• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

AR146

Detailing addict
28 mrt 2017
17
60
31
Hallo,

Mijn naam is Sjoke ik ben 24 jaar oud en kom uit Zuid-Limburg.

Ben altijd al helemaal gek met alles wat met motoren te maken heeft!
Vanaf mijn 12de reed ik al minibikes en op mijn 16de reed ik al scooters, ook had ik echte Race scooters waarvan ik er nu nog 2 in mijn bezit heb en nog 1 voor zo af en toe met mooi weer te rijden.

Natuurlijk op mijn 18de een auto, een Alfa Romeo 146 2.0 TI dit is ook mijn eerste auto en heb er al heel veel aangedaan, motorisch is die helemaal opgeknapt tot aan een nieuwe versnellingsbak wiel lagers etc noem het maar op. Gelukkig kan ik dit allemaal zelf en bespaart mij dit veel geld wat ik weer verder uitgeef aan de auto.

Nu dit allemaal gedaan is wil ik graag het uiterlijk aanpakken en kwam hier op carclean uit. Aangezien ik schade aan de rechter kant heb komt er weer een nieuw project namelijk de auto geheel uitdeuken en opnieuw spuiten.

Wat betreft cleaning zit ik op het niveau "average" en wil ik mij vanaf nu ook veel meer in verdiepen. Ben ook een groot fan van Meguiars en heb dus ook echt alles ervan op de Sonax interieur reiniger na dan.

Ik hoop dat ik hier veel kan leren wat betreft car detailing en ik mijn spullen goed tot zijn recht kan laten komen!
 

Bijlagen

  • car.jpg
    car.jpg
    204,7 KB · Weergaven: 137
Laatst bewerkt:
Welkom Sjoke!
Ik zou zeggen, lees het forum eens goed door, en bekijk diverse how to's en handleidingen. ;)
Veel detail plezier!
 
  • Leuk
Reactions: AR146
Welke op het forum hier, mede Alfa-fan!

Mooie 146 heb je!
Mijn eerste Alfa was een zwarte 145, maar veel gedoe mee gehad en uiteindelijk niet heel lang gereden. Hierna een zilveren 156 gehad.

Meguiars is niets mis mee, maar als je je een beetje ingelezen hebt op het forum zul je snel zien dat er veel meer, en misschien betere, keuzes zijn. :)
 
  • Leuk
Reactions: AR146
Dankjewel allemaal, zal zeker moeten lukken hier al eens even snel door de how-to`s gekeken zag al leuke dingen er tussen staan.

Dat is een beste collectie :)

Bekijk bijlage 93658
Dit was mijn eerste Alfa, maar had veel problemen met de versnellingsbak.

Helaas moet je wel oppassen met de synchromeshring in de 1ste versnelling wil die nog wel eens gaar worden, wat helpt is wat vaker de olie verversen. Een revisie zou je ook nog kunnen doen maar dit is zeer prijzig als je dit moet laten doen.
 
Dankjewel allemaal, zal zeker moeten lukken hier al eens even snel door de how-to`s gekeken zag al leuke dingen er tussen staan.


Dat is een beste collectie :)



Helaas moet je wel oppassen met de synchromeshring in de 1ste versnelling wil die nog wel eens gaar worden, wat helpt is wat vaker de olie verversen. Een revisie zou je ook nog kunnen doen maar dit is zeer prijzig als je dit moet laten doen.
Ik heb de auto destijds na een maand ofzo terug gebracht naar de garage :p
 
  • Leuk
Reactions: AR146