• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag dodo juice Rainforest Rub

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Goeiemiddag,

Op dit moment maak ik steeds gebruik van de Collinite insulator wax #845 die ik top met Natty's red.
Nu lees ik veel positieve berichten over dodo juice. Ik zag via het handige overzicht dat de Rainforest Rub voor alle lakkleuren te gebruiken is.
Wat kan ik voor 'verbetering' verwachten als ik de DJ Rainforest Rub (of evt. een andere DJ-wax) gebruik i.p.v. Collinite #845 i.c.m. Natty's Red ??
Alvast bedankt!

Ik betwijfel dat je ook maar enig verschil zal zien ,eventueel een lichte nuance ,maar daar blijft het ook bij volgens mij.
Wat kan je als verbetering verwachten ,Dodo werkt veel makkelijker als de Colli ongeveer het zelfde als Natty's ,ruikt ook beter als de Colli ,maar duurzamer zal hij niet zijn vermoed ik.
Voor de rest is het gewoon een mooie aanwinst voor de Collectie :ja

Ik heb beide. De Dodo brengt inderdaad veel makkelijker aan, maar echte verschillen zie ik op mijn zwarte wagen niet. Voordeel van de Dodo is de lekkere geur, zeker in vergelijking met de Colli;-p.
Qua duurzaamheid doet mijn Dodo het een maand of twee netjes. De Colli veel langer... Maar ja als je graag een wax op je wagen zet:-"

Die begrijp ik niet. De Dodo Juice brengt makkelijker aan dan de Collinite Insulator 845? Ik vind juist de Collinite 845 de meest makkelijk aan te brengen wax. Afnemen is een ander verhaal. Zeker als je de Collinite te dik aanbrengt of te kort of te lang laat curen is behoorlijk lastig. Maar dat geld voor vele waxen.

Ik top wel eens de Collinite met Pete's 53, dat werkt overigens zeer matig. Glans is prima, duurzaamheid belabbert. Een weekje of 2 beading max. Dit terwijl de Collinite er onder zit. Ik zal ook eens een testje doen met de combi 845 en Natty's Blue.

Of de Dodo Juice Rainforest Rub een beter alternatief is op je huidige combinatie...ik denk geen merkbaar verschil in het eindresultaat.

Ik zij ook werkt makkelijker ;-)

Je zou de Colli eigenlijk minstens 24 h moeten laten uitcuren. Doe je dit niet dan heb je dus kans dat je een deel van de onderliggende laag weghaalt bij het aanbrengen van een waxlaag bovenop de Collinite.

Ik doelde eigenlijk op BenR ;)

De Collinite cure tijd bij de laatste keer dat ik deze combi probeerde was zo'n 15 uur. Maakte wat mij betreft geen verschil in duurzaamheid met toen ik de Pete's een keer direct na de Collinite had aangebracht. Als onderlaag de pre wax cleaner van Wolfgang. Mijn geloof in het nut van toppen is hiermee wel wat kleiner geworden. Ik zou dan eerder 2 lagen Collinite/DJ of Natty's zetten.

Sorry jongens, met aanbrengen bedoel ik het complete proces dus opzetten, curetijd en afnemen. Overigens breng ik de Colli nog wel eens te dik aan omdat het in verschillende diktes uit mijn flesje komt ook al schud ik me een ongeluk.... ;)

Ja, dat is lastig. Ik breng de 845 met de DAP aan. Ideaal om het gelijkmatig goed te verspreiden en zo dun mogelijk. Werkt erg goed.

Ik laat de Collinite 845 hooguit 45 min. curen ;-) en da's in mijn ogen ook lang zat, minimaal zoveel uur laten curen :-&

Ook heb ik de 845 eens getopt met DJ Bleu Velvet, drama :'( beading en sheeting waren na twee weken compleet weg...