Hallo Allemaal,
Ik heb altijd al een auto-poets-fetish gehad, echter heb ik pas sinds een half jaar Carclean.com ontdenkt en gaat er een wereld voor me open $$) .
Ik wil het liefste alle technieken en trucjes zo snel mogelijk beheersen, dus ben ik aardig wat spulletjes aan het bestellen en ga ik gewoon aan de slag (na veel lezen op het forum).
Afgelopen wintersport heeft mijn auto een flinke tik gekregen van de deur van een naast mij geparkeerde auto. Dit met als resultaat een paar flinke diepen krassen. Ik heb me er altijd aan gestoord maar ik wilde het niet meteen met de lakstift wegwerken omdat ik dit vaak nog lelijker vind worden.
Afgelopen week heb ik dan ook maar de stoute schoenen aangetrokken en heb ik geëxperimenteerd met wetsanden.
Wat heb ik gedaan en hoe is dit afgelopen:
Als eerste, dit is de patiënt.
En aan de bijrijderskant zit de schade op het portier.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De volgende stap was het opvullen van de krassen met een (originele) lakstift.
Een uurtje later drogen (was toch lunchtijd) en vervolgens ben ik met een klein stukje 3M schuurpapier, korrel 2500 aan de slag gegaan. Ik heb dit gedaan door het stukje schuurpapier op het topje van mijn wijsvinger te klemmen en met veel water ben ik de krassen in de dwarsrichting gaan aaien. Waarom met mijn vinger.... Ik wilde het beste gevoel houden over de druk die ik op de lak uitoefende en daarnaast was het erg handig dat ik door het schuurpapier heen de struktuur van de opgevulde krassen voelde en dus precies wist wanneer ik genoeg geschuurd had. Dit ging trouwens erggg snel, dus ik was blij dat ik maar heeeeeel weinig druk op het schuurpapier heb gebruikt (het water zorgt er al voor een soort van vacuüm effect) en vaak genoeg gestopt ben om te inspecteren of het niet al genoeg was.
Het resultaat na wat schuurwerk *slik*...
De volgende stap was de plek des onheils aan te pakken met de rotary en Monello Inizio op het paarse schaap.
Na één hit was dit al het resultaat !
Vervolgens met Mezzo op wit en daarna met Finale op zwart (in mijn enthousiasme van het resultaat het ik hierna geen foto meer gemaakt...).
Ik ben tevreden met het resultaat waarbij het enige wat je eigenlijk nog ziet is dat de lak van de lakstift in de krassen wat doffer is. De schade is dus super gecamoufleerd maar niet weg. Als laatste test wil ik nog gaan proberen wat het resultaat is als ik hierover een laagje blanke lak doe (was onderdeel van het lakstift setje). Ik ben me alleen nog aan het bedenken hoe ik dit ga opbrengen zodat ik niet weer een heuvel van lak erbovenop krijg...
Conclusie (van mij althans). Wetsanden is leuk en best een aanrader voor de diepere krassen, maar neem er de tijd voor en doe voorzichtig genoeg met het schuurpapier!
Ik heb altijd al een auto-poets-fetish gehad, echter heb ik pas sinds een half jaar Carclean.com ontdenkt en gaat er een wereld voor me open $$) .
Ik wil het liefste alle technieken en trucjes zo snel mogelijk beheersen, dus ben ik aardig wat spulletjes aan het bestellen en ga ik gewoon aan de slag (na veel lezen op het forum).
Afgelopen wintersport heeft mijn auto een flinke tik gekregen van de deur van een naast mij geparkeerde auto. Dit met als resultaat een paar flinke diepen krassen. Ik heb me er altijd aan gestoord maar ik wilde het niet meteen met de lakstift wegwerken omdat ik dit vaak nog lelijker vind worden.
Afgelopen week heb ik dan ook maar de stoute schoenen aangetrokken en heb ik geëxperimenteerd met wetsanden.
Wat heb ik gedaan en hoe is dit afgelopen:
Als eerste, dit is de patiënt.
En aan de bijrijderskant zit de schade op het portier.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
De volgende stap was het opvullen van de krassen met een (originele) lakstift.
Een uurtje later drogen (was toch lunchtijd) en vervolgens ben ik met een klein stukje 3M schuurpapier, korrel 2500 aan de slag gegaan. Ik heb dit gedaan door het stukje schuurpapier op het topje van mijn wijsvinger te klemmen en met veel water ben ik de krassen in de dwarsrichting gaan aaien. Waarom met mijn vinger.... Ik wilde het beste gevoel houden over de druk die ik op de lak uitoefende en daarnaast was het erg handig dat ik door het schuurpapier heen de struktuur van de opgevulde krassen voelde en dus precies wist wanneer ik genoeg geschuurd had. Dit ging trouwens erggg snel, dus ik was blij dat ik maar heeeeeel weinig druk op het schuurpapier heb gebruikt (het water zorgt er al voor een soort van vacuüm effect) en vaak genoeg gestopt ben om te inspecteren of het niet al genoeg was.
Het resultaat na wat schuurwerk *slik*...
De volgende stap was de plek des onheils aan te pakken met de rotary en Monello Inizio op het paarse schaap.
Na één hit was dit al het resultaat !
Vervolgens met Mezzo op wit en daarna met Finale op zwart (in mijn enthousiasme van het resultaat het ik hierna geen foto meer gemaakt...).
Ik ben tevreden met het resultaat waarbij het enige wat je eigenlijk nog ziet is dat de lak van de lakstift in de krassen wat doffer is. De schade is dus super gecamoufleerd maar niet weg. Als laatste test wil ik nog gaan proberen wat het resultaat is als ik hierover een laagje blanke lak doe (was onderdeel van het lakstift setje). Ik ben me alleen nog aan het bedenken hoe ik dit ga opbrengen zodat ik niet weer een heuvel van lak erbovenop krijg...
Conclusie (van mij althans). Wetsanden is leuk en best een aanrader voor de diepere krassen, maar neem er de tijd voor en doe voorzichtig genoeg met het schuurpapier!