• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waar op letten bij kiezen spuiterij

jan-eric

Detailing trainee
15 mrt 2016
47
43
43
alblasserdam, Zuid-Holland
het is meestal fijn als je klaar bent met werken. behalve als je dit aantreft.
image.jpeg
image.jpeg
nu is dit niet weg te werken met polijsten of wetsanden. er zitten ook deuken in deur en achterscherm. nu wou ik vragen of jullie mij kunnen helpen met het uitkiezen van een spuiter. wat kan ik het beste vragen aan de spuiter over het herstel. alvast bedankt voor jullie info en tijd.
 
Laatst bewerkt:
ja inderdaad. sta bijna nooit op die plek omdat ik hier juist bang voor ben. is overigens nog nooit iets gebeurd bij een andere auto die dagenlijks op die plek staan. sta meestal ergens waar weinig beweging is. was aan de laate kant en had de auto daar toch geparkeerd want dat is recht voor de deur. :sob:
 
Gewoon bij een Focwa aangesloten schadeherstelbedrijf brengen.
Als er dan problemen zijn, kun je bij hun aankloppen.

En wat wil je hiermee bereiken? Dit is een branche organisatie net als de bovag geen consumenten organisatie. Dit is een grote wassen neus, helpt alleen om meer klanten binnen te halen. (weet je hoeveel poets bedrijven bij de focwa zijn aangesloten maar waar je echt je auto niet wil brengen ;) )

Ga kijken naar geleverd werk en ervaringen van klanten, onthou goed in de schade branche is goedkoop 9 van de 10 x duurkoop!
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Quantoxx
Zoals SmartPaintWorks aangeeft, lijkt het mij verstandig om een spuiterij op te zoeken en simpelweg naar afgeleverd werk te kijken op het internet, klantenervaringen via Facebook en dergelijke. Mond-tot-mond reclame is vaak belangrijk voor een ondernemer om aan werk te komen, maar ook belangrijk voor potentiele klanten om een idee te krijgen van de skills van de ondernemer.


Greetz
 
oke dan zal ik wat bedrijfjes bezoeken. zitten er hier 4 op het industrieterrein waarvan 1 bij focwa aangesloten. ben gelukkig all-risk verzekerd dus prijs is niet het belangrijkst. als het maar goed gemaakt word. eigen risico toch kwijt.
 
Wat ik zelf gedaan heb drie jaar heb gedaan, toen Thunderbirdin parkeerschade had aan haar Corsa, is: Bij een aantal schadeherstelbedrijven langs gaan en verteld dat ik de schade perfect hersteld wilde hebben (En vermeld dat ik een enorme mierenneuker ben op dat gebied:D). En dat ik op zoek was naar een bedrijf die dat resultaat kan leveren. En vervolgens gevraagd of ik wat resultaten van hun mocht bekijken.

Bij twee bedrijven keken ze mij aan alsof ik een klap van een molenwiek had gehad. Maar bij twee andere bedrijven was dit geen probleem. Uiteindelijk gekozen voor een relatief klein schadebedrijf (waar ik zelfs een rondleiding kreeg door de eigenaar, met uitleg). Zij hebben de schade toen echt perfect hersteld. Geen druiper te zien, geen stofje in de lak, geen sinaasappelhuid. Gewoon heel erg strak. Je hebt echt een lakdiktemeter nodig om te zien dat er een herstelde schade zit.
 
Wat Thunderbird eigenlijk ook al aangeeft is mijn ervaring dat de kleine bedrijfjes vaak veel beter werk leveren dan de grote jongens die alleen maar leaseblik oplappen. De grote bedrijven leven van (lucratieve) contracten met verzekeraars en de meeste mensen die daarheen gaan doen dat omdat de verzekering ze erheen stuurt. De kleintjes moeten het hebben van goed werk afleveren voor een redelijke prijs.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
oke dan zal ik wat bedrijfjes bezoeken. zitten er hier 4 op het industrieterrein waarvan 1 bij focwa aangesloten. ben gelukkig all-risk verzekerd dus prijs is niet het belangrijkst. als het maar goed gemaakt word. eigen risico toch kwijt.

Heb je toevallig geen getuigen dat je de auto er schade vrij hebt geparkeerd en dat deze met schade op die locatie is terug gevonden? Zoja hier online (om te te besparen) aangifte van doen en kijken of de schade via het waarborg fonds is te claimen?

