• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW T-2 Westfalia 1978

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Afgelopen zaterdag was het tijd om een klassieke Volkswagen busje van 1978 die vanuit de fabriek is uitgevoerd als camper.
De huidige eigenaar is de tweede eigenaar en woont bij ons in het dorp.
Het busje heeft 113.000 op klok staan en van de buitenkant is die overnieuw gespoten.
De binnenkant is nog geheel orginele staat.

Plan van aanpak was ook snel bepaald omdat de lak nog zo goed als nieuw was en het busje heeft uiteraard nooit een wasstraat gezien dus swirls heb ik ook nergens kunnen vinden.
De eigenaar had hem de avond ervoor al gewassen en ik ben na mijn werk even langs geweest of kleien wel nut zou hebben.
Op de plekken waar je normaal gesproken de sterkste verontreiniging vind zoals de neus en onderaan de deur bleef de klei gewoon helemaal schoon dus heb de klei stap overgeslagen.

Hierbij in stappen wat ik aan werkzaamheden heb verricht.

- DAP900 met finish pad en de CG V-38 gehele bus behandeld.
- DAP900 met een andere finish pad de Surf City Garage Nano Seal aangebracht.
- DAP900 met weer een andere finish pad de Nano Glaze van Surf City aangebracht.
- Dap900 met wederom een andere finish pad de Barrier Reef wax van Surf City aangebracht.
- Wolgang black diamond aangebracht op de banden.
- Trims met de Smargel behandeld.
- Glas met de Meg. Glass Cleaner pro schoongemaakt.

Cabine interieur schoongemaakt met de Meg APC (groen)
Vervolgens alle kunststof delen met de PB Natural look behandeld.

Hierbij de foto's van voor de behandeling.

IMG_1907.webp

IMG_1908.webp

IMG_1911.webp

En bijna moeilijk te zien hierbij de foto´s na de behandeling.

IMG_1917.webp

IMG_1913.webp

IMG_1921.webp

IMG_1924.webp

IMG_1922.webp

IMG_1929.webp

IMG_1931.webp

IMG_1933.webp

Bedankt maar weer voor het lezen.

Jammer dat het geen T1 is, die is nog een stuk mooier.
maar ziet er netjes uit alweer ;)

Zit genoeg lak op zeg maar of niet:-"

Ik moet de kever van mijn broertje maar eens gaan inplannen.......

Wat een prachtige originele T2 zeg! Ook een mooi uitgevoerde detail. Had in de US ook veel Surf City Garage producten gezien!

Wat een super mooie T2! :love Met een heerlijke kleur, denk dat Surf City Garage producten passend zijn voor de bus, haha! Erg mooie detail! :-)^

Bedankt mannen.
De surf City spullen bevallen tot op heden ook erg goed en zijn bijzonder mooi te verwerken en dito resultaat.
Eén auto die ik heel goed in de gaten houdt hoe het zich stand houdt is de Alto van mijn buurman die ik een maand terug heb gehad en het ziet er allemaal nog prima uit.

Erg mooie T2 inderdaad, staat bij mij nog hoog op het verlanglijste, liefst nog een T1 maar die zijn echt onbetaalbaar!!

Mooie T2!
toch een mooie detail hoor!

3-bak?

Toevallig! er staat in groenekan (vlakbij utrecht) ook zo'n zelfde bus in dezelfde staat. rij er dagelijks langs!

Bijzonder mooie wagen en overeenkomstige detail.
Lijkt me leuk werken aan deze. En je kunt even pauze nemen, zonder je werk te verlaten...

Bedankt mannen.
Deze T-2 bus zag er idd strak uit voordat ik begon en ik had eerst wel het gevoel dat ik hier geen eer aan kon behalen maar de eigenaar was toch wel verrast dat ie er nog strakker bij kon staan.
Het is overigens een 4-bak.
De eigenaar vertelde me ook dat deze bus destijds in 1978 ruim 28.000 gulden heeft gekost.
En de historie liet hij me ook nog even zien waaronder het aankoopbewijs van de vorige, lees 1ste, eigenaar.
Het was zeker leuk werken aan deze bus en toch met een ander gevoel dat je hebt met een dagelijkse auto.

Zoooo....deze ziet er serieus nog echt goed uit!
Vaak zie je ze toch in erbarmelijk staat rondrijden, maar daar is hier geen sprake van.
Ben altijd al fan geweest van deze busjes en stiekem hoop ik er ooit eentje te kunnen bemachtigen om er lekker mee op vakantie te kunnen gaan e.d.:love
Mooie show-off van een schitterend T-2