• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over lakprobleem, Peugeot

IceT

Detailing guru
21 dec 2008
324
123
60
Harderwijk
Ondanks al het goede onderhoud krijgt onze Peugeot (net als vele andere die je ziet rijden) een probleem met de lak.

Met de spullen die in mijn bezit zijn (klei, paintcleaner, Scratch X, m80, m83, excenter) heb ik er al van alles aan gedaan maar helaas kan ik het hier niet mee oplossen.
Het zit op het dak er zit een plek op de motorkap.

Ik heb geprobeerd om er foto’s van te maken. Wellicht weet iemand wat hieraan te doen is. Alle tips zijn welkom.

img7326sb0.th.webp

img7328qj0.th.webp

img7330ix1.th.webp

Het lijkt er erg op dat de blanke laklaag gewoon oplost of zwakke plekken vertoond. De bubbeltjes die je ziet zijn plekjes waar de blankelak losgelaten is! ]-0

Ik zou bijna zeggen dat je een probleem met je blanke lak hebt? Als je er met je vinger over wrijft voel je het dan? Is je blanke lak niet los aan het laten?!

Op het dak voel je het niet, op de motorkap wel.

Als overspuiten de enige oplossing is blijven we er wel mee rijden :( . Overspuiten is geen optie.

Tot zover dank voor jullie hulp.

dat is een duidelijk geval van clearcoatfailure oftewel de blanke laklaag die loskomt... helaas met poetsmiddelen niets aan te doen.

Zoals al aangegeven zie je dit probleem wel vaker bij peugeot, ik had alleen verwacht met het juiste onderhoud dit te kunnen ondervangen.
Helaas....
Maar eens overwegen wat we met de Peugeot gaan doen (als 2e auto wilde we al eigenlijk wat anders), maar gezien de staat van de auto en de kmstand is het eigenlijk nog een goede auto waar eventueel mijn dochter nog wel een paar jaar in zou kunnen sturen.

I.i.g. bedankt voor jullie hulp.

Is wetsanden tot op de laklaag geen idee? Zodat je zelf de hele clearcoat er af wetsand. Je kan nu ongeveer bepalen uit hoeveel micron de kleurlaag en hoeveel micron de clearcoat is. Je kunt dan het aantal micron van het plaatwerk af wetsanden in de hoop dat je dan op de laklaag terecht komt.

Dan heb je eigenlijk een single stage lak als ik het goed heb en ben je af van je clearcoat defecten.. :weetniet

Volgens mij is een single stage niet hetzelfde als wat onder je blanke laklaag zit. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Dibbuz zei:
Volgens mij is een single stage niet hetzelfde als wat onder je blanke laklaag zit. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Single stage is misschien dikker dan de laklaag die onder je blanke lak zit?

Daar kun je denk ik wel vanuit gaan. Het is dus niet aan te raden om je blanke laklaag weg te schuren :no

SkyBuMp zei:
Is wetsanden tot op de laklaag geen idee? Zodat je zelf de hele clearcoat er af wetsand. Je kan nu ongeveer bepalen uit hoeveel micron de kleurlaag en hoeveel micron de clearcoat is. Je kunt dan het aantal micron van het plaatwerk af wetsanden in de hoop dat je dan op de laklaag terecht komt.

Dan heb je eigenlijk een single stage lak als ik het goed heb en ben je af van je clearcoat defecten.. :weetniet

Ten eerste is dat onbegonnen werk, ten tweede simpelweg onmogelijk. Eén veeg met je schuurpapiertje over je metalliclak en je hebt een lichte streep op je basecoat. Zet je hier blanke lak op zie je een mooie lichte veeg onder je blanke lak.

ericon zei:
Blanke lak laten verwijderen en opnieuw opbrengen.
Heb het al eens meer laten doen

Mijns inziens onmogelijk dat je alleen blanke lak verwijdert en alleen een nieuwe blanke laklaag aanbrengt. Je kan slechts probleemloos blanke lak aanbrengen over een andere blanke laklaag als deze vrij is van dit soort onthechtingsproblemen.

Eén oplossing: Met een hogedrukspuit de losse lak er af spuiten, dan volledig doorschuren tot de resten blanke lak volledig weg zijn en vervolgens een heel nieuw laksysteem aanbrengen: grondlak, kleur, blanke lak.

Just my 2 cents. :-"

hey, dat is een 106 fase 1, veel voorkomend probleem.... bij meerdere kleuren.
Ook de rode en zwarte rallye's hebben eronder te lijden. Valt niks aan te doen behalve overspuiten.