Afgelopen zaterdag was het tijd om een klassieke Volkswagen busje van 1978 die vanuit de fabriek is uitgevoerd als camper.
De huidige eigenaar is de tweede eigenaar en woont bij ons in het dorp.
Het busje heeft 113.000 op klok staan en van de buitenkant is die overnieuw gespoten.
De binnenkant is nog geheel orginele staat.
Plan van aanpak was ook snel bepaald omdat de lak nog zo goed als nieuw was en het busje heeft uiteraard nooit een wasstraat gezien dus swirls heb ik ook nergens kunnen vinden.
De eigenaar had hem de avond ervoor al gewassen en ik ben na mijn werk even langs geweest of kleien wel nut zou hebben.
Op de plekken waar je normaal gesproken de sterkste verontreiniging vind zoals de neus en onderaan de deur bleef de klei gewoon helemaal schoon dus heb de klei stap overgeslagen.
Hierbij in stappen wat ik aan werkzaamheden heb verricht.
- DAP900 met finish pad en de CG V-38 gehele bus behandeld.
- DAP900 met een andere finish pad de Surf City Garage Nano Seal aangebracht.
- DAP900 met weer een andere finish pad de Nano Glaze van Surf City aangebracht.
- Dap900 met wederom een andere finish pad de Barrier Reef wax van Surf City aangebracht.
- Wolgang black diamond aangebracht op de banden.
- Trims met de Smargel behandeld.
- Glas met de Meg. Glass Cleaner pro schoongemaakt.
Cabine interieur schoongemaakt met de Meg APC (groen)
Vervolgens alle kunststof delen met de PB Natural look behandeld.
Hierbij de foto's van voor de behandeling.
En bijna moeilijk te zien hierbij de foto´s na de behandeling.
Bedankt maar weer voor het lezen.
De huidige eigenaar is de tweede eigenaar en woont bij ons in het dorp.
Het busje heeft 113.000 op klok staan en van de buitenkant is die overnieuw gespoten.
De binnenkant is nog geheel orginele staat.
Plan van aanpak was ook snel bepaald omdat de lak nog zo goed als nieuw was en het busje heeft uiteraard nooit een wasstraat gezien dus swirls heb ik ook nergens kunnen vinden.
De eigenaar had hem de avond ervoor al gewassen en ik ben na mijn werk even langs geweest of kleien wel nut zou hebben.
Op de plekken waar je normaal gesproken de sterkste verontreiniging vind zoals de neus en onderaan de deur bleef de klei gewoon helemaal schoon dus heb de klei stap overgeslagen.
Hierbij in stappen wat ik aan werkzaamheden heb verricht.
- DAP900 met finish pad en de CG V-38 gehele bus behandeld.
- DAP900 met een andere finish pad de Surf City Garage Nano Seal aangebracht.
- DAP900 met weer een andere finish pad de Nano Glaze van Surf City aangebracht.
- Dap900 met wederom een andere finish pad de Barrier Reef wax van Surf City aangebracht.
- Wolgang black diamond aangebracht op de banden.
- Trims met de Smargel behandeld.
- Glas met de Meg. Glass Cleaner pro schoongemaakt.
Cabine interieur schoongemaakt met de Meg APC (groen)
Vervolgens alle kunststof delen met de PB Natural look behandeld.
Hierbij de foto's van voor de behandeling.
En bijna moeilijk te zien hierbij de foto´s na de behandeling.
Bedankt maar weer voor het lezen.