Dit scheelt je jouw eigen risico.
 
@SmartPaintWorks bedankt voor de tip maar had een test op het internet ingevuld op de site van waarborg fonds maar die doen niks als je all-risk verzekerd bent. dus betaal meer premie, kost me eigen risico en kan geen gebruik maken van hun diensten. klinkt wel typische nederlands:( @EJ2NH503P ga vanmiddag bij iemand langs die bij een wat kleiner bedijf hier uit het dorp is geweest voor schadeherstel aan de zijkant. binnenkort zijn auto onder handen nemen (exterieur detail). en het is een mooie dag om te starten met een kras van 5 cm op te vullen
 
waarborg fonds maar die doen niks als je all-risk verzekerd bent. dus betaal meer premie, kost me eigen risico en kan geen gebruik maken van hun diensten. klinkt wel typische nederlands

Wauw, dat klinkt inderdaad weer lekker als Nederland...


Wanneer je All-risk verzekerd bent, en je zou kwaad willen, dan kun je zelf bijv. een deuk in je auto trappen en dan word dit weer gerepareerd. Voor jou is het dan geen risico lopen dat je deze kosten niet vergoed krijgt. Maar, omdat je nu eenmaal verzekerd bent voor alle risico's, dan heb je pech als het door een ander gebeurt die je niet kan achterhalen.

Wanneer je WA-verzekerd bent, schade hebt gereden en liegt dat dit door dikke pech door een ander is gedaan die je niet meer kan achterhalen, dan zou je eventueel wél bij het waarborgfonds kans hebben.

De mate van verzekering zou niets mogen uitmaken, zou ik zeggen. De premie van een All-risk schoot bij mij met zo'n 80% omhoog toen ik een ongeluk had.



Greetz
 
@SmartPaintWorks bedankt voor de tip maar had een test op het internet ingevuld op de site van waarborg fonds maar die doen niks als je all-risk verzekerd bent. dus betaal meer premie, kost me eigen risico en kan geen gebruik maken van hun diensten. klinkt wel typische nederlands:( @EJ2NH503P ga vanmiddag bij iemand langs die bij een wat kleiner bedijf hier uit het dorp is geweest voor schadeherstel aan de zijkant. binnenkort zijn auto onder handen nemen (exterieur detail). en het is een mooie dag om te starten met een kras van 5 cm op te vullen

Dit is niet waar, gewoon aangifte doen met getuigen. Jouw verzekering zal uitkeren en deze zal de schade dan verhalen bij het waarborgfond zodat het jou geen no-claim kost. (dit staat ook op de site van het waarborgfonds vermeld onder veel gestelde vragen, Mijn auto is casco of all-risk verzekerd. Moet ik de schade melden bij mijn verzekeraar of bij het Waarborgfonds?)
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb schade en de dader is onbekend. Moet ik aangifte doen bij de politie en zo ja, hoe snel?

Het Waarborgfonds vergoedt uw schade alleen als u op tijd iets heeft gedaan om erachter te komen wie de dader is. Aangifte doen bij de politie is één van de mogelijkheden. Als u binnen 14 dagen na het schadegeval geen actie heeft ondernomen, vergoeden wij de schade niet. Het is dus verstandig om zo snel mogelijk aangifte te doen.

Aangifte doen kan via het internet (www.politie.nl/aangifte) of door te bellen met de politie (0900-8844).
 
alles doorgegeven aan de tussenpersoon van mijn verzekering. de benodigde papieren ingevuld. alles wat nodig was is nu geregeld. en nu hopen dat het goed komt. kreeg wel te horen dat ik bij een spuiter langs moet die bij schadegarant is aangesloten. dus word toch een groter bedrijf maar die geven wel 4 jaar garantie en vervangend vervoer. ben er een paar afgegaan en gegaan voor degene die me normaal te woord stond en wat over het spuiten vertelde. bv. van waar tot waar ze gingen spuiten en iets over de laksoort. stond ook een auto die net hersteld was en dit zag er goed uit.geen orangepeel. men vorige auto heb ik daar ook al eens heengebracht voor onderhoud.is een ford dealer die schadeherstel uitbesteed. is ook een beetje een gevoel wat je moet hebben denk ik. er zaten er een paar spuiters bij die elke vraag teveel vonden en alleen maar zeggen dat ze het druk hebben. nu afwachten hoe het gaat aflopen. allemaal bedankt voor jullie input