• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstelrondje

Zielco

Detailing rookie
18 jun 2011
4
0
Hallo allemaal,

Na dagen mijzelf te informeren via dit forum zojuist mijn eerste bestelling binnengekregen (netjes, want gisteren besteld) ; dus wordt het toch eens tijd om mijzelf voor te stellen.

Ik ben Bert en heb jaren rondgereden in een Peugeotje. Niet door de wasstraat halen (want dat is toch slecht :P) maar wassen in een wasbox (niet veel beter :)).
Nu sinds 2 weken in bezit van een nieuwe Fiat Punto Evo, Prog. Black.
Deze kar wil ik spik en span houden en vandaar dat ik mijzelf ben gaan verdiepen in het hoe en vooral met wat, wanneer, welke volgorde etc.

Ik hoop hier veel informatie te kunnen vinden, en over een tijdje wellicht zelf wat ervaringen bij te dragen.

Tot ziens op dit forum!

Dank je :)

Heb dit besteld, eigenlijk om dit weekend te beginnen... maar de weergoden gaan dat niet toestaan ben ik bang:

Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt
Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
Poorboys World Deluxe Mega Towels
Poorboys World Microfiber Applicators
Poorboys World Super Slick & Sud
EZ Detail Mini Brush
Poorboys World Velvet Smooth Glass Towel
Poorboys World Poly - Elastic Clay
Poorboys World Spray and Wipe
Poorboys World Professional Polish
Poorboys World Black Hole
Poorboys World Natty's Paste Wax Blue
Poorboys World Bold N Bright Gel
Poorboys World Wheel Sealant
Poorboys World Trim Restorer

Sealant ga ik niet nemen denk ik.
Wat ik nog ga toevoegen (lees: vergeten :P) is een spray wax en foam. Dan nog even een HD reiniger op de kop tikken ergens, denk Karcher bij de gamma oid.

Super is al een grote bestelling

Precies een fan van Poorboys

ik zou de delerium besteld hebben (droogdoek) voor de rest TOP

Hallo Zielco,
Welkom op het forum!
Dat lijstje ziet er aardig uit,is de spray en wipe om te kleien?? ,neem dan een aparte sprayfles en verdun deze gelijk 1 op 1(met kalkvrij/strijk-water)
Laat ook ff weten hoe ver je met die mini-ez brush kan gaan "in" de velgen,ik heb de grote versie en ga misschien nog wel die mini bestellen.

Vermits je een nieuwe auto hebt zou IK dit doen:

wassen
kleien
prof. polish
black hole
wax(2 laagjes liefst,en heel dun aanbrengen!!)

De wielen zou ik er ff afhalen om de beurt en die volledig met de wheel sealant doen(ook 2 keer),de binnenkant van de "spaken" kan je zo ook goed behandelen en is veel makkelijker om aan te brengen natuurlijk!!(binnenkant kan je met een goede verfborstel aanbrengen en ook in dunne laagjes werken,het oppoetsen van de binnenkant spaken kan je met een propere verfborstel "opblinken")

De ramen kan je proper maken met de prof. polish en daarna met de spray en wipe om af te werken.
Bij mij worden de ramen niet makkelijk streeploos,enkel als ik nawrijf met een propere droge doek is het top!

Groeten Danny

Dank voor het welkom heten.

@ Dominic; Zal de tip onthouden! Ben niet zozeer PB fan, want heb 0,0 ervaring met enig product dan ook (ja de JML Mantis scratch remover, haha), maar alles van één merk vind ik wel makkelijk als beginner, anders zie ik door de bomen het bos niet meer.

@ grandscenicman; spray is inderdaad om te kleien, heb ook een flesje om te mengen, wielen eraf halen is wel echt voor de die hards of niet ;). Ben benieuwd of ik de auto goed ga krijgen, hopelijk gaat de 'garagewax' er makkelijk af. Ben van plan om 2x per jaar de 5 stappen te doen. Verder elke week wassen. 1x p/m wax spray. 4x p/j volledige wax (waarvan 2x dus ook klei,clean,glaze).

ps. HD reiniger gevonden :) Nilfisk Auto

Hey ! ,

Is misschien wel waar wat je zegt van die wielen,maar ik ben ook maar net begonnen en wil het wel gelijk goed doen.(of TE goed??)
Ik kwam er vanaf met een krik(2 assteunen inbegrepen) uit auto5 voor 35 euro!
Heb deze dan thuis voor de deur,maar wel op straat uitgetest en moet zeggen dat het reuze meeviel.
De krik zit nu standaard in de auto ,in geval van lekke band.(hopelijk niet nodig:-b )
Heb deze krik gekocht omdat ik wintervelgen ga kopen en ga ze zelf omwisselen.
Kost anders belachelijk veel elk jaar om te laten stockeren en monteren,koop ik liever wat meer produkten!!:-"
Niets moet hoor ,veel mag natuurlijk.Wel voorzichtig werken als je het toch doet natuurlijk.

Groeten Danny