• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarmee beschermen jullie de koplampen en achterlichten?

Revusion

Detailing trainee
14 jun 2021
30
40
Waarmee beschermen jullie de koplampen en achterlichten tegen vergeling? Oftewel hoe voorkom je dat de lampen gaan vervagen/vergelen?
 
Ik heb er naar proberen te zoeken, maar het gaat veelal over het polijsten/opknappen van koplampen. Die stap wil ik juist voorkomen.
 
Blanke zal het meest duurzam zijn, daarna PPF, daarna coating en daarna wax. Blanke lak en PPF zal je denk ik niet zomaar zelf aan kunnen brengen. Een coating is goed te doen, dus dan kan je bijvoorbeeld Gyeon Trim nemen.
 
  • Leuk
Reactions: Revusion
@Ric325i Ik heb die van Nanolex ook al een aantal jaar in mijn collectie.
Afgelopen weekend weer eens gebruikt.
Hij ruikt echt veel sterker dan bijvoorbeeld Gyeon Trim.
Ik heb de Nanolex Headlight Coating ongeveer 3 jaar geleden aangebracht op een BMW 3 serie, nadat ik de koplampen had geschuurd en gepolijst. Inmiddels komt er aan de bovenkant heel langzaam weer een gele waas terug. Ik vind het dus best netjes.
Gyeon Trim is inderdaad veelzijdiger inzetbaar. Dus dat is de keuze die je moet afwegen.
 
Nou ik kijk ook niet op een flesje en dat is nou net precies het probleem ik heb echt te veel op voorraad
 
  • Grappig
Reactions: Brad
Trim en Rim kun je open nog best lang bewaren hoor zeker 6 mnd Als je maar zorgt dat het goed afgesloten is.
 
@Ric325i Ik heb die van Nanolex ook al een aantal jaar in mijn collectie.

Ik heb de Nanolex Headlight Coating ongeveer 3 jaar geleden aangebracht op een BMW 3 serie, nadat ik de koplampen had geschuurd en gepolijst. Inmiddels komt er aan de bovenkant heel langzaam weer een gele waas terug. Ik vind het dus best netjes.
Kan je de duurzaamheid op een koplamp vergelijken met Trim? Mijn ervaring met Trim is dat die toch wel tot 18mnd duurzaam is.
Ik gebruik het regelmatig, maar wil wel graag het beste inzetten.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Kan je de duurzaamheid op een koplamp vergelijken met Trim? Mijn ervaring met Trim is dat die toch wel tot 18mnd duurzaam is.
Ik gebruik het regelmatig, maar wil wel graag het beste inzetten.
Zou niet weten op welke auto ik het moet aanbrengen :p
 
Ik heb het op beide wagens zitten. Of je nu wil of niet, die plastic lampen komen allemaal aan de beurt.