• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde oxidatie op velg what to do?

Skippie

Detailing addict
28 apr 2011
235
68
32
Hallo allemaal,

Ik heb een wintersetje gekocht en deze zat vol met swirls etc. Nu ben ik al een heel eind met het ''opknappen'' van deze velgen en het eindresultaat is echt prima (niet perfect natuurlijk)
Nu heb ik een probleem. De lak(poedercoating?) op deze velgen is echt bikkelhard. Zelfs na 2 hits met veloce op geel op de rotary zijn de grootste krassen er niet uit . Opzich is dat geen probleem. Waar ik me wel aan erger is de oxidatie die te zien is op de foto's (heb mijn best gedaan :/ ) Deze velg is eens overgespoten denk ik( was de enige velg die zwart afgaf).
Ik krijg het er met de (zwarte) cone met veloce niet uit, met 3 hits veloce op geel op de rotary deels, maar ik kom niet in die hoekjes en kiertjes.

Wat kan ik nu het beste nog doen?
Wetsanden? Zoja welke GRID?
Andere cone? Handmatig ?

Velgen zijn uiteraard gewassen, Iron X TarX Gekleid.

Alvast bedankt!

10wpbtu.webp

oa2ber.webp

dqhvuw.webp

als de lak zo hard is en je gaat hem wetsanden krijg je hem dan nog wel glad gepolijst? als je hem nu ook niet gecorrigeerd krijgt. denk dat de lak gewoon zo hard is dat er (Bijna) geen correctie mogelijk is.

ik vermoed wel dat deze velg ooit overgespoten is. Maar dan blijft de vraag, wat kan ik er nu aan doen?
Of is het gewoon jammer en moet ik het maar zo laten?

dat gaat sws niet gebeuren. ooit misschien, maar het is maar een winter setje. Daarom wil ik voor nu het beste resultaat wat ik kan behalen.
Denk dat ik gewoon een stukje ga proberen te wetsanden. Lukt het niet, pech dit is ook niks.

Ben nog flink bezig geweest. Uiteindelijk met wat wetsanden, en veel geduld het meeste weggekregen. Denk dat de velg een keer (deels) overgespoten is.
Hij is absoluut niet perfect, maar vanaf 50cm zie je er niets meer van :)
Compleet afgewerkt met Dlux zijn ze ready to go! :D