• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Kever van '73: wat doe ik verkeerd ?

Azibi Style

Detailing rookie
20 mei 2009
131
17
Vandaag eens begonnen aan de kever.
Het is nog wel de eerste lak en er ligt geen vernis-laag op.


Eerst gefoamd met de Autobrite - Foam Kit Heavy Duty voor Karcher samen met Bilt-Hamber - Auto-Foam.
Dan gewassen met de Mothers Wax - Genuine Lambswool Wash Mitt en Dodo Juice Born to be Mild shampoo :heart_eyes: en afgespoeld.
Daarna gekleid met Dodo Juice Supernatural Detailing Clay en Poorboys World - Spray and Wipe 1:1 verdund.
Daarna nog eens afgespoeld en af gedroogd met de Carrand Microfiber MAX Supreme Drying Towel.
Hierna de dap500 bovengehaald en begonnen met :
Monello Raffini Inizio Cut 5/5 Gloss 1.5/5 op de Lake Country Orange Light Cutting Pad,
Monello Raffini Mezzo Cut 3.5/5 Gloss 3/5 op de Lake Country White Polishing Pad,
Monello Raffini Finale Cut 2/5 Gloss 5/5 op de Lake Country Black Finishing Pad.
Hierna heb ik White Diamond op de Black Finishing Pad gedaan, dan EXP Pure Sealant op de Lake Country Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator.

Nu ben ik helemaal niet blij met het resultaat.
De lak voelt nog heel ruw aan tegenover bij mijn auto,ook krijg ik er de plekken niet uit.

Dit is hoe het er voor uitzag

Wat doe ik mis:( of doe ik helemaal niets mis?
Is er iemand die mij kan helpen ?
 
Als er geen resultaat zichtbaar is, vraag ik me toch af, of je de producten wel goed gebruikt. Hier kan ik niet over oordelen, dat kan je het beste zelf.

Kleien, doe je dat bijv met gevoel, juiste druk, genoeg glijmiddel, lang genoeg etc.
Werk je de polijstmiddelen goed uit, juiste druk, etc.

Lijkt me sterk dat er geen resultaat te behalen valt.
 
voelt je lak nog grof aan? Misschien was dan je klei te mild. Zitten er misschien spuitfouten in je lak zoals stofdeeltjes? Je zal dan nog groffer moeten polijsten. Kortom het is moeilijk te vertellenn aan de hand van deze foto's.
 
@Rolf: idd origineel
@Azibi:
1- neem aan dat je middels een testspot gekomen bent tot de Inizio + Oranje ( best zwaar nl ( dat je niet meteen deze combi gepakt heb doel ik op ( wel goed afgebouwd ))
Ik liet de 1e keer het product eigenlijk niet ver genoeg doorwerken .... je moet echt doorgaan tot het glazig wordt en de korrel is afgebroken ( anders heb je nl maar half/half gewerkt en helpt het niet zoveel ( tenminste niet afdoende ))
2 - Ben je eenmalig per pad + middel over de lak heen gegaan, soms is een 2e of 3e 'hit' noodzakelijk heb ik alhier begrepen
3 - Ziet er als soort van ingebrande vlekken uit >>> laat ik even aan de grote mannen hier over

Totaal off-topic: mijn zus heeft een zelfde gehad ( ook in die kleur ), heeft het geheel ontvet, heel licht opgeschuurd met het handje en een verfroller + donkerblauwe lak genomen .... beauty
( mocht je ooit op het punt komen dat het gewoon niet meer te detailen valt en zat bent .... de vlakken gaan mega makkelijk met de roller ;) :) )
 
De lak is er wel op gebetert,maar nog niet wat ik wil.
Ik ben met de produten heel traag en altijd de andere richting uitgegaan.
Heb bv het dak in 4 vlakken gedaan,gemiddeld 4à5 min op elk paneel per product.
Ja kweet niet hoe ik dit anders moet formuleren.
Het product is dan zo goed als opgedroogd.
 
Welke standen van de DAP500 gebruik je bij de Inizio en Mezzo?

Als je de machine in een te lage stand gebruikt gebeurt er niet veel.
Voor echte lakcorrectie moet je wel stand 5-6 gebruiken.
 
De vlekken hebben iets weg van opgedroogd water, uitgedroogd vogelpoep, of heeft er iets van een zeil over de auto heen gelegen ?
 
Heeft nooit iets opgelegen van een zeil of dergelijke.
De kever heeft altijd in een garage gestaan en van in de jaren 80 tot dit jaar helemaal stil in de garage,juist een paar keer gewassen.
Denkt iemand dat er mss meer resultaat valt te behalen als ik de Inizio op de Monello Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad zou doen.
Of is deze mss iets te grof voor deze auto?
 
Ik vermoed ook dat het door de zon geharde kalk is, en als dit zo is kan het best zeer hardnekkig zijn. Dus grof geschut kan wel eens nodig zijn, in de vorm van roterend polijsten dan. De foamed wool zou kunnen lukken (weet je natuurlijk pas na te testen), maar ik vrees ervoor.
 
@Azibi Style: Geen idee hoever het allemaal in België van elkaar ligt, maar er zitten wel een aantal Belgische toppers hier, wellicht dat die je kunnen bijstaan ( doe anders een PM'tje naar ze, ze zullen je niet bijten ;) )
 
Alfabetische volgorde volgorde en die mij meteen binnenschoten

B.K ( Bart ).: Maaseik, België
Jim ( Jim ): Linden, België
Rodders ( Jan ): Hamont, België

Géén idee welke wil en kan en meest dichtbij woont :weetniet
 
Ben gisteren nog eens over de kever geweest.
Alles behalve het dak en de moterkap zijn héél goed gelukt.
Deze 2 onderdelen niet zo,denk dat die het ergste hebben afgezien in die tijd dat hij heeft stil gestaan.
De rest is zo zacht als een babyvelletje en de glans is fantastisch.
 
this_thread_is_worthless_without_pi.gif