• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom hebben jullie eigenlijk zoveel waxen op de plank staan?

Protection Wax, SN Hybris, SN 2.0, Black Widow, Capped in America, Banana Armour, Orange Crush, Blue Velvet, Purple Haze, Rainforest Rub, Hard Candy, Skull Candy, Double Wax Soft & Hard, RB Juiced, Blue Velvet Pro, Purple Haze Pro, Light Fantastic, Diamond White... Ik moet behoorlijk wat auto's wax-en om dit op te krijgen en toch koop ik er steeds meer bij. Verzamelen en ruiken... Wat kunnen sommige toch lekker ruiken uit het potje en sommige nog lekkerder bij het verwerken.... :yum:yum:yum

@Istnogferarie

Dan zal je deze case van mij wel leuk vinden als DDJ gek;

lSFN88T.webp

@m@rio
Deze:

GKRdRxt.webp

Mooie verzameling @Pter

Het was niet mijn verzameling @Frans.
Waar ik benieuwd naar ben is welke waxen er voor jou uit springen of sprongen van alles wat je door de loop van jaren geprobeerd hebt.

Laatst bewerkt:
Het hangt er een beetje van af, met welk doel je een wax wil gebruiken.
Zo vind ik bijvoorbeeld de DDJ SNH een kei op het gebied van pekel.
Nauwelijks aanhechting en de pekel vliegt er af bij een wasbeurt.
De Zymöl serie vind ik zelf beter als de Swissvax serie, ondanks dat eigenlijk geen enkele wax zoveel geld waard is.
In de Zymöl serie is bijvoorbeeld de Glasur een topper m.b.t. sheeting en hoger in de serie heb je behoorlijke standtijden met mooie effecten.
De meeste Zymöl waxen komen ook goed tot hun recht op lichte kleuren, doordat ze neigen naar een spiegelglans i.p.v. een wetlook.
Qua wetlook op zwart is voor mij de Pinnacle Souveran de beste, die heb ik met diverse andere dure waxen op mijn auto gezet, waarbij je bij de meesten amper een verschil zag en de Souveran er echt uit sprong.
Verder zijn er uiteraard nog andere toppers, zoals de Wolfgang Fuzion en de Raceglaze Black Label.
Je hoeft het echter niet per definitie te zoeken in de duurdere waxen, er zijn ook goedkopere waxen, zoals bijv. de Pete's 53 die goed zijn.

Van de SV waxen heb ik er trouwens minder als de Zymöl waxen;

f9MmsCH.webp

@Ric325i maar de Collinite 915 wat vind je daar van?
@Frans wat een imponerende collectie zeg...!! Maar jij had dus voor de winter wel een andere wax dan in de zomer maanden?
@Istnogferarie heb jij alles van DoDo omdat het van DoDo is, of ben je ook echt te spreken over al hun producten. Bv vind je hun Apc ook beter als die van PB? Etc.
@Jeroen dus toch een beetje....zoals ze in de hifi wereld zeggen: geloof jij in Vodoo! ( ben zelf audiofiel, dus kom vaak dingen tegen dat ik denk ??? Weet niet of dit echt is of een gevoel wat je erbij krijgt. Blijft een hobby en bij hobby's horen niet uit te leggen gevoelens.... :p

groeten Quint

Laatst bewerkt:
De Pete's53 kwam er tijdens de grote wax test uit als 3e qua glans, ik heb zelf de Scholl Vintage wax gekocht naar aanleiding van die test, maar nog niet geprobeerd en @Ric325i gaf aan dat hij met die wax toch wel verschil zag. De Zymöl Glasur heb ik vaker voorbij zien komen dus die komt er nog een keer, maar ook in waxland staat de de vooruitgang niet stil dus ik ben ook wel benieuwd hoe die waxen presteren ten opzichte van bv Waxaddict.

In de winter gebruikte ik inderdaad altijd een andere wax als in de zomer.
In de winter interesseren effecten me niet zo, want in die periode heb je daar weinig plezier van.
In die tijd wil ik gewoon een goede bescherming die lang blijft zitten en waarvan je het vuil makkelijk verwijderd.

Je stelde die vraag wel niet aan mij; maar qua prijs kwaliteit verhouding vind ik DDJ goede waxen hebben.

De eerder vermelde wax test was trouwens leuk leesvoer, bedankt voor het plaatsen @Ferdy.
Ik wil daarbij wel de kanttekening plaatsen, dat je niet teveel naar de glansgraad moet kijken als je naar een wetllook effect op zoek bent.
Bij een wetlook effect heb je namelijk een soort van effect of er een olie-achtig laag aanwezig is en dat geeft een minder goede reflectie.
Dat is denk ik ook de reden dat de concours waxen minder goed op dat gebied scoorden.

