• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen

Het is hier wel wat met al die BMW's zeg.

Doen BMW-rijders vaker detailen of zo??

Een Outlander heb ik volgens mij nog niet zo vaak voorbij zien komen als een Beemer...
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Iedereen bedankt voor het verwelkomen. Hierbij mijn "stappenplan" om de M3 netjes te houden:

Wassen: Mequiars Gold Class met een washmitt van Mequiars. Heb ook een washmitt van Monello, maar deze nog niet gebruikt.

Kleien: Monello.

Polijsten: Microfiber cuttingdisc op polijstmachine van Mequiars met correction compound. Daarna met hetzelfde type pad ook machinaal met
Monello Mezzo en aansluitend Finale nabehandelen.

Waxen: Collinite Marque d'Elegance en de laatste keer met Monello Ibrido die ik met verschillende applicators en doeken van Monello aanbreng
en uitwrijf.

Velgen: Monello Non Ferro en naderhand in de Wheel Wax.

Kunststof: Auto Finesse Trim Dressing.

Banden: Auto Finesse Gloss Tyre Dressing.

Is dit een beetje een fatsoenlijk stappenplan of laat ik hier en daar een steekje vallen?
 
Ga je alle polijststappen doen met dezelfde pads? Dat lijkt me namelijk geen succes.

Daarnaast kan je ook eigenlijk pas na één of meerdere testspots bepalen wat je stappenplan wordt qua polijstwerk.

Houd er ook rekening mee dat MF pads wel wat anders werken dan foam pads. De één zweert erbij, de ander vind het niks.

Oh, en ik zou de velgen als eerst doen ;)
 
Ja, ik heb de polijststappen met dezelfde soort pad uitgevoerd.
Dit is dus eigenlijk niet de bedoeling?
 
Ja, ik heb de polijststappen met dezelfde soort pad uitgevoerd.
Dit is dus eigenlijk niet de bedoeling?

Polijsten is combinatie van pad en polijstmiddel.
Simpel uitgelegd begin je met pad met hoge slijpgraad en polijstmiddel en schaal je daarna af met "milder" polijstmiddel en dito pad. Misschien goed om nog ff in de stappenplannen te kijken of te zoeken op forum.
Zie hier alvast twee afbeeldingen, waarmee het vast helderder wordt:

IMG_0139.JPG
IMG_0140.JPG
 
Wanneer moet ik de Gyeon prep gebruiken? Moet dit na het kleien of na het polijsten en waar dient dit voor?
 
De iets langere versie: ;)
Na het polijsten neem je het residu van polijstmiddel af met een microfiber doek. Als je alleen met een droge doek afneemt kan er polijstmiddel achterblijven in nog niet helemaal gecorrigeerde krasjes. Omdat je precies wil zien of je alle krassen eruit gepolijst hebt, moet je met een ontvettend middel afnemen zodat je niet denkt dat je een volledige correctie behaald hebt en na een wasbeurtje of twee toch blijkt dat er nog krasjes aanwezig waren maar die nog opgevuld waren met polijstmiddel.