• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom hebben jullie eigenlijk zoveel waxen op de plank staan?

DarthVader

Detailing addict
8 nov 2016
148
70
52
Hallo Forumleden,

Ik heb een vraag aan jullie: waarom hebben de meeste zoveel waxen op voorraad? Heeft het te maken met verschillen in qualiteit, of is het vooral de verzamelwoede die om de hoek komt kijken?

Zit nu zelf veel te lezen over waxen en zie bij sommige de meest indrukwekkende collecties voorbij komen (tot kristallen stolpen aantoe :p)
Worden deze ook daadwerkelijk gebruikt, of staan de meeste in de vitrinekast en wordt er maar één soort gebruikt?
Ik zou ook graag een goede wax nemen, maar zie echt door de bomen het bos niet meer, laat staan op CC site en al helemaal niet bij de echte diehards!

https://www.carclean.com/nl/product/Soft99/Soft99_Authentic_Premium_Pure_Carnauba_Wax_200gram_103463

https://www.carclean.com/nl/product...Rubbish_Boy_s_Juiced_Edition_wax_200ml_101046

Was na veel uitzoeken tot deze twee gekomen, heb nu de natty blue en standaard, maar wil eigenlijk stiekem ook een luxere :D slaat toch dat virus toe...!

groeten Quint

Hoi @DarthVader ,

Bij mij is het een beetje van beide.
Ik heb graag verschillende soorten om te testen en dus om te gebruiken.
Wel vind ik het leuk om ook de (hier op het forum) minder bekende waxen te proberen puur om te kijken wat het is.
Ik koop ook graag panelpots om deze zelfde reden, een grote pot maak ik nooit op!
Wel zijn panelpots in verhouding vrij duur en je klein dus je wax op de applicator krijgen is soms ff frunniken.

Persoonlijk houd ik van een wax met een mega glans maar ook goede verwerkbaarheid zonder fillers of synthtische hulpmiddelen, maar aan de andere kant zijn de verschillen wel weer leuk om te testen.
Soms een uitstapje naar wat anders blijf ik leuk vinden.

Ik houd niet zo van de Fusso rage en ook niet zo van de Dodo spullen, allemaal NIETS mis mee maar voor mij niet de juiste keuze.
De basis blijft hetzelfde bij allemaal, je prepareerd je lak zo zorgvuldig mogelijk en wil deze beschermen, hoe en met wat is aan jou de keuze.

Ik denk ook niet dat je een slechte keus kunt maken maar natuurlijk zijn er zoveel mensen met zoveel wensen.

Ik besef me nu net dat ik eigenlijk je vraag niet geheel kan beantwoorden dus daarvoor hoop ik dat een ander forumlid je kan bijstaan.

Ik heb in ieder geval mijn waxen om te gebruiken en niet om te koesteren in de kast.
(Maar ik heb dan ook geen +€200,-+ kostende waxen)

• Leuk
Reacties: Kees-sw
@DarthVader heb pas geleden een leuk artikel gedeeld voor ons allemaal hier op het forum.
Moeite waard voor je om eens te bekijken.

https://forum.Carclean.com/threads/mega-paste-wax-test-2016-pdf-bestand.18306/

Verder ben ik zelf niet zo'n verzamelaar.
Heb op dit moment de Waxaddict Vitreo en Soft99 fusso dark en light coat in de verzameling.
Vitreo voor de zomer, fusso voor de winter.

Ben wel geneigd om één van deze fusso potten te verkopen, aangezien ik vreselijk lang doe met zo'n pot.
Vind het zonde om ongebruikt plaats te laten innemen, heb al zo weinig plek haha.

Ik heb een vraag aan jullie: waarom hebben de meeste zoveel waxen op voorraad? Heeft het te maken met verschillen in qualiteit, of is het vooral de verzamelwoede die om de hoek komt kijken?
Ik zou ook graag een goede wax nemen.
https://www.carclean.com/nl/product/Soft99/Soft99_Authentic_Premium_Pure_Carnauba_Wax_200gram_103463
https://www.carclean.com/nl/product...Rubbish_Boy_s_Juiced_Edition_wax_200ml_101046
Was na veel uitzoeken tot deze twee gekomen, heb nu de natty blue en standaard, maar wil eigenlijk stiekem ook een luxere :D
Ik vraag het mezelf ook wel eens af wat ik met de stapel waxen moet die ik heb staan...
@DarthVader waarom kom je op deze 2 soorten wax uit?
Zelf vind ik Collinite 476 een mooie wax om mee te beginnen en als je een luxere wax zou zoeken zou ikzelf voor een Waxaddict gaan.

@Ferdy thanx dat zal ik is op m'n gemak gaan lezen en kijken wat ik er dan van opsteek.
De Soft99 producten zijn volgens mij goed qua prijs/kwaliteit, wat ik zo lees dan.

