• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vrouwenverzameling, de collectie van Ladybug

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
In vergelijking met sommigen hier heb ik geen grote collectie maar was alles vanmiddag weer even aan het opruimen en zodoende toch eens een foto van gemaakt.
Je hebt toch altijd meer dan je denkt haha.
Ik had ook nog 3 flessen s.o.n.ax maar die heb ik gelijk weggegooit.

Klik op de foto voor de grote versie

detailingcollectie_klein.jpg


De groene doek was een cadeautje van Tim bij m'n bestelling en die is veruit favoriet. :ja
 
Patrick zei:
Zo daar ligt voor wat geld mooie collectie. Moet natuurlijk wel met zo mooie Z
Laten we het maar niet over het geld hebben haha. Wil ik niet meer weten. :roll
En dan wil ik nog een G220 maar die heeft geen haast, voor m'n eigen auto niet echt noodzaak.
 
In verhouding met wat de Z3 kost is het habbekrats natuurlijk. Mensen kopen een wagen van 15000-30000 en vinden dan 200 te duur om je wagen goed te verzorgen..dan snap je het niet.
Die groene doek is ook mijn favoriet echt een heerlijke doek gewoon! En dan die minipotjes ertussen echt grappige dingetjes!
 
Is die groene doek niet het zelfde als de gele doek?

Ik gebruik deze ook om wax en polish uit te poetsen.
Ideale doeken zijn het inderdaad.
 
@ Dibbuz: Habbekrats? Vind je? Vermenig die 200 maar met 3,5, dan kom je uit op wat ik tot nog toe heb uitgegeven sinds 9 mei.

Maarja, als je begint is het ook wel stuk duurder. Meeste dingen en vooral de duurdere middelen daar doe je lang mee.

Dibbuz zei:
In verhouding met wat de Z3 kost is het habbekrats natuurlijk. Mensen kopen een wagen van 15000-30000 en vinden dan 200 te duur om je wagen goed te verzorgen..dan snap je het niet.
Dat vind ik altijd vreemd beredeneerd. Want als je zo'n dure auto komt wil het nog niet zeggen dat je zwemt in het geld. Ik heb er heel lang voor moeten sparen en de auto moet nog een stabilisatorstang, nieuwe rubbers in de draagarmen en ik wil het alarm uitgebreid hebben.
Doe a.s. woensdag een rijvaardigheidscursus (179 eurootjes), ook nodig want met die achterwielaandrijving is het goed te weten hoe zo'n auto reageert bij vreemde situaties.
Dus tja... ik snap best als mensen 200 euro veel geld vinden. Er zijn meer dingen noodzakelijk en voor de meesten geldt: Je kan je geld echt maar 1x uitgeven hoor!
Een hobbie mag voor mij wat kosten en voor mij is het hobbie, maar als het je hobbie niet is en je hebt net zo'n auto kan ik me goed voorstellen dat het een boel centjes is. Want vaak is de aankoop van een auto het enige niet, bijkomende kosten heb je altijd en niet alleen aan de poetsspulletjes.
En het blijft ieders goed recht waar zijn of haar prioriteiten liggen betreffende geld uit geven.

Wat ik overigens top vind van Tim, hij kijkt zeker de eerste keren goed mee dat het qua budget binnen de perken blijft. Hij hield er echt wel rekening mee dat je als beginner niet direct 200 euro wil uitgeven. En dat is wel reëel lijkt me. Als je het leuk vind ga je toch wel verder in aanschaffen. Vond ik heel prettig, zulke adviezen.
Nog even over beginners, ik heb inmiddels voor een aantal mensen een lijstje gemaakt wat ze het beste kunnen bestellen. Maar probeer dan bij de meest essentieele producten te blijven, wat is leuk voor beginners voor een leuk resultaat? Je kunt wel polijstmachines adviseren en SR2 t/m SR50 (bij wijze van) maar het schikt die mensen alleen maar af, niet iedereen wordt ook detailinggeek, sommigen blijven het als noodzakelijk zien en dat zijn in mijn ogen al toppers, ze kunnen namelijk ook nog gewoon de krasstraat in, maar kiezen toch niet de makkelijkste weg.
Ik probeer lijstjes dan ook rond de 60 tot 80 euro te houden. En als ze het leuk vinden kunnen ze altijd nog andere dingen bestellen. Met een goede shampoo, een kleisetje en een sealant zijn ze al een goed eind op weg vaak.

JohnnY zei:
Is die groene doek niet het zelfde als de gele doek?

Ik gebruik deze ook om wax en polish uit te poetsen.
Ideale doeken zijn het inderdaad.
Yup alleen de gele is kleiner, ligt altijd in m'n auto om hem even te verfrissen als ik ga rijden.
 
Het is mooie collectie maar 200*3,5 zou 700 euro zijn zoveel is het toch niet?
G220 zou natuurlijk nog mooie aanvulling zijn, komt er vast wel over tijdje.
 
