• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vraagje over stappenplan

Daniel092

Detailing addict
19 sep 2011
78
55
Beste Detailers,

ik had een simpel vraagje waar ik het antwoord nog niet echt terug gevonden heb op het forum ( misschien overheen gekeken )

ik heb binnenkort 2 auto's te detailen het gaat hier om een Audi A4 Avant ( Zwart ) en een opel tigra ''05 ( Zwart ) nu heb ik hier en daar wat rond gekeken over de black hole van pb maar mijn vraag is als volgt:

Ik begin natuurlijk altijd eerst met wassen, kleien en polijsten met monello polijstmiddelen. Nu wil ik met deze 2 auto's de black hole van pb aanbrengen en daarna een Collonite 845 maar mijn vraag was gaat dit samen ?

Ik heb wel vaker gehoord dat sommige waxen niet i.c.m bepaalde glaze en sealed producten samen kunnen. klopt dit ?

en hoelang moet de glaze eigenlijk curen ? of is het letterlijk in en uitwrijven ?

Ik hoor het graag van jullie.

Ja 845 kan over de black hole. Pb black hole kun je licht inwerken en wanner je de auto helemaal gehad hebt kun je in principe de blackhole weer afnemen. Gewoon heel dun aanbrengen (845 ook) en afnemen gaat super makkelijk!
Je zou evt ook voor de combi glaze/sealent/845 gaan. Zonder glaze heb je waarschijnlijk wel een langere standtijd van je wax en dat is de reden dat veel mensen de glaze ff weglaten in de winter periode.

Dat wordt een beetje lastig. Een sealant zonder oplosmiddelen. Er is iets nodig dat de boel vloeibaar houdt, of tenminste smeerbaar.

Ik denk dat je doelt op cleaners.

Dat schijnt wel mee te vallen ik citeer Tim:
04-03-14, 22:18
In elke wax zit in meer of mindere mate oplosmiddelen (solvents), anders zijn ze niet te verwerken. Een glaze kan wel wat hebben. (Zelfs IPA alcohol krijgt een glaze niet meteen weg.)

Een glaze hoeft niet te curen, dus wipe on, wipe off. Ik weet niet of je het machinaal gaat doen, maar met een zwarte pad kun je ook BH aanbrengen. Succes en we zien de plaatjes wel verschijnen :)

de glaze ga ik inderdaad aanbrengen met een zwarte polijstpad i.c.m dap 900 op laag toerental. Wat betreft over de sealend ben ik er nog niet helemaal over uit. er staan zoveel merken tussen en heb zelf geen idee wat hier nou het beste voor is. De klant zelf wilt iig geen sealend en is al blij met een wetlook en een waxlaag. Ik wil binnekort ook mijn auto weer volledig doen i.v.m een fotoshoot. Daarom ben ik opzoek naar een goede sealend voor een donker blauwe metallic kleur. Hebben jullie hier suggesties ?

ik kwam net ook in het bericht van ric325i de term IPA alcohol tegen. Heb je toevallig enig idee waar dit te verkrijgen is voor een leuk prijsje ??

Ik neem aan dat dit niet met water aangemengd kan worden ?

Sealent heb ik zelf van wolfgang en daar ben ik tevreden over. Goed te verwerken/standtijd. Ik heb ook iron gloss van dodo juice en deze zou een heel goede standtijd hebben. Mijn zwarte auto werd na het aanbrengen wat flets wat na het aanbrengen van de wax wel weer was verdwenen. Poor boys Exp zou ook goed zijn maar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik gebruik zelf geen ipa maar gyeon prep.

allemaal erg bedankt voor het advies. inmiddels heb ik black hole van pb aangeschaft en ga ik zaterdag kijken wat het resultaat ervan is. Mocht ik het niet vergeten dan zal ik een aantal foto's schieten :D