@Ric325i deze twee hadden voor mij gevoel een goede kwaliteit/prijs verhouding. Wil namelijk niet te duur gaan, ben nog maar net begonnen en moet nog zoveel aanschaffen, van emmer tot noem het maar op.
Dus alle wijsheid is welkom...! :)
Heb je zelf Waxaddict dan?

@DarthVader Als je nog je collectie aan het opbouwen bent en zelfs nog emmers moet aanschaffen, zou ik zeker voor de goedkopere (maar goede) waxen gaan. De Collinite 476 die Ric325 noemt is daarbij een optie, maar zelf geef ik de voorkeur aan de Collinite 845 die ook makkelijk verwerkt.

Heb de meeste waxen als "verzamel-woede" aangeschaft, met in het achterhoofd deze vanaf volgend jaar te gaan gebruiken.
Tot nu toe slechts ervaring met Collinite 845 en de 915, waarbij de voorkeur uitgaat naar de 845 als het gaat om andermans auto's.

Mijn wax collectie:

Collinite 845
Fusso light
Natty's Paste Wax Blue
Waxaddict Vitreo
Waxaddict Quartz

Waarom meerdere waxen? Gewoon voor de heb, en op ze een keer op te maken :)

• Leuk
Reacties: subarufreak
Kijk goede info mannen :) zal ook is naar de Collinite gaan kijken en dan vervolgens een plan maken.
Vind de harde waxen wel meer hebben dan de vloeibare (maar geheel het gevoel dat ik daarbij krijg, weet niet of de één beter is dan de ander) heeft wel iets, zo'n pot met harde wax...!

groeten Quint

Zelf heb ik meer met hardere waxen maar het voordeel van bv 845 is dat je em machinaal superdun en heel snel kunt aanbrengen.

Heb zelf nog geen ervaring met dit soort waxen (op de oude vieze ruikende Turtel waxen na dan) vind ook de geur die in de Natty's zit bijzonder leuk en prettig.. dus moet is een keer gaan ruiken aan een fles of het wat is o_O maar zelf vind ik het smeren vanuit een pot wel iets bijzonders hebben.

Ik heb ook een ruim assortiment aan waxen staan. Van een simpele 25 euro wax tot een pot van 250 euro...

Vaak voor de heb, maar ook gewoon een kwestie van uitproberen.

• Leuk
Reacties: RoyR
  • Leuk
Reacties: Soepergrover
@Jeroen waarom ben je ermee gestopt? Was het uiteindelijk toch bij allemaal hetzelfde resultaat, of zag je zelf ook door de bomen het bos niet meer.
Die Barrier reef lijkt qua pot veel op de Collinite 915 klopt dat ook, of gebruiken ze toevallig beide een 340 gr. pot?

groeten Quint

Foar mijn gevoel was het inderdaad altijd "hetzelfde" zal ongetwijfeld niet zo zijn, maar ik zelf zag het er nooit vanaf eerlijk gezegd. Maar ook omdat ik alleen mijn eigen autootje doe, dan schiet het natuurlijk nooit op met die potten wax,...

Verder vind ik de Barrier Reef wax gigantisch veel lijken op de Meguiar's M16 zelfde gelijkwaardige eigenschappen maar afnemen gaat een stuk aangenamer. Maar deze laatste wordt niet meer geproduceerd en verkocht jammer genoeg. Anders had ik die sowieso opnieuw gekozen maar is niet meer,...

• Leuk
Reacties: DarthVader
@DarthVader ,qua verwerking is de Barrier reef paste wax echt geweldig maar is wel totaal wat anders dan de collinite 915. Barrier Reef is ook zeker een goede keuze (juist om zijn verwerking) maar ook hier zal 476 em outperformen.

Ik heb een verzameling gehad van meer dan 100 verschillende waxen.
Bij mij ging het meer om het verzamelen, net als dat een ander allerlei soorten bier verzameld en ze nooit allemaal zal gebruiken.

Een tijd terug heb ik daarvan de zeldzame exemplaren van weggedaan.
Daarvan was het zelfs zonde om ze te gebruiken en ik had op een gegeven zoiets van "wat heb ik er dan nog aan".
Gebruiken zou de waarde ernstig verminderen, dus die heb ik uiteindelijk maar verkocht.
Verder even later daarna ook veel door elkaar heen merken verkocht.

Ik heb nog steeds redelijk veel; alle DDJ waxen, veel Swissvax waxen en de meeste Zymöl waxen (waarvan een gedeelte in Panels).
En dan nog wat waxen van andere merken waar ik wat mee heb, of waar ik zeer tevreden over was.

Ondanks dat ik door omstandigheden weinig meer detail, zit het niet in de planning ze weg te doen.
Ze eten geen brood en om het geld hoef ik het niet te doen.

• Leuk
Reacties: Altos