• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag Nanolex siFinish

tomellen

Detailing addict
19 nov 2009
34
52
Hallo

Ik heb weinig tijd om wekelijks mijn auto te onderhouden. Ik probeer hem 2 wekelijks een deftige poetsbeurt te geven. Stel dat ik hem nu eens klei, en nadien met een paintcleaner deftig onder handen neem. Als ik nadien om de 2 weken poets en achteraf mijn auto behandel met de SiFinish (dus effectief om de 14 dagen), is mijn wagen dan voldoende beschermd? Om echt te waxen heb ik vaak te weinig tijd.

Of, zijn er dan betere producten in de spray-familie om dit te doen?

Bedankt voor het advies!
 
SiFinish kon mij niet bekoren is toch wat streepgevoelig vond ik, Dodo juice Red Mist (glans in een flesje...) is iets meer hufterproof.
Echt waxen kost niet zoveel tijd met bv Collinite 845 het is vaak juist de voorbereiding die tijd vergt.
 
Ik ben toch een groot fan van Beadmaker geworden.

Smeert lekker weg, nog veeeeeeeel meer hufter proof dan redmist die al mijn doeken opvreet, maakt de lak glad, geeft een heerlijke glans en sheeting.
De standtijd is ook dik in orde. veel langer dan de gewenste 2 weken.

Ik ben niet iemand die normaal gesproken op elke hypetrein springt... maar bij deze ben ik aan boord!
 
Dat het een plakkerig product is, en er vaak dons van vezels op de auto blijft plakken.

Als ik een witte Monello doek gebruik, is het soms net of ik door een kippenhok ben gereden.

Overigens vind ik red mist wel een mooi product hoor... Beadmaker is alleen veeeeel makkelijker te verwerken.
 
Slechts de eerste keer heb je veel product nodig. Daarna gebruik je net zo veel als bij soort gelijke producten.