Inderdaad een misrekening, uitgerekend heb ik tot nog toe uitgegeven:
660 euro

Gaan ook dingen op, shampoo, velgenreiniger, staan paar dingen niet op (Sonax bijv. paar doeken, pads, en nog wat middelen)

En geef het met liefde uit hoor, zo is het niet maar das ieders eigen keuze vind ik.
 
Volgens mij begrijp je mee een beetje verkeerd. Als iemand 20.000 uitgeeft voor een auto en deze goed wilt onderhouden dat ze dan 200 euro voor écht goede spullen hebben ze er niet voor over. Dat snap ik dan niet. Je wilt hem wel goed verzorgen maar dan niet meer uitgeven dan 5 tientjes, dat werkt gewoon niet.

Maar kosten die spullen die op de foto staan bij elkaar 600 euro???

edit zie net je laatste post hehehe
maar das ieders eigen keuze vind ik
Helemaal met je eens, maar dan moet men niet klagen dat ze slechte spullen hebben. Ik ken een hoop mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten en dat gaat gewoon niet.
 
Als je ziet wat je er voor terug krijgt is het natuurlijk zijn geld zeker waard. 600 euro zag ik niet zo snel op de foto staan vandaar. Volgens mij moet je ook weer eens ingaan slaan Dennis wat er komt iemand achter je aan met grote collectie:D
 
Hehehe, ik moet nog een paar dingetjes hebben en dan zit ik helemaal goed, er is overigens het een en ander alweer bijgekomen hehehe.
Andere dingen heb ik weer verkocht omdat ik gewoon veels te veel heb ;)
 
Dibbuz zei:
Volgens mij begrijp je mee een beetje verkeerd. Als iemand 20.000 uitgeeft voor een auto en deze goed wilt onderhouden dat ze dan 200 euro voor écht goede spullen hebben ze er niet voor over. Dat snap ik dan niet. Je wilt hem wel goed verzorgen maar dan niet meer uitgeven dan 5 tientjes, dat werkt gewoon niet.

Maar kosten die spullen die op de foto staan bij elkaar 600 euro???

edit zie net je laatste post hehehe

Helemaal met je eens, maar dan moet men niet klagen dat ze slechte spullen hebben. Ik ken een hoop mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten en dat gaat gewoon niet.
Kan me er wel iets bij voorstellen dat als je zo'n auto net hebt, dat het geld even op is.
Vergeet ook niet dat veel mensen boven hun budget kopen he, lenen vaak geld voor een auto (sparen is ouderwets schijnt). En dan kost zo'n bolide in wegenbelasting, verzekering en benzine ook nog niet weinig. Tja en dan aflossen, dan word je vast zuinig. Ik gis maar wat hoor, maar ik kan nooit in iemand anders z'n portomonee kijken.

Heb wat de kosten betreft gewoon m'n facturen opgeteld. Gros komt bij Tim vandaan, paar dingetjes bij een shop waar ik zakelijk kantoorartikelen inkoop die wel eens partijen opkopen (uit faillissementen ofzo). Daar had ik wat Meg spulletjes meebesteld, goedkoper dan de reguliere prijs (maar dat is niet voor vast in hun assortiment, daarbij koop ik toch liever bij Tim wat producten betreft, ivm de goede adviezen). Ik vind voor wat ik allemaal besteld heb en heb ook niks te duur hoor. Ben er allemaal blij mee.

Maar nogmaals, voor mij is het een hobby, voor een ander niet. En soms zien mensen het niet. Ik kan uren op m'n moeders auto poetsen, die zegt dan, zal ik het volgende keer weer zelf doen? Het kost je zoveel tijd en dat hoeft nou ook weer niet. Die ziet alleen dat d'r bumpers ipv grijs verweerd weer gewoon zwart zijn.

Er zijn maar 2 aanschaffen die ik niks vond: Wheelwax en Mothers Wax - California Gold Scratch Remover
De eerste gebruik ik gewoon niet meer en was wat vaker, de 2e is vervangen door Scratch X.

En dan wil ik nog een G220, maar das meer voor andere auto's en moeilijke plekjes met krassen.

PS 1 van de leukste staat er niet op (niet eens bewust) en dat is Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer
Geweldig spul en ook na paar wasbeurten kun je gerust in noodweer terecht komen want water vliegt van je ruiten, ook bij motregen en lage snelheden.
 
