• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vreemde vlekken op een Lexus dak

rabies

Detailing chief
10 aug 2010
112
85
Hallo forum-leden,

Een buurman van mij heeft vreemde vlekken op zijn Lexus dak. Waarschijnlijk van bladeren, dit omdat ik vaag een eikenblad zag liggen toen ik begon. Ik heb geprobeerd de vlekken weg te krijgen dmv een testspot op een plek waar het vrij donker was. Wit + finale, wit met mezzo en oranje met mezzo geprobeerd. Het is wel iets minder geworden maar de vlekken zijn nog duidelijk aanwezig. Ik heb vervolgens het hele dak gedaan met mezzo en daarna finale. Als er zonlicht op valt, door wolken of direct dan zie je de vlekken amper, in de schaduw zijn ze goed te zien. Hier de foto's :

Ik heb geprobeerd met mijn goedkope camera het zo duidelijk mogelijk vast te leggen, uit verschillende hoeken.
Mijn vraag is : Hoe krijg ik of eventueel niet ik dit dak weer strak. Mijn buurman is gek van die Lexus en is benieuwd of dit mogelijk is.

Alvast bedankt !
 
Aangezien je al gepolijst hebt en het niet echt beter werd, lijkt het erop dat het dak ooit een keer is overgespoten en de kleurlaag te dun is waardoor je de grondlaag erdoor kan zien. Vraag de buurman anders even of dit het geval is en hoelang de plek er al zit. Vanaf dat hij hem kocht of onlangs.

Edit: Heb je het dak wel gekleid voor het polijsten?
 
Uiteraard. Mijn buurman weet niet wat er hiervoor is gebeurd, hij heeft hem zo gekocht, met vlek.
 
Als het alleen het dak is, vraag dan ook even wat voor ruitensproeiervloeistof hij gebruikt
Edit; je was mij al voor. Zilvermetallic en overspuiten :-&

Hans
 
Dan durf ik eigenlijk met vrij grote zekerheid te zeggen dat het dak is overgespoten, kijk anders even op de raamstijlen of je kunt zien of de kleur daar is uitgespoten.

Zilver metallic is inderdaad een klotekleur om te spuiten helemaal als ze ook nog zo stom zijn om er een donkere grondlak onder te zetten:confused:

Klopt het trouwens dat ik op de eerste foto rechtsonderin boven het raamrubber een bloemkooltje (roest) zie?

Ook zie ik op de laatste foto 2 flinke deuken zitten in het dak, of hoort dit zo?
 
Deukje zit er inderdaad in, en een plekje roest ook. Het is alleen het dak waar de plekken zitten. Dus kwa polijsten is er niks meer aan te doen als ik het zo lees ? Ziet dit er uit als bladeren ?
 
Is niet bladeren, de kleurlak is te dun gespoten waardoor de donkere ondergrond er doorschijnt. Opnieuw laten spuiten is de enige manier.
 
Met polijsten heb je er al een heel dun laagje lag afgeslepen zonder een noemenswaardig resultaat. De conclusie die ik hieruit trek is dat het onder de blankelak zit. Heb je een Brinkmann of andere sterke lichtbron waarmee je de lak kunt inspecteren?
 
Ja ik heb hem voor en tijdens het werken geinspecteerd met een brinkman en met ledlicht in het plafond.
 
Hoe ziet het eruit onder een sterke lichtbron, is het zichtbaar dat het op/in de blankelak zit?
 
As ik er met een sterke lichtbron opschijn worden de plekken minder zichtbaar, als ik de plekken in de schaduw bekijk zie je hem weer duidelijk.
 
Ja zou kunnen, geen blik erwtensoep dan heh ;) Omgeving Leiden. Ben jij nog niet overtuigd naar wat je hier leest dat het niet meer te redden is ?
 
Bijna 100% zeker slecht gespoten, vriend van me heeft een spuiterij en hij zegt het ook, dit is een typisch geval van zilvergrijs spuitprobleem.....