• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Blanke lak of coating?

Gasfabriek24

Detailing trainee
13 feb 2024
8
35
Goedenavond allemaal,

Ik heb mezelf tijdens de Black Friday kortingen getrakteerd op een nieuwe set velgen voor mijn BMW M4.
De keuze is gevallen op de Apex ML-10RT in race silver en ik ben erg blij met de keuze!

Althans, met drie van de vier stuks. In mijn ogen is één van de velgen wat minder fraai afgewerkt dan de overige drie.
Ik heb gisteren de velgen ontvet met Gyeon Prep en daarna gecoat met Gyeon Rim.

Zoals ik al zei, het viel me op dat er één van de vier minder fraai was afgewerkt. Ik heb besloten om de volgende avond (vandaag) opnieuw een kijkje te nemen.
Toen kwam ik iets nieuws tegen op de gepolijste lip wat me gisteren nog niet was opgevallen, zie foto's. Is dit blanke lak of residu van de Gyeon Rim? Enig idee?

Het is misschien slecht te zien op de foto's maar je ziet op de lip een soort uitgelopen substantie wat hard geworden is. Ik kan het niet wegpoetsen, polijsten heb ik niet geprobeerd.
Ik heb één andere velg ook gecontroleerd en hier zag ik niks bijzonders op. Alvast bedankt voor de reacties!

Bijlagen

• IMG_4469.webp
    IMG_4469.webp
    20,9 KB · Weergaven: 48
  • IMG_4471.webp
    IMG_4471.webp
    28,8 KB · Weergaven: 47
Op de foto's is niet echt te zien wat je bedoelt.
Volgens mij kijken we naar de binnenkant, die is uit het zicht als de band er op zit.
De binnenkant wordt vaker in wat mindere kwaliteit afgewerkt.
Gisteren de velgen van een Aston Martin gedaan, die zijn binnenin gewoon plat grijs.

@RedCat Ik vermoed dat @Gasfabriek24 de rij met druipers op de bovenste rand bedoeld. Van een foto naar mijn mening praktisch niet te zien of dit verf of Rim is. Dat zal de topic starter zelf moeten proberen.
Verder is de foto zo ver ingezoomd dat het lastig te zien waar we naar kijken. Ik zie overigens op de druipers na niks geks.

@Timon dat bedoel ik inderdaad! Verder is er niets geks te zien op de foto's.
@RedCat We kijken inderdaad naar de binnenkant/achterkant van de lip.

Op welke manier zou ik erachter kunnen komen of het blanke lak of coating is?
Misschien dat ik wat te kritisch ben, de druipers waar ik het over heb zijn inderdaad nooit in het zicht.

Als je een coating niet goed afneemt is dat vaak te zien als een soort olievlekje en niet zozeer een “druiper” tenzij er bv 1 vergeten verse druppel water over een verse coating heen loopt dan kan dat wel een soort dof uitslaan