• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VP Achilles Prep & PB Black Hole

Jeroenn

Detailing rookie
2 jul 2011
261
0
Kan iemand me uitleg geven of ik PB Black Hole kan gebruiken na VP Achilles Prep?

Achilles Prep heeft goede cleaners en polish (waarvoor ik het ook wil gebruiken) maar er zitten ook fillers en glaze in.
Dus heeft PB Black Hole dan nog wel zin om erna te gebruiken? Of zal dit geen waarde meer toevoegen?

Hoop dat iemand er iets meer over weet :-)^

Gr Jeroenn

Ken het product zelf niet, maar van je omschrijving uitgaand zou ik zeggen dat Black Hole geen meerwaarde heeft na de Achilles Prep..
Plus het feit dat de Black Hole zelf ook LICHTE cleaners bevat (en dus de VP weer aan zou tasten)

Ken de Achilles niet maar wat ik er net van gelezen heb heb ligt de nadruk bij de AP meer op het cleanen met een beetje filler/glaze
en de BH ligt de nadruk meer op filler/glaze met een zeer lichte cleaner

Als ik een vertaalslag maak ( niet 1:1 op maar puur als soort van vergelijking ):
LP vs LPL: LP meer de cleaner en de LPL meer de glaze
Omdat ik de AP echt niet ken ( dus ook niet gebruikt ) durf ik niet te stellen dat:
AP=LP
BH-LPL
Wellicht dat iemand die de middelen ( liefst alle 4 ) kan stellen dat mijn vergelijking OF redelijk correct is OF dat er een betere/andere aanvulling meer recht doet

Ik heb Black Hole gehad en toen m'n fles SRP op was heb ik VP's Achilles Prep gebruikt. Ik heb ze alleen nooit na elkaar gebruikt.

In ieder geval: Ik denk niet dat het veel zin zal hebben om Black Hole na Achilles Prep te zetten. Achilles Prep maakt de lak wel een klein tintje donkerder / glanzender , ik betwijfel het of Black Hole daar iets aan zou toevoegen. Als je Black Hole machinaal aanbrengt, dan tasten de cleaners in BH sowieso vrij ernstig de laag Achilles prep aan. Wel is Black Hole een stuk makkelijker aan te brengen en af te nemen, bij VP's Achilles prep moest je echt 2x zo lang voor boenen vond ik.

Maar goed, je zou het altijd nog kunnen proberen op één paneel en dan kijken of er een zichtbaar verschil is tussen dat paneel en het paneel ernaast.

De vergelijking met LP en LPL lijkt mij idd een goede vergelijking. AP lijkt eigenlijk nog het meeste op SRP als ik de eigenschappen bekijk.

Ik had al het gevoel dat de producten elkaar tegen zouden werken.
Maar het kon zijn dat BH nog iets zou toevoegen omdat deze toch meer een glaze is en dus de lak voed.

Ik ga het in ieder geval eens een keer uittesten op een paneel.
Anders blijft Black Hole gewoon.

Weet iemand eventueel een andere paint cleaner dan die ik wel met BH kan gebruiken?

Werk je met de hand of machinaal?

Machinaal is een moderne polish van Monello gewoon aan te raden.

Met de hand: Ik wilde zeggen de cleaner van Carlack / Klasse , maar ik zie dat ze die bij CC niet meer hebben? Dan bijv. Poorboy's World Prof Polish.

Ik werk (nog) met de hand. Op het einde voel ik mijn armen niet meer maar het resultaat maakte dat tot nu toe altijd goed ,^^

Ik ga eens kijken voor die PB Prof Polish, maar bij de omschrijving staat ook dat het een voorbereiding is voor de wax en niet voor de glaze.
Ofwel was ik aan het denken om SSR1 te nemen, of gaat dit niet veel toevoegen?

Alvast bedankt voor de hulp!

De Prof Polish 1 ( dus niet die met de korrels er in ( dat is PP2 ! )) is een geweldige cleaner.
Is na de voorbereiding te gebruiken, dus zelfs voor de glaze ( er na niet anders ben je de glaze weer kwijt )
Voordeel van PP t.o.v. SSR1 is dat het veelzijdiger te gebruiken is.
Als alles strak in zijn pak zit, een rondje PP en dan afwerken met ( eventuaal glaze ) en wax en je nieuwe jas zit weer lekker

Klinkt goed, perfect wat ik moest weten :-)^
Dan wordt het dus de Prof Polish zodat de lak perfect gecleand is voor de glaze en de wax.

Bedankt!