• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail VW Passat Business Edition 2015

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.552
223
42
Gouda
Vorig weekend mijn Passat maar eens onder handen genomen.

Begonnen met voorwas en wassen.

Ingespoten met Crudzilla, effe wachten en afspuiten.
Daarna gefoamd met Apple iFoam en weer afgespoten na een tijdje.
Wielen goed onder handen genomen met zeep oplossing, Mellow Yellow, Ferrous Dueller, Total Wipe Out en wat borstel en spons spul.
Zijkanten eerst ingespoten met Supernatural Tar & Glue Remover. (ik had geen zin om te kleien)
Handgewassen met 3 emmer methode met Born to be Mild.

Auto afgedroogd en wel klaar voor het echte werk.
Volkswagen Passat 2016-03-12-1.webp

De boel goed in de tape zetten :
Volkswagen Passat 2016-03-12-2.webp

Weer een weetje rijker. Groene accenten op donker blauw is afschuwelijk.
Maar on topic. Hier is ie na behandeld te zijn met Lime Prime Plus.
Volkswagen Passat 2016-03-12-3.webp

Lime Prime Plus beweerd iets meer swirls en marring weg te halen dan Lime Prime vooral op harde lakken. Nou harde lak is het inderdaad en ik heb wel het gevoel dat dit gebeurd. Het lijkt alsof dit product langer kan worden ingewerkt. Heb met een DAP 500 en witte monello pad gewerkt. Het is ook behoorlijk dikker wat spetteren behoorlijk reduceert.

Als laatste kersje op de spreekwoordelijke stalen velg. De wieldoppen van de wintervelgen in de Smartwax - Rimwax gezet. Ze glimmen daarna als een reet of tiet achtig iets. Echt gaaf.
Volkswagen Passat 2016-03-12-6.webp

Even de reflectie laten zien :
Volkswagen Passat 2016-03-12-4.webp

En een foto-tje op een strakke plek. Er zitten nog genoeg onregelmatigheden en krasjes in vooral op de motorkap maar de deur is er retestrak op geworden. Ik weet het, het zijn de olie-en in Lime Prime maar dat maakt m er niet minder mooi op....
Volkswagen Passat 2016-03-12-5.webp

• Leuk
Reacties: Ries en StijnV
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst geprobeerd te polijsten.

Alleen de motorkap gedaan omdat ik eerst wilde proberen.

Zo zag het eruit. Niet heel heftig maar moet toch ergens beginnen.
Volkswagen Passat 2016-04-09-1.webp

Heb de DAP500 gepakt en een groene Monello pad (heavy polishing)
Beetje Monello Finale erop en gaan.
Enkele minuten later geen resultaat, totaal niets.
Beetje bruter te werk gaan dan.
Groene Monello pad met Mezzo.
Weer helemaal niets, echt noppes.
Da het grote werk.
Oranje pad (Cutting) met Veloce.
En jawel zie resultaat:
Volkswagen Passat 2016-04-09-2.webp

Nog wel stappen afgewerkt met groene Monello pad (Heavy Polishing) en Mezzo, witte Monello pad (Polishing) en Finale.
Beetje Gyeon Prep en afnemen die handel....

Ik ben erg tevreden dus met een zwarte Monello pad (Finishing) en een beetje Dodo Juice BoB Prep Polish als glaze.
Zie hier het resultaat:
Volkswagen Passat 2016-04-09-3.webp

Nu met een Finger Mitt en Dodo Juice Blue Velvet Pro (harde wax) insmeren:
Volkswagen Passat 2016-04-09-4.webp

Heb alleen geen foto's van hierna genomen omdat ik zo blij was met het polijsten dat ik ben gaan rijden :):):)

Paar opmerkingen naar/van mezelf...

Harde wax valt mij iedere keer weer tegen. Het opsmeren gaat moeilijk omdat het zo dun en gelijkmatig moet dat het gewoon moeilijk wordt.
Het uitpoetsen is dan wel makkelijk.

Machine (als hij draait) op het werk houden :eek:
Ik zag iets anders en tilde de machine op tijdens Mezzo. Raam, spiegels, bumper en zelfs de gozer die mee stond te kijken zat onder de witte stipjes..... :oops::oops:

Nog een speciale dank naar @mdlange die het mogelijk maakte dat ik polijstmiddel had....

• Leuk
Reacties: mdlange
Mooi om te lezen hoe volhardend je moet zijn om deffecten effectief weg te krijgen; goede illustratie van het principe "opbouwen op een testspot tot het gewenste resultaat".

Maar in dit forum neerschrijven: "ik had geen zin om te kleien", dat is durven!
Ik zou gezegd hebben: "kleien was niet nodig omdat er geen vervuiling op de lak zat" of "kleien moest niet omdat ik dit onlangs nog gedaan heb". ;)
Maar "geen zin" !?!? Wat zegt jouw therapeut hierover? :yum

Neen, serieus nu. Je krijgt van mij extra punten voor eerlijkheid. Ik sla ook ooit stappen over omdat ik er geen zin in heb, maar ik zou dat hier nooit durven melden. :innocent:

Ik vind deze kleur blauw echt een genot om naar te kijken. Enorm veel Flake-pop en gewoon een super mooi resultaat. Ik snap helemaal dat je meteen bent gaan rijden haha!