• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vouwen leder interieur

elrangerman

Detailing rookie
3 feb 2015
4
0
Beste forumleden,

Ik heb een golf GTI op het oog. Zoals jullie op onderstaande foto kunnen zien, zitten er vouwen in het interieur (zie o.a. zijsteun van passagierszetel).
2hgerrc.jpg


Kan ik dit oplossen? Of kan ik de auto beter laten staan?
 
Dat hebben de meeste auto's met leder interieur, ik zou qua leer vooral naar de wangen van de stoelen kijken deze zijn het meest kwetsbaar ivm in en uitstappen. Leer moet je soepel houden.op het oog ziet het er goed uit. Nu even off topic kijk je een beetje uit met de tsi modellen ze zijn berucht mbt distributieketting issues. De 1.2/1.4 modellen hebben er het meeste last van gehad maar ook de GTI! Zijn dure geintjes dus let goed op de onderhoudshistorie bv...
 
Bedankt voor je reactie. De wangen zien er op de foto's wel goed uit. Vooral de grote vouw (waarschijnlijk ook verstrekt door lichtinval) vind ik toch wel opvallend en stoort me een beetje.
Van de problemen ben ik inderdaad op de hoogte. Bij de GTI is dit eind 2010 opgelost, daarom zoek ik ook een model vanaf 2011.
 
Een goede stoelen bekleder kan het wel opvullen of wat strakker spannen. Maar wat Ric zegt, heel veel GTI auto's zijn afgetrapt en de motor heeft flink op z'n donder gehad.
En het verhaal van is van oud vrouwtje geweest en stond altijd binnen. Daar geloof ik niet in.
 
Zo lang je gewoon goed warm rijd en na een goede rit de auto laat na draaien( turbo) is er niks aan de hand. Die gti blokken hebben het vermogen, en ja er wordt snel in gereden. Maar daar zijn ze op gemaakt en kan dat blok makkelijk hebben. Een 1.0 van de c1 kan je ook hard mee rijden en aftrappen.. En daar zijn die blokjes niet voor gemaakt. Maar dan hoor je er niemand over. ( heb nooit iemand horen zeggen bij een C1 of Aygo dat je moet opletten dat die niet afgetrapt is) maar zeg je GTI en dan vooral een VW, dan hoor je dat altijd;)

Ketting probleem is al opgelost, en anders bij oudere modellen gewoon kijken of het al vervangen is. Of bij aankoop goed luisteren of je geratel hoort van de ketting ivm uitrekking.
Maar denk als je al naar z'n auto aan het zoeken bent dat je alles al goed hebt voorbereid.

Je vraag ging natuurlijk over het interieur:
heb ik geen ervaring mee, maar dat met die vouw moet niet z'n groot probleem zijn.
Als je je droom auto ziet, en alles zit erop en deraan dan maakt dat ook niet uit.
dat probleem valt wel op te lossen lijkt me.

Heerlijk als je dat vermogen hebt, succes met het zoeken;)
je leeft maar 1 keer! Brulle met die spulle !!
 
Zou wel als je z'n auto koopt je diagnosestekker verplaatsten ;)
dat kan in sommige situaties al helpen.
blijft toch een gewilde auto.
 
Ik heb m'n leder interieur later geïnstalleerd... Aan had daar ook een paar vouwen en deukjes in... Heb dat heel makkelijk weg gekregen de het leer met een föhn te verwarmen een met m'n andere hand een beetje te masseren... Door de warmte trekt het leer strakker! Staan ook wel een aantal filmpjes op internet... Ik zal de koop daar niet op laten hangen! Succes met je aankoop... Ik blijf het een topbak vinden!
 
Bedankt voor de reacties allemaal. Dit weekend ga ik hem eens in levende lijven bekijken. Foto's geven vaak een vertekend beeld.
Dat trucje van de föhn lijkt op filmpjes enkel goed te werken op ingedrukte deuken. De vouw op de foto is volgens mij enkel op te lossen door het op te vullen of strak te trekken aangezien er een teveel aan stof is. Ik kan natuurlijk altijd eens proberen moest ik toch tot de aankoop overgaan. Wie niet waagt wie niet wint.
 
