Tijd voor een mooie klus: een lekker dikke VW Touareg die een lekker dikke fulldetail verdiende.
2 dagen tijd nodig gehad voor buiten en binnen, en dan had ik ook nog hulp van de eigenaar en H@rm (van het forum) die een paar uur kwam helpen met de buitenkant... (nog bedankt H@rm!)
Laten we beginnen
Dag 1: exterieur
Een zwarte Touareg uit 2004 in goede staat qua lak en onderdelen, met ca. 100.000k op de teller.
Velgen hebben wat parkeer/stoeprandschade, en zo te zien al een tijdje aan de binnenkant niet schoongemaakt.
Beetje aanslag, hars en wat stof. Niets wat er niet afkan
Overal hetzelfde beeld; in redelijke staat maar een beetje verwaarsloosd de laatste tijd.
Her en der wat krassen; parkeerschade of langs struiken gereden.
Eerst maar even foamen; dit vond de eigenaar ook wel een leuk klusje!
Blijft een mooi gezicht. Bilthamber foam, met Autobrite foamgun op Nilfisk HD.
Goed afspuiten, ook in de wielkasten en onderkant auto.
Velgen schoonmaken met Meg Wheelbrightener, EZ borstel en Mother wheelbrush. Eerst oplossing 1:10, daarna 1:3 en vervolgens onverdunt want de velgen werden maar niet schoon! In totaal dus 3 keer geboent per velg, en nog is het niet perfect schoon. De wielen moeten er een keer af, en vervolgens kleien/polijsten/velgschade repareren.
Verder kwamen we niet...
Vervolgens kleien met Poorboys milde klei en DoDo Born Slippy. Heerlijke combinatie, en het nodige aangekoekte vuil kwam eraf.
Auto daarna nog een keer gewassen met Meg Goldclass shampoo en gedroogd met droogdoek.
Tijd voor een nauwkeurige inspectie van de lak:
De nodige swirls overal; duidelijk een wasstraatklantje geweest.
Wat parkeerschade aan de achterkant
Overal medium swirls, met her en der lichte tot medium krassen.
Spiegeltje, spiegeltje.... In de bosjes gezeten?
Diverse andere plekken.
Vervolgens testspot gemaakt op motorkap om de aanpak te bepalen.
Rotary moest het zowieso worden, en begonnen met LK Kompressorpad met Wolfgang Swirlremover 3.0. Dit gaf al een hele verbetering, maar na 1 pass met LK lightcut woolpad (twisted fibres) bleek dat ik daarmee moest beginnen en vervolgens met rotary op witte Kompressorpad met Swirlremover daarna 1 pass moest eindigen qua compounding. Afwerken zou gebeuren met DAP op LK green lightpolishing pad of soms zwarte pad en Wolfgang Finishing Glaze.
Ik deed het compounding met de rotary, en werd op de voet gevolgd door H@rm en de eigenaar vd auto met de DAP. Serieuze gezichten van de inspanning
Her en der wat wetsanden ter voorbereiding op het compounding.
Dag 1 was voorbij, en dit is het resultaat na de Wolfgang Finishing Glaze en de 1e laag Wolfgang Fuzion. Tevreden gezichten toch?
Dag 2: Interieur
Stofzuigen, en eens goed opnemen allemaal
Tapijt lijkt niet zo vies, maar is het wel.
Ook overal wel op de harde plastic delen vieze vette vegen/vingers, stof, aanslag.
Leer in goede staat, maar wat vettig en smoezelig geworden.
Instaplijsten wat beschadigd, tja...
De aanpak was als volgt:
Testspot insprayen op bekleding met APC+ van Meg; eerst met 1:10 met Mothers carpetbrush inborstelen, 3 minuten inwerken en vervolgens met extractor enkele keren erover. Gaf weining/geen resultaat, vervolgens hetzelfde met 1:4: weinig resultaat.... Uiteindelijk besloten om onverdunt te gebruiken, en dit gaf wel resultaat! Het vuil ging er nu goed uit, en de bekleding werd weer lekker fris en helder. De sinaasappelgeur van de APC+ sloeg ons wel op de longen...
Leer ontvet/schoonmaken met apc+ 1:4 met badstof applicatorpad, en vervolgens afwerken met Poorboys Leatherstuf.
Rest interieurdelen ontvet/schoonmaken met APC+ 1:4 of soms onverdunt met badstof/foampad, en afwerken met Poorboys Natural Look. Alu/chroom behandelen met Meg NXT allmetalpolish (buitenkant met DAP en 4" witte pad).
Buitenkant nogmaals in de Fuzion wax, trims met Poorboys Trimrestorer, banden in Meg endurance Tiregel, alles nalopen met quickdetailer. Ook onder de motorkap netjes schoongemaakt, en behandeld met Poorboys trimrestorer.
Het eindresultaat:
We laten de foto's oordelen...
Tot slot het Voor/Na effect...
