten, is mijn vermoeden. Ik gebruik zelf 2 andere waxen van Collinite en deze gaan laaaang mee.


De aangeboden shampoos zijn allemaal goed en er komt met name persoonlijke voorkeur bij kijken voor wat het ''beste'' is. Lekkere geur, prijs, verwerking, etc.
De Bathe is een pure shampoo en de Bathe+ heeft toevoegingen waardoor er nét even wat meer bij komt kijken. Met de Bathe maak je een sopje in je emmer, per paneel wassen en meteen afspoelen. De Bathe+ kun je een sopje van maken, per paneel wassen en niet op laten drogen, maar ik meen dat de beste werking tot stand komt wanneer je deze puur aanbrengt. Per paneel aanbrengen en meteen weer afspoelen. Bij de Bathe+ vormt er dan een beschermend laagje wat achterblijft.

(Zelf niet gebruikt, wel veel over gelezen)




Wat mij opviel is dat je, denk ik, geen goede emmers hebt met bijbehorende Grit Guard(s). In de Grit Guard Emmers kan 19L water, wat het water schoner houd in verhouding, en de Grit Guards plaats je onderin de emmer om eventueel vuil op de bodem te houden. Zo maak je het risico op defecten maken tijdens het wassen minimaal. Ook een goede washandschoen is aan te raden. Bijv. de Gyeon Smoothie / Monello Thick Mitt.

(Echt helemaal strak zou zijn 2 handschoenen; één voor de vuile delen, één voor de minder vuile delen)



Ik gebruikte zelf ook bandengel, maar ben overgestapt naar de Gyeon Tire. Dit product dekt snel, dus weinig nodig, en is aan te brengen met veel glans, of juist een donkere satijnen gloed. Ook vormt het product een coating op je band en is dus water-vuilafstotend.


Greetz

Thanks voor je uitgebreide uitleg!

Wat betreft de emmers, inderdaad een erg goed idee om aan te schaffen! Rest ook trouwens. Nieuwe handschoen heb ik ook hard nodig... ben zelf ook toe aan vernieuwing in m'n assortiment haha!

Over de bandengel ben ik dan nog niet helemaal uit! Ik ga me eens verdiepen in de Gyeon Tire! Als het maar een goede standtijd heeft ben ik er blij mee en een mooie glans!

Zoals jij zegt inderdaad, de producten zijn allemaal goed, maar verschilt van voorkeur. Ik ga nog eens even verder speuren!
 
Welkom op het CC forum.

Gelijk even een tip na aanleiding van deze foto :
fullsizerender31-jpg.78606.jpg


NOOIT een fles of potje zo op je lak zetten !
Onderaan die fles zit een persnaad, als de fles gaat glijden snijdt hij zover in je lak dat de enige remedie is om een spuiter te gaan zoeken.
 
  • Leuk
Reactions: Emi en tembaco
Welkom op het CC forum.

Gelijk even een tip na aanleiding van deze foto :
Bekijk bijlage 78621

NOOIT een fles of potje zo op je lak zetten !
Onderaan die fles zit een persnaad, als de fles gaat glijden snijdt hij zover in je lak dat de enige remedie is om een spuiter te gaan zoeken.

Wacht maar tot die wagen gekleid is, dan maakt het niet meer uit, die fles kan dan nooit meer zo op je motorkap staan;)

Maar even serieus, inderdaad een goede tip!
 
Laatst bewerkt: