• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vuile kunststof delen en rubbers hoe proper maken ?

awaces

Detailing addict
15 jul 2012
87
55
Beste carcleaners.

Hoe kan ik de vuile onderdelen (die u kan zien op de foto's) terug schoonmaken ?

conv_2524.webp
conv_2525.webp
conv_2526.webp
conv_2527.webp

Laatst bewerkt:
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Ik zou op de dakrailafdekking een licht apc mengsel met een kwast proberen.
De krassen worden lastig, die kan je alleen proberen minder zichtbaar te maken.
Onlangs kwam ik er bij een detail van een V50 per ongeluk erachter (liet een stuk plakband los) dat Scholl Concepts S40 het ook prima doet op rubbers en kunststoffen, het zag er eigenlijk bijna als nieuw uit.
Ik heb toen maar alle plakband verwijderd en alles maar meegenomen met de S40 (rubbers, plastic, ramen, lak).

Onderstaande foto is direct genomen na de S40 stap;
5YxZHk4.webp

De S40 heeft een korrel, dus je zou hem eens kunnen proberen, wie weet verminderd hij de krassen (wel altijd eerst even uittesten op een gelijkwaardig deel uit zicht).

Met de krassen weet ik geen raad, maar om kunststof te reinigen en terug donker te maken kan ik Black WOW - Pre-WOW Pre-Cleaner (met een hard borsteltje)en Black WOW Exterior Trim Restorer ten zeerste aanbevelen.

Op de 1e foto lijkt me een soort schimmel, heb ik ook op mijn rubbers. Dit is er redelijk afgegaan met een melaminesponsje, daarna een paar keer AF Revive erover heen.

Auto Finesse Revive zoals Bros aangeeft is ook mijn zwartmaker...werkt mooi, zuinig, niet plakkend en waterafstotend.

Voor de kunstof delen kan ik je Gyeon Trim van harte aanbevelen, werkt zeer goed en een lange standtijd.
Kijk ook maar eens naar deze gebruikerstesten https://forum.Carclean.com/threads/duurtest-gyeon-q2-trim-5-5-maand-nu.12962/
en https://forum.Carclean.com/#handlei...ar-oude-peugeot-205-cti-trims?_=1440353871311

Wat het beste voor de rubbers met krassen is weet ik niet.

Zoo veel producten.
Ik denk dat ik er eerst even met APC ga op schrobben en dan nog eens proberen met Poorboy's Natural Look

Ik ken het product natural look zelf niet. Maar lees veel dat dit product wit uitslaat als het nat word. Dus lijkt me geen geschikt product voor buiten.

GO;n429608 zei:
Gisteren, 19:29

Voor de kunstof delen kan ik je Gyeon Trim van harte aanbevelen, werkt zeer goed en een lange standtijd.
Kijk ook maar eens naar deze gebruikerstesten https://forum.Carclean.com/forum/handl...m-5-5-maand-nu
en https://forum.Carclean.com/forum/handl...=1440353871311

Hier kan ik mij ook bij aansluiten.

Ik heb een 1,5 maand geleden dit product aangebracht op al het kunststof van een Ford Transit bus waarbij de bumpers en rondom de spiegels alles van kunststof is. Tot de dag van vandaag zien ze er nog hetzelfde uit.

Ongelooflijk.

awaces;n429693 zei:
Vind het wel een kostelijk setje voor de hoeveelheid dat je maar krijgt

Als je gaat kijken hoeveel je krijgt voor je geld en niet naar de kwaliteit, dan kom je niet zo ver, haha!

Ik heb bij de eerder genoemde bus nog geen half flesje gebruikt, geloof ik. Dat lijkt veel, maar op welke auto zit tegenwoordig nog zóveel kunststof?

Ik heb het dan over een grote voorbumper en achterbumper, de grote spiegels en alles rondom, alle rubbers, grote grill, stijlen bij de voorruit, behoorlijke plaat onder de ruitenwissers, stootstrippen, grote handvaten...

Als je dit allemaal plat zou walsen en de vierkante meters uit gaat rekenen, dan zou je schrikken. Helemaal als je dan bedenkt dat er jouw eigen auto wel 10x mee kan doen.
Ik denk dat als je die grote lompe voorbumper platwalst, je al meer als 1 vierkante meter oppervlak hebt. Dan zijn een hoop sierstrippies en handvaatjes.

10 x een standtijd van een halfjaar ofso, dan is die €39,- niet veel. (Miss wel een langere standtijd)

Greetz