Pietaah;n414915 zei:
Zou wel als je z'n auto koopt je diagnosestekker verplaatsten ;)
dat kan in sommige situaties al helpen.
blijft toch een gewilde auto.

Wat hij zegt.

Golf 5 GTI even dummy stekker laten plaatsen of zorgen dat de 12v van de OBD met een geheime schakelaar uitgezet wordt. Golf 6 doen ze stelen via de meterunit geloof ik. Beste oplossing tot nu toe (maar ook duurste) is een BearLock. Worden veel gejat die auto's.
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
De zichtbare vouwen in het leder op de foto lijken me zeker niet overdreven. Zelf heb ik een Golf 6 met leder en heb +/- dezelfde plooien (5j oud, 70000km). Volgens mij moet je hier gewoon mee leren leven, dit is volgens mij een eigenschap van het (VW) leder en wordt nadrukkelijker doorheen de tijd. Zoals reeds gezegd, let eerder op scheurtjes en (verf) beschadingingen op de zijdelingese wangen (door in- en uitstappen). Volgens mij is dit leder minder gevoelig voor schades dan strak opgespannen leder omdat het flexibleler is maar hier kan ik verkeerd in zijn... Een GTI is niet noodzakleijk voor mij "afgetrapt", er zijn ook liefhebbers die ook respect hebben voor de mechaniek en deze oordeelkundig gebruiken. Voor mij persoonlijk een minpunt is de aanwezigheid van de RNS510 (diefstalgevoelig). Zelf heb ik deze ook, wat mij soms een onveilig gevoel geeft bij het parkeren op afgelegen plekken... Zeker dus rekening mee houden bij het afsluiten van de verzekering zou ik zo zeggen....
 
  • Leuk
Reactions: Pietaah
M135;n414922 zei:
Wat dacht je er van om de auto goed te verzekeren?

Uiteraard ook, maar is toch altijd weer jammer en pijnlijk als je je goed uitgezochte auto kwijtraakt, en vaak ben je toch weer wat centen en moeite kwijt ondanks een goede verzekering.
 
Natuurlijk zal de wagen verzekerd worden (en waarschijnlijk ook voorzien worden van een tracking systeem). Al zeer veel personen hebben mij gewaarschuwd voor de diefstalgevoeligheid van een Golf GTI. Hier in België valt het echter nog mee, bij jullie in Nederland lijkt dit een echte plaag te zijn.
 
Als ik je een tip mag geven. Vergeet het tracking systeem. Het eerste wat ze doen is een jammer in je sigaretten aansluiting steken die het signaal blokkeert. Zorg dat je een BearLock erop laat plaatsen. Enige wat ze dan nog kunnen doen is je auto wegslepen.

Dat probleem met het leer heb ik ook. Stoor ik met niet aan. Alleen helaas wel de wang aan de bestuurders kant goed versleten met wat gaten erin. Dat stoort me veel meer. Moet ik nog een keer iets aan laten doen. Maar geen idee wat en waar.
Ik weet dat ze bij het bekleden van stoelen met stoom het leer mooier laten modelleren aan de stoel. Maar geen idee of je dat ook zou kunnen gebruiken voor het weer strak krijgen van de vouwen. Denk het eigenlijk niet. Is gewoon dat het leer met de tijd wat is gaan rekken.
 
In het westen van het land is het idd een plaag, ze worden heel vaak gestolen. en het maakt niet uit of je een GTI heb van 2013 of van 1985 .
Waar ik wel hele goede verhalen over hoor is het Barlock systeem. als ze dat zien zitten lopen ze bij je auto weg.
 
Als ik dat zo moet geloven, dan moet ik vrezen voor mijn M135

voorlopig staat ie voor de deur. En als iemand hem per se wil stelen, dan kan ik het niet tegenhouden. Ga zeker geen bearlock inbouwen
 
Vind het "afgetrapt" gebeuren inderdaad ook overdreven...een GTI is ook gemaakt voor een
sportievere rijstijl. Tevens vind ik persoonlijk de specs steeds minder indrukwekkend c.q. speciaal dan vroeger...