• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vw Variantje

Vandaag had mn kameraad de banden op de velgen gemonteerd voor mij
received_1107890982938808.jpeg

Ik blij, inmiddels zei mn vrouw dat mn pakketje van cc ook binnen was, dus kon ik vandaag beginnen met het polijsten. Op aanraden van @Jansen flesje primer mee bestelt en heb zelf gekozen voor de witte pads van gyeon. Mooie combinatie voor een mooie finish. Je merkt idd wat oa @Cordoba zei over de lichte ruwheid van na het coaten, nu is de velg lekker glad, of de glans is toegenomen? Lichtjes, al kon ik het niet goed oordelen want het werd al donkerder, zal vast wel. Was wel even zweten, kwam er met de dap niet overal lekker bij en was ook nog mn cone kwijt haha( moet eens nodig opruimen) dus alles waar ik niet bijkwam heb ik met een handpadje gedaan ondanks dat op de site gezegd wordt dat primer machinaal aangebracht dient te worden. Morgenavond de andere twee nog polijsten om vervolgens vrijdag de set in de coating te zetten. Hierbij nog een paar random pics ;)
20200812_203904.jpg
20200812_205153.jpg
20200812_212226.jpg
 
Het wordt wat eentonig, maar vandaag de velgen kunnen coaten. Heb twee lagen gezet. Heerlijk in de garage op de brug de velgen kunnen behandelen.
20200815_091716.jpg

Het was even aftasten hoe te werk te gaan, het was immers de eerste keer. Het viel eigelijk reuze mee, het vooraf polijsten heeft zeker geholpen, want de coating gleed over de lak heen. Er zat trouwens geen pipetje bij de kit.
20200815_120606.jpg

Wat ik mij wel afvraag is of ik niet te weinig heb gebruikt, ik hield dit over na 2 keer coaten.
20200815_133351.jpg

De banden hadden geen goede voorbereiding vanwege een misverstand, had ze al laten demonteren van een andere set zonder te reinigen. Heb het even afgenomen met wat apc en voor de looks gyeon tire aangebracht. Later zal ik dit beter aanpakken.
Foto van eindresultaat na het coaten, mooie glans in ieder geval :)
20200815_133406.jpg

Maandagavond gaan de veren eronder om de dag er na nog even uit te laten lijnen. Iedereen bedankt voor de hulp.
 
Bedankt voor de leuke reacties mannen.

@Cordoba is eigenlijk bijna niet te voorkomen, valt ook erg op onder de lamp. Zoals je aangeeft is het niet storend, is redelijk strak gecoat.

@GeBas goed om te horen, zit ik dus wel in de juiste richting qua verbruik. Zal de rest gebruiken voor de naafkapjes en boutkapjes.

Ik heb zo nog een update, maar die deel ik als de woede uit mn lichaam weg is deels :(
 
Nee daar heb je wel gelijk in @Rippie

Ben je blij dat je de velgen klaar hebt, je kijkt naar iets uitz je wilt je auto doordeweeks clean hebben, gebeurt er het volgende,

Ik rijdt rustig naar huis langs de jumbo, komt er iemand uit het parkeervak gereden, ik neem al wat gas terug en sta bijna stil. Ondertussen blijf ik maar toeteren omdat ik zie wat er gaat gebeuren. De auto blijft maar achteruit rijden en een gegeven moment kwam ik tot stilstand en hij duwde maar door.
Gevolg:
20200815_165919.jpg
20200815_165924.jpg
20200815_165928.jpg

Meneer had achteruitrijcamera en sensoren, en hij hoorde mij ook niet toeteren op zo n korte afstand. Ik baal echt als een stekker :(
 
Nee daar heb je wel gelijk in @Rippie

Ben je blij dat je de velgen klaar hebt, je kijkt naar iets uitz je wilt je auto doordeweeks clean hebben, gebeurt er het volgende,

Ik rijdt rustig naar huis langs de jumbo, komt er iemand uit het parkeervak gereden, ik neem al wat gas terug en sta bijna stil. Ondertussen blijf ik maar toeteren omdat ik zie wat er gaat gebeuren. De auto blijft maar achteruit rijden en een gegeven moment kwam ik tot stilstand en hij duwde maar door.
Gevolg:
Bekijk bijlage 131499Bekijk bijlage 131500Bekijk bijlage 131501
Meneer had achteruitrijcamera en sensoren, en hij hoorde mij ook niet toeteren op zo n korte afstand. Ik baal echt als een stekker :(
Mooi k*t zeg.
 
  • Verdrietig
Reactions: tamer
Velgen staan er glimmend gecoat bij;) Flink balen van die schade:confused: Ben wel benieuwd naar het eindresultaat met de verlagingsveren eronder en dan vooral naar de achterkant ivm het stelpotje:cool:
 
Damn, een detailer wil geen overgespoten auto, heb je net alles netjes ramt er zo’n idioot je bumper!
”tis gelukkig maar lakschade” wordt er dan vaak gezegd...nou die uitspraken maken me razend!!!
veel succes met het verloop van deze klote situatie @tamer .
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba