• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstellen.

boxxer

Detailing trainee
28 apr 2009
15
47
39
Hallo, ik ben Remco.

Ik heb een VW Golf IV in de kleur Black Magic Pearl.
Deze wil ik er netjes bij hebben staan en was hem dus vaak.
Nu wil ik het serieuzer aanpakken.
Veel swirls, kleine krasjes op de bekende plekken, welke ik dus weg wil werken.

In het forum heb ik al regelmatig topics gelezen over het gebruik van de DAP500.
Hier wil ik ook mee beginnen. Deze staat inmiddels ook in m'n lijst:

DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt
3M afplak tape 19, 25, 38mm

Velgen:
Mothers Wax FX Wheel Cleaner
Mothers Wax Brake Dust Brush

Wassen:
Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt
Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo
Chemical Guys Miracle Dryer

Kleien:
California Gold Clay Bar Paint Saving System

Pads + polijstmiddel:
oranje Light Cutting 5.5" pad
Poorboy's SSR2.5
witte Polishing 5.5" pad
Poorboy's SSR 1
zwarte Finishing 5.5" pad
Poorboy's Black Hole

Wax:
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue

Doeken:
3x Poorboys World Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm

Heeft iemand nog ideeën, op/aanmerkingen over de produkten laat het maar horen $$).

Groeten Remco!

Welkom! :-)^

Vervang de CG Miracle Dryer door de Carrand Drying Towel. Het is exact dezelfde doek (CG koopt hem in) en tegen lagere prijs. En zoals een bekend detailer op het forum aangeeft: er is geen betere raad dan voorraad. Als je budget het toelaat, neem dan nog wat extra doeken, bijv de Mega Plushes of extra DMT's. Tenminste voor iedere stap 1 doek, 2 is beter.

Voorlopig is het een lekker begin, waarmee je je flink kan uitleven! Tips voor de toekomst: banden dressing, trim restorer, etc etc :lol :lol

Vervang de CG Miracle Dryer door de Carrand Drying Towel. Het is exact dezelfde doek (CG koopt hem in) en tegen lagere prijs. En zoals een bekend detailer op het forum aangeeft: er is geen betere raad dan voorraad.

Bedankt voor de tip!

Ik weet alleen nog niet wat voor produkt ik kan gebruiken voor het schoonmaken van de rubbers van ramen en deuren.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Welkom hier!

Om de raamrubbers schoon te maken gebruik ik Poorboy's APC en een tandeborstel. De APC verdun ik tot 1:15, maar sterker kan altijd nagelang je rubers vervuild zijn...
En verder... zorg idd dat je voldoende doeken hebt. Er is niets zo vervelend als doeken tekort komen... Meer producten raad ik je niet aan, dan is het einde nl zoek... :-b
Het lijstje zoals je 'm nu hebt staan is al vrij aardig om mee te beginnen en ga dan lekker zelf op onderzoek uit hier op 't forum en bestel wat je denkt "nodig" te hebben. De voorpret van het zoeken naar het product wat bij je past vind ik nl. net zo leuk als het bestellen en gebruiken ervan.
Succes!