• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraag over mijn leren interieur

Janvis

Detailing addict
9 aug 2015
229
50
43
Hallo allemaal,

Ik heb recent een andere auto gekocht (volvo V70) en heb inmiddels de buitenkant zover op orde maar wil nu het leer gaan aanpakken. Het leer is (voor een wagen van 10 jaar oud en met 3 ton ervaring) nog in een zeer nette conditie maar wil toch graag de puntjes op de i hebben.

Het gaat om een twee kleurig interieur namelijk zwart en wit, de ergste beschadiging die ik kan vinden is aan de wang van de bestuurdersstoel daar is een heel klein beetje van de witte kleur er af.

Ik heb een paar foto's gemaakt en benieuwd wat jullie plan van aanpak zou zijn op dit interieur.

PHOTO_20171029_120532.jpg
PHOTO_20171029_120550.jpg
PHOTO_20171029_120631.jpg
PHOTO_20171029_120658.jpg
PHOTO_20171029_120706.jpg


Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten Jan Willem
 
Hey Jan! :p

Het gaat om een twee kleurig interieur namelijk zwart en wit
Zwart en creme, denk ik? :D Of het witte is wel heeeeul vies! :p

Ik heb alleen ervaring met het reinigen van leer. Dit doe ik met de Mothers - LeatherTech spullen. (Paardenhaar borstels, foamreiniger en conditioner pasta met een Disco Nero/Rosso)

  1. Alles lekker borstelen met de Foam erbij. Afnemen met doeken.
  2. Voeden met de conditioner en bijv. een Disco Rosso.
  3. Conditioner lekker effe laten inwerken en later afnemen met doeken.

Het repareren van leer heb ik nog niet hoeven doen, dus daar heb ik geen ervaring mee.
 
De barstjes zijn van verdroging, niets ernstigs is zeker op te lossen
Wel eerst overwegen of je wilt bijkleuren
Dat doe je het best op schoon leer
Dus niet eerst voeden en dan pas verven

Leerlooier Den Haag of Colourlock, topics in zoekfunctie
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Bedankt heren voor de recties.

Zeer scherp opgemerkt Quantoxx, moet idd zwart/crème zijn :) Ik heb even gezocht op de kit die je aandroeg en lees er veel goeie dingen over dus denk dat ik tzt maar eens een setje ga aanschaffen.

Dan even over het verven van de kleine beschadiging aan de wang van de stoel, heeft iemand een tip waarmee en hoe ik dat het best aan kan pakken?
 
Colourlock setje bestellen. Wordt op kleur voor jouw auto gemaakt. Heb ik ook gedaan, heb er een apart topic voor gemaakt, maar kan het ze snel niet vinden. Gebruik zoekfunctie even.
 
Zoals @RedCat al aangaf, en wat ik veel voorbij zie komen; Colourlock.

Ik dacht te herinneren dat zij ook reinigings-spulletjes hadden en dus zou ik een compleet setje afnemen/maken.

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? :p
 
Heb een aantal maanden geleden zelf een beige lederen interieur op orde gezet met behulp van gyeon leather cleaner en gyeon coat.
Ik was heel tevreden over het resultaat dat ik gekregen heb en de gemakkelijkheid van de producten.
Hier is een bijpassend filmpje van de resultaten.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Alleen die lucht !!!! Hele leer schoongemaakt met gyeon. Uur later wil mijn vriendin de auto in stappen en zegt gelijk. Wat stinkt het hier naar natte hond!!
Verder prima spul inderdaad.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Inmiddels heb ik dan eindelijk de leather tech care kit gekocht samen met een nieuwe fles dodo juice born to be mild, deze was namelijk op dus had een goede reden om weer eens wat te gaan bestellen :) Tussen kerst en oude/nieuw wordt het bezorgt dus zal begin volgend jaar worden dat ik het interieur eens een flinke poetsbeurt ga geven. Ik zal laten weten hoe het gegaan is ;)
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS en Aficior
Schoon zal het van de LeatherTech wel worden, maar de barsten en de verdwenen verf los je er niet mee op
En je krijgt zomaar een ondergrond waar je een tijd lang niet op kan verven.

Sommige tips moet je even onderzoeken.
Kennis gaat voor daadkracht
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Ik zou toch even de adviezen van @RedCat goed bestuderen @Janvis.
Wanneer je ook wilt kleuren om de barsten te herstellen, dan moet je eerst kleuren. In dat geval moet je de nu aangeschafte set toch even bewaren voor NA die behandeling.