• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail VW T-Roc Sport+ 1.5 TSI DSG

Ziet er weer gelikt uit @Zluytr, hoe is de Clay lube bevallen?
Op zich best goed... hij ruikt lekker en glijd goed!

Alleen werd Mn hand een beetje blauw van de lube :joy:
4830A06E-3669-4D3C-A6B6-02505B524720.jpeg


Daarom de auto nog maar een keer gewassen :)
 
  • Leuk
Reactions: MeganeRS
Staat er weer strak bij!
Ik moet toch ook maar eens een flesje Gyeon primer kopen en bij wijze van experiment afsluiten met een Sio2 wax. (Vortex of Quartz bv)
 
Ziet er super uit!

Off topic vraagjes als dat mag ter lering; is scholl paars zoiets als monello geel, en scholl oranje als monello oranje? In de webshop staat de paarse scholl als compounding pad en de oranje als polishing pad. Echter scholl zelf zegt dat de oranje een finishing pad (s30 en s40) is en paars voor s17 en s3 (omschrijving lijkt op monello oranje). Ik snap dat het lak afhankelijk is maar dan heb ik een vergelijking in de pad range tov monello.

Tweede vraag is waarom je met de nano de s17 nog volgt met s30 terwijl je verder met s17 finishte alvorens gyeon primer te gebruiken.
 
Heel mooi uitgebreid verslag! @Zluytr hele mooie T-roc, die staat er weer goed bij!
Ik heb vandaag ook de autoglym TFR binnengekregen jij hebt die 1:10 in een foam cannon gedaan.
Gewoon voor het gebruiksgemak of raad je aan van de TFR 1:32 in de drukpomp te gebruiken voor de beste resultaten?
 
is scholl paars zoiets als monello geel, en scholl oranje als monello oranje?

In de webshop staat de paarse scholl als compounding pad en de oranje als polishing pad. Echter scholl zelf zegt dat de oranje een finishing pad (s30 en s40) is en paars voor s17 en s3 (omschrijving lijkt op monello oranje).
Paars is qua structuur wel iets anders de gele Monello pad. Ik vind hem persoonlijk iets fijner werken.

Je kan hem idd ook met S17 gebruiken.

Ik denk dat de oranje pads iets meer op elkaar lijken, maar heb al heel lang geen Monello pad in Mn handen gehad.

In mijn beleving is deze pad wel wat steviger dan een finishing pad.

Maar ik probeer altijd met deze combi te eindigen omdat dan de stap naar primer op een witte pad niet zo groot is.

Als ik S17 op paars gebruik, zo ik waarschijnlijk nog een rondje S30 op een finishing pad er tussendoor gooien.
Tweede vraag is waarom je met de nano de s17 nog volgt met s30 terwijl je verder met s17 finishte alvorens gyeon primer te gebruiken.

Omdat ik deze stap roterend heb gedaan. Zo kan ik preciser werken. Maar dan heb je wel risico op hologrammen. Ondanks dat ik dit niet kon spotten wou ik voor mijn eigen gevoel nog een iets lichtere stap doen op de dual action stand.

Staat er weer strak bij!
Ik moet toch ook maar eens een flesje Gyeon primer kopen en bij wijze van experiment afsluiten met een Sio2 wax. (Vortex of Quartz bv)
Ik weet zeker dat jij deze pasta gaat waarderen. Behalve al de extra’s die hij zou brengen, is de finish gewoon prachtig.

Gewoon voor het gebruiksgemak of raad je aan van de TFR 1:32 in de drukpomp te gebruiken voor de beste resultaten?

Sinds ik de ph getest heb gebruik ik de tfr helemaal niet meer voor een gewone was beurt
 
  • Leuk
Reactions: expor
@Zluytr ,normaal finish ik met Rupes wit combo (blijft sublieme finish ook) dus wellicht plak ik daar nog eens een rondje Gyeon primer achteraan.
@expor Scholl paars (s17 combo) vind ik qua pad tussen een medium en heavy cutting pad in zitten.
Scholl oranje is een finishing/polishingpad (s30 combo) en niet te vergelijken met Monello oranje pad wat een medium pad is.
Scholl pads zijn in de regel wat harder dan Monello pads aansluitend op Scholl polijstmiddelen.
Qua pads zou ik persoonlijk eerder voor de Scholl reeks gaan icm hun polijstmiddel als de Monello reeks.
 
  • Leuk
Reactions: expor
Thanks voor jullie response. Ik was idd van plan scholl oranje en paars aan te schaffen voor 5 en 3 inch (ja 3, ivm witte spiderpad die net als andere scholl pads alleen voor 3 (of 5 / 6 inch) is) backing plate. De witte spiderpad gebruik ik al, gevolgd door monello oranje of wit voor s30. Tevens dan s17 aanschaffen. Van Johan (CC) kreeg ik destijds te horen dat ik met s3 en witte spiderpad en s30 op OC HD orange zo goed als alles kon en dan geen s17 nodig had. Maar voor mijn gevoel zeg ik dat ik bij de volgende ronde aan s17 genoeg zou hebben. Tevens gebruik ik primer na overtuigende demonstratie van @Jansen dus zou dat prima vanaf s17 kunnen. Die kan dan op monello / rupes wit.

@Zluytr Mbt de Nano, dat vermoeden had ik, maar ik had dan gedacht dat Primer dat ook nog zou kunnen corrigeren omdat dat als finishing product voor gyeon lijn staat. Is die toch te fijn daarvoor?
 
Laatst bewerkt:
Ja de Primer is puur voor de glans.

@Ric325i ik zou persoonlijk de Primer inplaats van Rupes wit doen. Ik ben hier ook fan van, maar vind de Gyeon net zo fijn.
 
Het verslag even aangepast met wat linkjes naar de gebruikte producten... na een paar jaar af te vragen hoe iedereen dit deed, kan ik ook eindelijk linkjes plaatsen :joy:

Meteen even wat tiepvouten aangepast, want dat was toch schokkend om te lezen. Ik leek wel een kind van 6 :)

Best grappig, op mijn werk lees ik alles 3x na... zou ik hier ook eens mee moeten beginnen :innocent:
 
Lijkt mij ook een lekker gevoel dat je letterlijk alles in een duurzame bescherming hebt staan! ;)

Kost je nu meer tijd om te doen, maar je hebt en écht lang plezier van. :)
 
Na het opnieuw doorlezen ga ik bij de volgende bestelling ( volgende week ) die primer er toch echt tussen gooien.
Die glans alleen al, ik ben echt benieuwd of ik dat ook zo ga krijgen.

Again nice job ook die linkjes zijn nu handig.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr en RbL
Thanks allemaal voor de leuke reacties.

Dat moet je zeker even doen @Michel Kuijpers
Is zeker de moeite waard, en zeker op de wat donkerdere kleuren.

Ik heb al best wat mensen om me heen overtuigd om dit te proberen, en alle feedback is net zo positief.
 
  • Leuk
Reactions: Sebastiaan