• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Polo - Wassen met schuurspons

Zorgt een kleinere pad icm de uitslag ook niet voor meer slijpkracht??

in dat geval zou ik voor de echt diepe krassen een kleinere pad gebruiken. En hier dan alleen de kras mee behandelen en niet het hele paneel.
 
tembaco , de foto hierboven geeft niet helemaal een eerlijk beeld natuurlijk hè...
Flex D/A is geforceerde excenter, die is wel even wat krachtiger dan een DAP ;)
 
Anderzijds, als krassen tot pakweg 70% diepte van de blanke laklaag zit is het dan wel wijs om ze er koste wat het kost uit te willen poetsen?? Je poetst dan natuurlijk wel van het hele paneel erg veel blanke lak weg.
 
Ah, ik wist dat er een clou moest zijn waarom ik met mijn DAP iets niet helemaal goed krijg en een ander met een medium combinatie als Mezzo-Oranje. Een geforceerde D/A is wel wat sterker. Bij mijn DAP kun je de rotatie best simpel tegenhouden.


Greetz
 
Quantoxx z'n vraag was dan ook waarom die harde lakken niet strak krijgt. Ik doe veel MB en dus kwam ik er na 2 auto's achter dat dit het niet gaat worden met een DAP. Athans om een auto in een weekend af te krijgen. Als je 2 dagen de tijd hebt om te polijsten alleen, zal het best lukken. Er is niks mis met een DAP natuurlijk maar corrigeren op harde lakken met een DAP in een korte tijd word lastig. Dan zou je toch moeten opschalen naar een andere machine. Quantoxx krijgt de krassen op de foto eruit met zijn DAP en foam zegt die. Ik kreeg het met een lichtere combi niet voor elkaar. "Ik geef geen eerlijk beeld" tuurlijk wel Quantoxx dacht al dat er een clou was hahaha. Daarom vind ik het altijd boeiend om in een detail verslag de combinatie van pad, compounds en machine te lezen. Ik deel gewoon mij tips en ervaring. Met de vraag op Janvis: klopt wat je zegt. Daarom compenseren sommigen met hun polijst werk. Als je weet dat je de auto langer gaat blijven rijden en de auto toch 2x per jaar een volledig 5-stappenplan wilt geven, zal je moeten compenseren. Dus niet 95% tot 100% willen corrigeren maar bv 80% of iets minder.
 
Janvis;n431726 zei:
Anderzijds, als krassen tot pakweg 70% diepte van de blanke laklaag zit is het dan wel wijs om ze er koste wat het kost uit te willen poetsen?? Je poetst dan natuurlijk wel van het hele paneel erg veel blanke lak weg.

Zow, dan is een kras ook wel overduidelijk diep en deze zal ik ook niet proberen weg te krijgen, nee.


Ik raakte weer even in de war maar gelukkig snap ik nu waarom er wél mensen zijn die goed resultaat krijgen bij het gebruik van een D/A. Het betreft voornamelijk andere machines als een DAP.
Ik zou met mijn DAP ook een harde lak kunnen corrigeren met Wit-Finale, duurt alleen een week of 87.

Gister kreeg ik een goed voorstel van Jansen om het is te proberen met een compound die een vaste korrel bevat. En niet meer een afbrekende korrel zoals Monello en S3. Zodoende kan ik langer doorgaan met de grove correctie en finishen met een finishing coumpound. Maar ik denk hoofdzakelijk dat er mijn situatie er een Rotary bij moet komen. Sneller corrigeren, afwerken met de DAP.


Greetz



EDIT;

Nu weet ik nog niet wat een goede MF pad is... Haha! Gief mie advijs, peepel!
 
Ik zie de MF cutting pads van Meguiar's niet eens meer in de webshop van CC. Zijn die uit het assortiment gehaald?