• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Welkom Sjoke, mooie alfa zelf ben ik in het bezit geweest van een alfa Romeo 33, 145 en daarna een 146.

Veel plezier met het opknappen van je bella
 
  • Leuk
Reactions: AR146
Nice one Sjoke!

Ben zelf vanaf 2007 besmet geraakt met het Alfa virus en kocht toen mijn eerste 145. Gelijk daarna lid geworden van de 145/6 club. Momenteel heb ik nog een 146 Blu Sirio in de garage staan als hobby.

Het viel me trouwens op dat je TI geen spoiler heeft. Ik heb nog een ongespoten TI spoiler liggen, dus ls je interesse hebt mag je deze gratis komen ophalen in Maastricht. Ik heb de spoiler destijds gratis overgenomen van iemand en hij blijft maar in de garage liggen. Dus in dat geval kan ik er iemand anders blijer mee maken.
 
Hallo Sjoke... Welkom op het forum!

Ik ben toch wel benieuwd wat dat Alfa virus nou is.... Ik heb toen ik net begon met auto rijden 2 alfa's gehad (een 145 &156) en het enige symptoom die ik kon ontdekken was hoofdpijn.... Heel veel hoofdpijn! (of maak ik me nu niet zo populair?)
 
Hallo Sjoke... Welkom op het forum!

Ik ben toch wel benieuwd wat dat Alfa virus nou is.... Ik heb toen ik net begon met auto rijden 2 alfa's gehad (een 145 &156) en het enige symptoom die ik kon ontdekken was hoofdpijn.... Heel veel hoofdpijn! (of maak ik me nu niet zo populair?)

Heb eigelijk nog nooit problemen gehad met de 146, heb hem nu 5 jaar in mijn bezit en altijd met veel plezier gereden.
Sommige mensen noemde mij wel erg bezeten in de zin van, om de 6 maanden alle vloeistoffen vervangen elk stofje op de auto grondig weg poetsen en zelf langs de weg stoppen als ik een vlekje op het achterraam spotten:joy:
Maar goed de 146 is ook mijn 1ste auto en zal ook altijd in mijn bezit blijven.


Nice one Sjoke!

Ben zelf vanaf 2007 besmet geraakt met het Alfa virus en kocht toen mijn eerste 145. Gelijk daarna lid geworden van de 145/6 club. Momenteel heb ik nog een 146 Blu Sirio in de garage staan als hobby.

Het viel me trouwens op dat je TI geen spoiler heeft. Ik heb nog een ongespoten TI spoiler liggen, dus ls je interesse hebt mag je deze gratis komen ophalen in Maastricht. Ik heb de spoiler destijds gratis overgenomen van iemand en hij blijft maar in de garage liggen. Dus in dat geval kan ik er iemand anders blijer mee maken.

Tof om te horen! Ben zelf ook lid van de club, heb nu ook een 156 V6 erbij gekocht, omdat ik toch ook wat anders wil rijden, op de planning staat nu ook de Giulia maar dat duurt nog wel een jaartje of 3 denk ik zoo_O.
Heb de 146 nu even binnen in de stalling staan deze mag zich binnenkort op het circuit gaan bewijzen en een spoiler zal inderdaad wel mooi staan! Ik zal je een PM sturen;)

De 146 en de 156 samen op een foto momentje
BwG9d9F.jpg
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
De Giulia *zwijmel*, die komt ooit ook nog voor mijn deur te staan.:D

@Zluytr: Geen idee, denk ook dat goed onderhoud heel belangrijk is voor een auto. De eerste Alfa kocht ik in 2007, nooit op bezuinigd met onderhoud, altijd netjes warm gereden voordat het pedaal wat dieper ging. In 2012 zat er al 230K op de teller en besloot ik een 146 junior aan te schaffen. Gekocht bij een erkende Fiat/Alfa garage maar weinig bekend over de historie. Die auto heeft me toen ook heel veel hoofdpijn bezorgd toen de bougies één voor één spontaan los schoten uit het schroefdraad.

Ik kocht daarna een Alfa van een kameraad/clubgenoot waarvan ik wist dat er geen cent op bezuinigd was en ze komt nog steeds ieder jaar vlekkeloos door de keuring zonder opmerkingen.

De ex-145:
2nrmxdv.jpg


En de huidige 146:
x29kpi.jpg
 
  • Leuk
Reactions: AR146 en m@rio
Een mooie 146 heb je, ik ga binnenkort ook beginnen aan de 156 deze word ook van top tot teen aangepakt incl nieuwe laklaag. lak staat al klaar maar moet hem eerst helemaal motorisch in orde hebben op mijn standaards, dus geen olie zweten etc.
 
Welkom op het forum! Ik had geen alfa, maar wel een andere Italiaanse schone... een Lancia delta HPE 3-deurs. Geen integrale spijtig genoeg...