Heerlijke wagen, heerlijke klus.
Next!
2 dagen tijd nodig gehad voor buiten en binnen, en dan had ik ook nog hulp van de eigenaar en H@rm (van het forum) die een paar uur kwam helpen met de buitenkant... (nog bedankt H@rm!)
Laten we beginnen
Dag 1: exterieur
Een zwarte Touareg uit 2004 in goede staat qua lak en onderdelen, met ca. 100.000k op de teller.
Velgen hebben wat parkeer/stoeprandschade, en zo te zien al een tijdje aan de binnenkant niet schoongemaakt.
Beetje aanslag, hars en wat stof. Niets wat er niet afkan
Overal hetzelfde beeld; in redelijke staat maar een beetje verwaarsloosd de laatste tijd.
Her en der wat krassen; parkeerschade of langs struiken gereden.
Eerst maar even foamen; dit vond de eigenaar ook wel een leuk klusje!
Blijft een mooi gezicht. Bilthamber foam, met Autobrite foamgun op Nilfisk HD.
Goed afspuiten, ook in de wielkasten en onderkant auto.
Velgen schoonmaken met Meg Wheelbrightener, EZ borstel en Mother wheelbrush. Eerst oplossing 1:10, daarna 1:3 en vervolgens onverdunt want de velgen werden maar niet schoon! In totaal dus 3 keer geboent per velg, en nog is het niet perfect schoon. De wielen moeten er een keer af, en vervolgens kleien/polijsten/velgschade repareren.
Verder kwamen we niet...
Vervolgens kleien met Poorboys milde klei en DoDo Born Slippy. Heerlijke combinatie, en het nodige aangekoekte vuil kwam eraf.
Auto daarna nog een keer gewassen met Meg Goldclass shampoo en gedroogd met droogdoek.
Tijd voor een nauwkeurige inspectie van de lak:
De nodige swirls overal; duidelijk een wasstraatklantje geweest.
Wat parkeerschade aan de achterkant
Overal medium swirls, met her en der lichte tot medium krassen.
Spiegeltje, spiegeltje.... In de bosjes gezeten?
Diverse andere plekken.
Vervolgens testspot gemaakt op motorkap om de aanpak te bepalen.
Rotary moest het zowieso worden, en begonnen met LK Kompressorpad met Wolfgang Swirlremover 3.0. Dit gaf al een hele verbetering, maar na 1 pass met LK lightcut woolpad (twisted fibres) bleek dat ik daarmee moest beginnen en vervolgens met rotary op witte Kompressorpad met Swirlremover daarna 1 pass moest eindigen qua compounding. Afwerken zou gebeuren met DAP op LK green lightpolishing pad of soms zwarte pad en Wolfgang Finishing Glaze.
Ik deed het compounding met de rotary, en werd op de voet gevolgd door H@rm en de eigenaar vd auto met de DAP. Serieuze gezichten van de inspanning
Her en der wat wetsanden ter voorbereiding op het compounding.
Dag 1 was voorbij, en dit is het resultaat na de Wolfgang Finishing Glaze en de 1e laag Wolfgang Fuzion. Tevreden gezichten toch?
Dag 2: Interieur
Stofzuigen, en eens goed opnemen allemaal
Tapijt lijkt niet zo vies, maar is het wel.
Ook overal wel op de harde plastic delen vieze vette vegen/vingers, stof, aanslag.
Leer in goede staat, maar wat vettig en smoezelig geworden.
Instaplijsten wat beschadigd, tja...
De aanpak was als volgt:
Testspot insprayen op bekleding met APC+ van Meg; eerst met 1:10 met Mothers carpetbrush inborstelen, 3 minuten inwerken en vervolgens met extractor enkele keren erover. Gaf weining/geen resultaat, vervolgens hetzelfde met 1:4: weinig resultaat.... Uiteindelijk besloten om onverdunt te gebruiken, en dit gaf wel resultaat! Het vuil ging er nu goed uit, en de bekleding werd weer lekker fris en helder. De sinaasappelgeur van de APC+ sloeg ons wel op de longen...
Leer ontvet/schoonmaken met apc+ 1:4 met badstof applicatorpad, en vervolgens afwerken met Poorboys Leatherstuf.
Rest interieurdelen ontvet/schoonmaken met APC+ 1:4 of soms onverdunt met badstof/foampad, en afwerken met Poorboys Natural Look. Alu/chroom behandelen met Meg NXT allmetalpolish (buitenkant met DAP en 4" witte pad).
Buitenkant nogmaals in de Fuzion wax, trims met Poorboys Trimrestorer, banden in Meg endurance Tiregel, alles nalopen met quickdetailer. Ook onder de motorkap netjes schoongemaakt, en behandeld met Poorboys trimrestorer.
Het eindresultaat:
We laten de foto's oordelen...
Tot slot het Voor/Na effect...
Heerlijke wagen, heerlijke klus.
Next!