Mooie collectie hoor. Die twee flessen glass cleaner :) Ze ruiken echt super en werken heerlijk. Ik doe er thuis de ramen wel is mee :schaam
 
Eerlijkheidsgezegd komt een gedeelte van de Leon ook bij de bank vandaan maar ik ga niet gek doen daarmee. Als je een auto koopt en vervolgens kan je niks meer ben je fout bezig maar er zijn er genoeg die het doen maar zoals gezegd dan niet klagen dat je geen goede spullen hebt. Je hoeft ook uiteraard niet alles in 1x uit te geven. Al begin je met een goede mitt, droogdoek, shampoo en wax dan kom je al een heel eind. Kan je er later altijd nog dingen bij kopen. Vorige keer ging er een Porsche door de krasstraat en dat vind ik dan toch heel erg zonde maar die mensen geven er niks om.
Wil dan altijd vragen of ze willen ruilen hehehe...
 
Tibby zei:
Mooie collectie hoor. Die twee flessen glass cleaner :) Ze ruiken echt super en werken heerlijk. Ik doe er thuis de ramen wel is mee :schaam
3 ;) , en een 4e ligt bij m'n collega bijgevuld met Glass Cleaner Concentrate in de auto. Gebruik em dus ook thuis hahaha.
Maar voor de auto gebruik ik hem weinig meer sinds de Turtle wax Clear Vue erop zit.

@ Dibbux: Voor ons is het een 2e auto, de eerste is een lease-auto van de werkgever van m'n partner.
Voor een 2e auto wil ik dus geen cent lenen dus mag ook niks meer uitgeven dan ik bij elkaar kan sparen van mezelf. Want het is geen noodzaak.
Wie wel leent, is ook goed recht. Maar een deel is nog niet zo erg als de hele auto lenen vind ik.

Ik hou trouwens als stelregels: Als je het niet kan sparen dan kan je het wellicht ook niet aflossen.
En:
Geef nooit je laatste cent uit

Gaat niet altijd op natuurlijk maar er zit altijd een kern van waarheid in!

En ken ze ook wel hoor, dure bak en geven niks om de buitenkant.
Je hebt rijders en je hebt poetsers zeg ik altijd maar. De rijders scheuren en willen vaak alleen maar hard. De poetsers rijden wel en natuurlijk ook wel eens hard maar genieten ook van het opwrijven van z'n prachtige achterpartij bijvoorbeeld. Ik ben toch wel een typische poetser. Net rijdt m'n beste vriend/collega de straat uit na een weekend logeren met een glanzende Cinquecento van 11 jaar. Heb ik weer 5 uur op geboend maar ik geniet van iedere auto want glimmend zijn ze allemaal geweldig en een blikvanger!
En krijg ik net een sms, dat mn collega genoten heeft van de rit terug met die heerlijk glimmende ramen en het schone interieur, ja vind ik leuk dan!
 
Lijstje van alles wat ik heb of had. Niet alles staat op de foto dus voor wie het leuk vindt:

Cobra - Cobra Waffle Weave MF Glass Towel
Sonax - Smoke-ex - 500ml
Valma - Tyre Shine Foam - 400ml
Holts - Kunststof cockpitspray Mat - 400ml
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Meguiars - ColorX - 473ml
Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml+100 g Clay Bar
Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash - 946ml
Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm
Mothers Wax - FX Spray Wax - 710ml
Meguiars - Quik Clay Bar - 100 gram
Mothers Wax - California Gold Scratch Remover - 236ml
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax - 225gr
Meguiar's Professional - Glass Cleaner Concentrate in Carclean.com fles - 945ml
Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad - Bulk
Meguiars - Smooth Surface Clay Kit
Poorboys World - Black Hole - 473ml
Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar - 532ml
WheelWax - WheelWax - 256gr
Poorboys World - Leather Stuff - 473ml
Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groen -40x68cm
Holts - Paper airfresheners - Nieuwe auto geur
Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml 2stuks
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml
Poorboys World - Natty's Paste Wax - 225gr
Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
Poorboys World - Velvet Smooth Glass Towel - 39x39cm
Dodo Juice - Soft Four panel pot kit
Autogeek - Autogeek Detailer's Tool Bag
Turtle Wax - Clearvue Rain Kleer - 300ml
Sonax - Velgenverzegeling Nano Pro spray - 250ml
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing - 473ml
Meguiars - Triple Duty Detail Brush
Carclean.com - EZ Detail Auto Brush
Meguiars - Soft Foam Applicator Pad (4 pakjes x 2 stuks)
Meguiars - Gold Class All-Surface Interior Brush
Meguiars - Microfiber Quik Detailing Spons
Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner
Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
Meguiars - Re-usable Detailing Swabs Large - 10 stuks
Meguiars - Gold Class Extractor
Meguiars - Quik Wax - 473ml
Meguiars - ScratchX
Meguiars - International Kit Bag
 
Ik heb nooit echt een snelle bak gehad gelukkig kan deze aardig gassen al moet die nog wel gechipt worden. Ik poets hem ook niet voor de lol de hele dag, hij gaat er gewoon net iets sneller door ;)

Heb je ook de NXT shampoo gehad? Ik wil graag weten hoe de Poorboys is tov de NXT of Shampoo plus...