• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Golf Cabrio met veel pics!!

beest23

Detailing addict
24 aug 2009
194
62
45
Met dit project ben ik vele uren bezig geweest. Het was voor mij een mooie uitdaging en kon zowaar alle maagdelijke produkten van me gebruiken :-b

Het betreft hier een een Golf Cabrio uit 1995 met 134.000 km op de klok die door een aantal vandalen is mishandeld. Ze vonden het 'leuk' om een poederblusser leeg te spuiten in het interieur. Ik was erg huiverig voor de schade die dit mogelijk veroorzaakt zou kunnen hebben,maar gaande weg het project bleek de schade erg mee te vallen.

Allereerst wat vooraf pics.
P1000902.jpg


P1000901.jpg


P1000903.jpg


P1000900.jpg


Met dank aan de grapjassen in onze samenleving ]-0
P1000904.jpg


Afbeelding006.jpg


Om het poeder niet in mijn stofzuiger te krijgen ben ik even langs de pomp gereden en heb hem daar uitgezogen en heb ik gelijk een natte lap over dashboard gehaald. Zoals jullie zien heeft dit het interieur heel goed gedaan.
Afbeelding010.jpg


Tot zover het interieur. Daar ben ik later mee verder gegaan. :-b

Uiteraard heb ik de Golf heerlijk gefoamed.
Afbeelding008.jpg


Wat blijft dat toch heerlijk om te doen. Zeker als je bedenkt dat de buurman zijn Pino wast met 1 emmer en 1 spons zonder hem eerst af te spuiten.

Afbeelding007.jpg


Na het wassen met de 2 emmer methode en Dodo Juice Sour Power gloss-enhancing shampoo. (Mjammie die appelgeur) begon de Golf al redelijk te glimmen. De velgen heb ik met Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner gedaan.

Omdat het dak (helaas geen foto's) erg vuil was heb ik deze met groene biotex en een zachte borstel gewassen en met veel water afgespoeld. Vervolgens heb ik het dak met de extractor droog gezogen. Wat een bagger kwam er uit het dak. Alleen de pitjes/vlekjes die lijken op boomsappen krijg ik er niet uit. }:)w

Hierna heb ik hem gekleid met PB Elastic Clay en Spay en Wipe. Na het kleien zag de lak er zo uit. Een raar effect ondanks dat de lak heerlijk glad aanvoelde.

Afbeelding009-1.jpg


Ondanks dat hij al 15 jaar oud is heeft de vorige eigenaar de lak, gelet op de redelijk schone klei, goed bijgehouden.

P1000915.jpg


Aangezien het alleen maar beter kon worden heb ik begonnen met polijsten.

Zoals op https://forum.Carclean.com/cc_postst6238/Na-Inizio-op-zwarte-Golf-3-nog-niet-het-gewenste-resultaat.aspx te lezen is heb ik een aantal beginnersfoutjes gemaakt. Hierdoor heb ik mij niet uit het veld laten slaan en ben ik weer een wijze les rijker geworden.

Ik ben na mijn fouten verder gegaan met Mezzo op oranje, gevolgd door Mezzo op wit en Finale op zwart. De swirls waren verdwenen en de krasjes zo goed als weg. :)^

50/50 spot na Mezzo op oranje. Ziet er goed uit, maar het kon beter.

P1000914.jpg


Nadat ik hem 2 maal in de Collinite Liquid Insulator Wax had gezet ,de trims met Meguiar's Gold Class Trim Detailer had gedaan en e ruiten had gereinigd met Meguiar's NXT Generation Glass Cleaner was het tijd voor de binnenkant.

P1000911.jpg


Om het mezelf wat makkelijker te maken hed ik de stoelen verwijderd en ben ik begonnen om een gedeelte van het dashboard te demonteren. Het viel me erg mee hoe ver het poeder achter het dashboard was gekomen. Met een natte doek, APC, extractor en een stofzuiger kwam er zelfs na flinke klappen op het dashboard geen poeder meer naar beneden.

P1000912.jpg


Het volledige interieur heb ik gereinigd met de extractor,en APC. Hier knapte het erg van op. Het dashboard en andere interieur delen heb ik voorzien van een laagje PB Natural Look. Mjammie.... De leren achterbank heb ik met de Gliptone artikelen behandeld.

De Golf kon ook wel een nieuwe pookknop gebruiken. Ik heb hiervoor een Golf 4 pookknop gebruikt.

Voor:
Afbeelding012.jpg


Na:
Afbeelding013.jpg


Ook heb ik een setje TT pedalen op kop kunnen tikken. Ziet er gelikt uit al zeg ik het zelf. Foto heb ik overigens vanavond pas gemaakt.
P1010252.jpg


Het eind komt dan ook redelijk in zicht....gelukkig want het mooie weer was in aantocht.
Als puntje op de i heb ik de banden met Wolfgang behandeld.

Dus nu de after pics.

Afbeelding025.jpg


Afbeelding019.jpg


Afbeelding024.jpg


Afbeelding022.jpg


Afbeelding021.jpg


Afbeelding023.jpg


Afbeelding020.jpg


Afbeelding017.jpg


Afbeelding016.jpg



Met het weer van de afgelopen weken heeft de Golf al heel wat km's gemaakt. Ik geniet dan ook van elke km.
 
kijk zo moet je een auto gewoon aanpakken =D
goed en grondig!

nette bak en een heeerlijke kleur om te detailen! (ik wou dat mijne zwart was :( )
Veel pleziers met km maken van de week! word weer 30 graden zeiden ze! :party:
 
@McShine, op het moment van het maken van de after pics had ik de kap nog niet behandeld. Nu is hij voorzien van een Raggtopp laagje :)^
 
Dit zijn nou de Show Offs waarvan ik houd! Super gedaan.
Wat een gave Golf zeg, echt een chill wagentje. Kan me voorstellen dat je daar met plezier in rijdt.

Hoe gaat het met de Compact?

:)^ :)^
 
Dank voor je leuke reactie. Als het weer het toelaat gaat hij komende week weer de weg op.

off topic @ BMW4life: Met de Compact gaat het goed, momenteel staat hij te koop (zie verkoop gedeelte). Dus als je nog iemand weet.....Ben net met een 150 pk GTC wezen rijden.
17072010076.jpg

Wat een beul van een motor, maar het is geen BMW.
 
:D Nee, toen was het Golf project al af. Was alleen te lui om het project met jullie te delen. :(

Heb deze week een S.Alto uit 1991 gedaan. Foto's volgen z.s.m.
 
Even een vraagje voor de topicstarter..

Je hebt Mezzo gebruikt met diverse pads. Heb je de auto 1 maal behandeld met de machine of heb je meerdere passes moeten toepassen? Ik wil ook mezzo gaan aanschaffen..

Auto ziet er perfect uit! Houd je er wel rekening mee dat poeder uit de blusser op zoutbasis is en hierdoor metalen (lees electronica) kan aantasten i.c.m. het vocht uit de lucht. Indien je nog wat poeder tegenkomt, compressor met lucht en blazen maar..

Wat betreft de Astra... Eens een beamer, altijd een beamer!!


Groeten,

Robert