• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Scirocco

Marius

Detailing addict
28 okt 2010
85
58
39
Vandaag een VW Scirocco gewassen met Chemical Guy’s Glossworkz + in de collinite 845 gezet. Het ging verbazend goed ondanks de koude. Bus 845 wel in warm water laten weken.

Hier enkele pics voor het wassen:

15wjax3.webp

2lm9a9g.webp

Hier de pics na het wassen:

29zppwh.webp

2elgp5t.webp

En ten slotte enkele pics na de collinite aangebracht te hebben + enkele duofoto’s nadat ik mijn auto gewoon een snelle wasbeurt heb gegeven:

t6e33c.webp

24m5ml3.webp

id90qt.webp

w2g0ly.webp

Ziet er weer erg goed uit, alleen een fles zo op het dak zetten :-& :-&

Een zuchtje wind en je kunt je dak opnieuw laten spuiten....

Dan moest het toch al ne straffe windstoot zijn om dit omver te blazen, hoogstens wat laten opschuiven zou lukken :lol

Prachtige wagen !
Hetgene zij bedoelen is dat je mss beter een doekje onder je fles zet, anders heb je mss een kleine kras bij het op of afzetten van je wax...:-&
Maar ik ben ook een zeer grote fan van de Colli 845... heb vorige week een Honda mogen doen, van m'n broertje, was ook rond het vriespunt, maar géén probleem, ook niet om te pollieren.
Wel alles buiten de vrieskoude gehouden en inderdaad, bijna een ritueel ondertussen de wax 15 mins in warm water, SUPER !:-"
Nog veel detail-plezier, met die wondermooie Sirroco...:-)^

jvacker zei:
Netjes! Wat hebben die Belgen toch heerlijke grote huizen met prachtige garage`s he, oh oh!

Haha, omdat de prijs voor een stukje grond bij ons toch nog een stuk lager is (was) dan in Nederland hé...

Mooie detail, maar idd wel even oppassen met die fles!

EDIT:
@ Topicstarter of Minieken: hebben jullie de 845 al machinaal verwerkt? (op de DAP) Dacht dit binnenkort eens te proberen.

Ja ZEKER...:-)^
Gaat zeer goed, na het aanbrengen op snelheid3 met DAP 500, zo doe ik het, even laten curen, "swipetet" en rustig uitwrijven.
Na een weekje, is die eerste laag mooi droog, je auto eerst grondig wassen en drogen, tweede laagje aanbrengen, dan heb je nog eens zoveel glans, prachtig hoor !

@Minieken: stand 3: is dat niet wat hoog/snel voor een wax aan te brengen? Welke pad heb je gebruikt?
EDIT:(De goude!?)
(Excuses voor het lenen van deze topic...)

Mooi resultaat voor een evenzo mooie auto.:-)^
Die kan er weer een wintertje tegenaan, qua bescherming !

Machinaal breng ik ook de Coll.845, alleen met een rode pad (Monello Kompressor 6" of SmartPad CCS 5,5").
Op standje 2; lekker zuinig in gebruik en heerlijk om met de DAP aan te brengen..