• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde substantie op voorbumper?

SpeeDZoR

Detailing rookie
6 jun 2008
30
0
Goedemorgen,

Wij hebben vanmorgen een nieuwe auto hier op het werk binnen gekregen, echter zit hier een zeer vreemde substantie op.
Het lijkt een soort paraffine achtig spul maar ik kan het niet goed achterhalen wat het nou echt is.

Het probleem echter is dat wij dit er zo goed als niet afkrijgen.

Dingen die wij al geprobeerd hebben:
- Wassen met goed warm water
- kleien
- grof polijst middel
- fijn polijst middel
- wax met fijne korrel
- ruitenreiniger

Ik zou echt niet weten hoe wij dit eraf zouden kunnen krijgen.
Graag jullie hulp.

Hieronder wat foto's ter verduidelijking.

swift1.webp

swift3.webp

swift2.webp

Wasbenzine geprobeerd? Even in laten trekken en met je vinger "inmasseren".
Heel apart.

Ik denk dat het de plastic is die meestal op nieuwe auto's geplakt zit. Misschien in de lak getrokken door te lang in de zon gestaan te hebben?

Op dit stuk zit bij deze auto's helaas nooit plastic.
Dit zit alleen op de motorkap / dak.
Dit zou het dus helaas ook niet kunnen zijn...

Zie dat je nog geen klei hebt geprobeerd! Zou eens een zware klei proberen: bijvoorbeeld de Purposeful Purple klei van DJ.

Klei is ook al geprobeerd PdB, zie eerste post.
Ik zou zeggen probeer eens ValetPro Citrus Tar & Glue remover. Dit spul verricht vaak wonderen.......

Kan zelf niet meer zonder (evenals meer producten van VP maar dat terzijde).

Het lijkt er meer op dat er een of andere vloeistof op is gevallen en de lak weg is gevreten (inschatting aan de hand van de foto's).

Berkant zei:
Het lijkt er meer op dat er een of andere vloeistof op is gevallen en de lak weg is gevreten (inschatting aan de hand van de foto's).
Hier ben ik het mee eens.
Aan de hand van de foto's zou ik zeggen daar heeft wat op staan lekken.
Zou wel eens iets van hydroliek olie kunnen zijn geweest.
Dat is redelijk agressief.

Voel je ook randjes tussen de plekken en de lak?
Dus dat de plekken dieper liggen dan de gewone lak
Dat zou dan betekenen dat het erin zit en geen vervuiling erop.

Neem aan dat de auto is gekomen op een vrachtwagen trailer.

Misschien stond deze auto onder, en heeft er bovenop een auto gestaan die accuzuur heeft staan lekken.... Ziet er namelijk net zo uit als een geoxideerde accu.

Goedemiddag!

Ik heb het er op een heel vreemde manier vanaf gekregen.
Ik heb contact met de importeur gehad en deze heeft mij hierin geadviseerd om het volgende te gebruiken.
HG Metselwerkuitslagverwijderaar
swift4.webp

Ik was er in eerste instantie bang voor dat dit de lak zou aantasten.
Gelukkig is dit niet gebeurd! Het is er wonderbaarlijk makkelijk vanaf gegaan.
Helaas zal de grill van de auto wel vervangen moeten worden, hier is er zo goed als niet bij te komen in alle hoekjes.

De importeur is er helaas niet achter wat het spul is wat op de voorbumper zit, maar het is er nu gelukkig wel vanaf.
Nu nog even licht polijsten en hij kan er weer tegenaan.

Ik wil jullie wel bedanken voor het meedenken!

swift5.webp

Mooi dat je het eraf heb gekregen, maar wat ik me nu afvraag of zoiets nu wordt gerapporteerd. Je zal maar een nieuwe auto krijgen waar ze met van alles en nog wat hebben opgezeten. Als hierdoor later problemen komen, als dat mogelijk is, dat ze dan weten wat er mee gebeurd is.

En of die rommel metaal aantast.
Is op basis van zoutzuur.

Ben 20jaar metselaar geweest en ken deze bende maar al te goed.......

Anyway, vlekken zijn weg en nu hopen dat er voor de rest niets aangetast is.

Gelukkig is de bumper van kunststof:-d
Maar even zonder gekheid, uiteraard is dit zowel in ons eigen systeem als in het systeem van de importeur vastgelegd.
Ook voor het geval wij er als dealer problemen mee krijgen.
Alles is vanuit de importeur ook per mail aan ons bevestigd dus dat is allemaal 100% gedekt.

Ik geloof ook best dat dit behoorlijke rommel is, ik twijfelde er ook heel erg aan of ik dit erop moest smeren.
Puur omdat de importeur de garantie gaf dat als dit problemen op zou gaan leveren zij alles zouden vergoeden, heb ik het geprobeerd.

lol @ wouterp

ik heb vorige week een boot van 17 meter met een nog veel krachtiger goedje behandeld ivm aanslag van kalk en vervuiling ;)

Huh vreemd produkt om een vlek op een auto te verwijderen is mijn eerste gedachte, ik neem aan dat na de laatste foto er nog verder is gepoetst aangezien ik op het schuine deel onder de grille nogal wat plekjes zie op de foto.
Verder vind ik het heel netjes dat het eea word genoteerd voor de toekomst:cool