• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom de Aqua gleam filter ipv andere waterkalkfilter?

bakvolk

Detailing trainee
6 sep 2013
22
25
47
Zoals titel...waarom zou ik de aqua gleam waterfilter kopen ipv een andere waterkalkfilter (zoals carclean voorheen verkocht) Zijn er noemenswaardige verschillen? Vermoed van niet behalve dat aqua gleam misschien ietsje duurder is maar ook verwaasloosbaar.
conv_335.jpg
conv_336.jpg
 
Oké thnx.Democratisch en eerlijk antwoord :)^.Had ik wel verwacht maar wilde toch even checken.
Je oude produkt niet afbreken om het nieuwere aan te prijzen en overdreven op te hemelen.
 
Het waterfilter op het linker plaatjes is elders nog steeds te koop en men beweerd dat deze 5 jaar meegaat. Het is dan wel duurder dan de Aquagleam.
Heeft iemand ervaring met het antikalkfilter op het linker plaatje en is er online een test te vinden.
Ik wil graag een filter aanschaffen die ik langer dan een 1/2 jaar kan gebruiken. Ik twijfel niet aan de Aquagleam van CC hoor.
 
De filter op het linker plaatje is er een met een harskern die je kan "laden" / regenereren door hem in onthardingszout te dompelen
Dat onthardingszout hecht zich aan de hars en wisselt bestanddelen uit met de (harde) kalk in het kraanwater, waardoor er zachtere kalkzouten ontstaan
Nadeel is dat het doseren van het zout niet gelijkmatig gaat, maar wat sterker is net na het regenereren en langzaam afneemt
Duurdere ontharders hebben meerdere harskernen en wisselen het gebruik daarvan af. vaak zijn die ook instelbaar qua zoutverbruik en resterende hardheid

Een ander nadeel is dat het onthardingszout en de omgezette elementen Chloride bevatten
Het lijkt er op dat dat de reden is dat sommige coatings bij onthard water toch watervlekken laten zien

Het lijkt mij dat de Aquagleam een ander principe hanteert en daardoor de nadelen van de zoutontharder niet heeft
Alles heeft zijn prijs, maar als je het gebruik beperkt tot alleen het afspoelen zal een Aquagleam lang genoeg meegaan
 
Aquagleam filter begint nu bij mij wat te verkleuren en minder te werken, maar heb er ook behoorlijk wat liters doorheen gejaagd in de loop der tijd.
Eigenlijk dus een verse nodig, maar zag helaas dat die ik had uitverkocht zijn.
 
Oud topic afstoffen:

Ik wil graag een goede waterfilter bestellen om zo vlek en kalkvrij de auto af te spoelen.

Op de site van brabant water staat het volgende:

De waterleidingbedrijven hanteren de volgende indeling voor de waterhardheid:
- 0 tot 4º dH: zeer zacht water
- 4 tot 8º dH: zacht water
- 8 tot 12º dH: gemiddeld
- 12 tot 18 ºdH: vrij hard water
- 18 tot 30 ºdH: hard

De waarde's bij ons dorp zijn:
Totale hardheid (dH)
6,27
Zuurgraad (pH)
7,88

Heb ik dan de 30ppm of de 0ppm filter nodig?
 
Ok, dat dacht ik ook.
Ik wordt alleen in verwarring gebracht door de volgende text op de site van CC:

30ppm: "Bij gemiddeld hard water kan je tot wel 40 wasbeurten doen met een filter. Bij een twee wekelijkswasbeurt is dat 1.5 jaar! De levensduur is afhankelijk van de hardheid van het water (zie grafiek)."

0ppm: "Bij gemiddeld hard water kan je tot wel 30 wasbeurten doen met een filter. Bij een twee wekelijkswasbeurt is dat ruim 1 jaar! De levensduur is afhankelijk van de hardheid van het water (zie grafiek)."

Zoals ik het lees (en wat dus fout kan zijn) gaat de 0ppm dus minder lang mee terwijl hij minder hard hoeft te werken in mijn "zacht water" geval.
Dat vind ik dus vreemd.
Is het dan zo dat 0ppm betekend nog schoner dan 30ppm dus minder duurzaam?

Bedankt voor je input @tembaco
 
Je laatste stukje tekst klopt. Deze (de 0ppm) gaat dus langer mee met ZACHT water. Deze filtert simpelweg meer en dus wordt de levensduur verkort, wat logisch is. Met zacht water met een 0ppm filter kan je dus misschien ook wel de 40 wasbeurten halen.
 
Het is dus niet bekend welke ionen de AquaGleam er uit filtert?
In ieder geval Ca en Mg-ionen neem ik aan, net als andere harsfilters. Maar ben wel benieuwd wat nog meer. Daar kan ik geen specs over vinden.
Ben momenteel namelijk aan het testen met een ander filter en dat zou helpen om te bepalen of een AquaGleam een beter resultaat zou kunnen geven.
 
Dat zou voor mij nu dan een reden zijn om de ontharder obv hars te vervangen door een Aquagleam. Een 'normale' ontharder ontkalkt wel, maar ik krijg toch nog vlekken (enkel als test het ontkalkte water als druppels opgesprayt). Waarschijnlijk komt dit door andere mineralen..? De Aquagleam zegt verder helaas niks over wat het precies allemaal verwijdert.
 
Hoe goed zou zo'n regeneerbaar filter zijn? De waterhard in mijn dorp is 24 - 38 °F, dus hard to zeer hard.
Met zo'n aqua gleam filter ga ik niet lang kunnen doen en dan gaat het rap een dure grap worden.

Als zo'n regeneerbaar filter z'n werk doet bij zo'n hoge hardheid, dan zou ik dat wel aanschaffen. Ik zal het waarschijnlijk wel vaak moet regenereren, maar vaatwasser zout is best goedkoop. En het filter in een emmer met zou steken is ook maar 2min werk.