• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag en advies en even voorstellen

chris9

Detailing rookie
5 mei 2018
3
2
42
Beste forum leden,

Ik ben chris en nieuw hier, ik rij een golf 3 vr6.
Ik heb een vraag mijn auto is 6 weken geleden voledig opnieuw gespoten,
Nu heb ik een vraag ik zou toch de lak willen beschermen en natuurlijk met het terug bouwen heb ik lichte fijne krasjes van me handen op de lak gekregen hoe kan ik het beste te werk gaan ?

Groet chris.
086C1292-FB47-4267-A112-859210FEA727.jpeg
3FB17AF2-8FCE-4925-95EB-69D865947814.jpeg
 
Welkom op het forum, Chris! :D

Heb je al wat rondgesnuffeld op het forum om jezelf te verdiepen in de stof? :p

Lichte krasjes (swirls en vegen van je handen) ga je hoogstwaarschijnlijk wel handmatig weg kunnen polijsten. Maar, om een testje op een klein stukje lak zal altijd moeten om te kijken hoe hard je lak is. (Testspot) Ik denk dat je een uni-kleur hebt met blanke lak erover?

Nadat je de lak weer strak gemaakt hebt kun je de lak in een bescherming zetten. Denk aan een wax/sealant/coating. Ook kan je de banden, velgen, ongelakt kunststof, etc, in een product zetten ter bescherming.
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Hé, deze vraag heb ik eerder gezien. Zaten wel goede antwoorden bij toen.

Welkom, veel leesplezier. De zoekfunctie zit overigens rechtsboven.

De titel van je topic even in zoekveld intypen en je krijgt een schat aan info.
 
Welkom op het forum, Chris! :D

Heb je al wat rondgesnuffeld op het forum om jezelf te verdiepen in de stof? :p

Lichte krasjes (swirls en vegen van je handen) ga je hoogstwaarschijnlijk wel handmatig weg kunnen polijsten. Maar, om een testje op een klein stukje lak zal altijd moeten om te kijken hoe hard je lak is. (Testspot) Ik denk dat je een uni-kleur hebt met blanke lak erover?

Nadat je de lak weer strak gemaakt hebt kun je de lak in een bescherming zetten. Denk aan een wax/sealant/coating. Ook kan je de banden, velgen, ongelakt kunststof, etc, in een product zetten ter bescherming.

Lichte swirls met kan ik die weg halen, wat kan ik het beste gebruiken ? Ow heb trouwens uni kleur met blanke ja.
En wat is beter sealant of wax ?
Grt chris
 
Er is geen beste manier of beste bescherming. :)

Zoek op het forum even rond naar de stappenplannen. Daarin kun je lezen wat er allemaal bij komt kijken en wat je nodig hebt. ;)

De auto goed Wassen/Onderhouden is het belangrijkste stap, vervolgens komt Kleien, PaintCleanen/Polijsten, eventueel voeden en dan Beschermen. Na dit alles komt dus de eerste stap weer. :p

Zo zie je al dat het niet "effe dit of dat" is.
 
Trouwens... Wil je wél gewoon "effe", :p dan zou ik zeggen;

* Monello - Handpad Oranje + Wit
* Monello - Mezzo / Finale (polijstmiddel)
* Collinite - 845 (vloeibare wax)
* Monello - Disco Rosso/Nero (waxpad)
* Monello - Peluche Verde Trio (Doeken)
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Trouwens... Wil je wél gewoon "effe", :p dan zou ik zeggen;

* Monello - Handpad Oranje + Wit
* Monello - Mezzo / Finale (polijstmiddel)
* Collinite - 845 (vloeibare wax)
* Monello - Disco Rosso/Nero (waxpad)
* Monello - Peluche Verde Trio (Doeken)
Oké met deze producten zou ik kunnen beginnen, heb verdichte wielen daar heb ik
Geyeon rims voor gebruikt al. En heb de ph neutrale shampo Born to be mild, de auto staat binnen als ik die niet gebruik.
Maar bedankt voor je reactie.
 
Ik zou beginnen om de auto alleen te wassen en een vloeibare wax aan te brengen (weinig druk op de lak nodig, ook bij het uitbuffen als de wax heel dun is aangebracht). Dan zou ik de nieuwe lak eerst even goed laten uitharden (eventueel als het warm en goed zonnig is, juist even in de zon parkeren, zodat de lak flink heet wordt, en beter uithardt). Als de lak echt goed is uitgehard, dan kleien en polijsten, en ik denk dat je mogelijk handmatig met finale op een witte handpad al voldoende resultaat haalt, anders mezzo op een oranje pad, en daarna finale op wit.
 
Wat blijven het toch prachtige auto’s die VR6jes :heart_eyes:

Ook erg mooie kleur heb je gekozen.

En ondanks dat ik verchroomd normaal niet mooi vind, vind ik de fat fives erg dik!

Voor het resultaat waar de meeste hier op het forum naar streven moet je na dat een auto gespoten is toch echt de wagen een keer goed polijsten. Het ziet er in de schemering misschien best goed uit, maar als de zon er op staat zie toch dat dit nooit perfect is.