• Leuk
Reacties: Ferdy en Emi
@Ric325i maar de Collinite 915 wat vind je daar van?
@Frans wat een imponerende collectie zeg...!! Maar jij had dus voor de winter wel een andere wax dan in de zomer maanden?
@Istnogferarie heb jij alles van DoDo omdat het van DoDo is, of ben je ook echt te spreken over al hun producten. Bv vind je hun Apc ook beter als die van PB? Etc.
@Jeroen dus toch een beetje....zoals ze in de hifi wereld zeggen: geloof jij in Vodoo! ( ben zelf audiofiel, dus kom vaak dingen tegen dat ik denk ??? Weet niet of dit echt is of een gevoel wat je erbij krijgt. Blijft een hobby en bij hobby's horen niet uit te leggen gevoelens.... :p
groeten Quint
915 is een absolute "no nonsense" winnaar maar zorg ervoor dat je em dun opzet anders kan ie wat lastig afnemen. 845/476 zijn daarin wat meer vergevingsgezind vandaar dat ik je verwijs naar de 476.
Ddj waxen zijn zeker niet verkeerd en verwerken ook fijn maar wel een stuk duurder je zal een pro editie moeten kopen om de standtijd van de 476 te evenaren.

groeten Quint[/QUOTE]

Ik heb niet veel vergelijkingen. Ik vind DJ mooi verpakt en een sterk imago geven. Vervolgens koop ik het, probeer het. Als ik tevreden ben gebruik ik het, als ik niet tevreden ben koop ik het niet weer. De definitie "beter" is heel subjectief.

TWO als APC is duur maar werkt goed dus in mijn optiek goed genoeg om te blijven.
FD werkt top als velgenreiniger, er zijn goedkopere maar ik ben tevreden.

@Frans W A U W. Ontzettend gaaf man! Ook mooi verpakt!

Ik heb een keer samen met @Frans de Swissvax Crystal Rock gebruikt. Pot van tegen de 1000 euro, maar om nou te zeggen dat het ook die 1000 euro waard is....

Volgens mij zit het ook voor een deel tussen de oren: "want hoe duurder, hoe beter het product is" is vaak het gevoel en/of idee.

20141206_170633_zpsbzssgb6u.webp

De Pete's53 kwam er tijdens de grote wax test uit als 3e qua glans, ik heb zelf de Scholl Vintage wax gekocht naar aanleiding van die test, maar nog niet geprobeerd en @Ric325i gaf aan dat hij met die wax toch wel verschil zag. De Zymöl Glasur heb ik vaker voorbij zien komen dus die komt er nog een keer, maar ook in waxland staat de de vooruitgang niet stil dus ik ben ook wel benieuwd hoe die waxen presteren ten opzichte van bv Waxaddict.
Scholl Vintage is een mooie wax maar zet em heel dun op de lak en in principe kun je em zo goed als gelijk afnemen. Lastig af te nemen? dan heb je em te dik opgezet of te lang laten zitten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: Pter
Ik heb een keer samen met @Frans de Swissvax Crystal Rock gebruikt. Pot van tegen de 1000 euro, maar om nou te zeggen dat het ook die 1000 euro waard is....

Volgens mij zit het ook voor een deel tussen de oren: "want hoe duurder, hoe beter het product is" is vaak het gevoel en/of idee.
Je bent in ieder geval een mooie ervaring rijker.

• Leuk
Reacties: RoyR
@Ric325i oké, dan kan ik misschien als beginner beter voor de Barrier Reef gaan ipv de 915 en de 476 zal ik ook is over gaan lezen.

@Frans klinkt ook logisch om in de winter puur voor bescherming te gaan en in de zomer voor de looks...!
Zoiets heb ik ook in gedachte.

@Pter heb jij de waxen van Surf City? aan je avatar te zien. En hoe bevallen deze dan?

@Istnogferarie lekker bij één merk blijven dan, hou ik ook wel van om alles van eentje te hebben. Zo vind ikzelf het pakket van Poorboy erg mooi om te zien, maar heb natuurlijk niet met alle producten ervaring.
Maar ik snap jouw redenatie precies.

@nicknameless zo da's geen goedekope rommel :p duizend euro.
Maar dan kom je toch ook weer net als bij de HiFi wereld in het volgende....een set van twee duizend euro klinkt super, maar een set van vierduizend euro klinkt niet twee keer zo goed. Op een geven moment gaat het met hele kleine beetjes vooruit, maar wel met bakken met geld omhoog qua prijs :eek:

Mannen ik leer hier steeds meer :)
Heb nog een flinke verlanglijst staan in de CC shop.
Waar ik telkens weer wat weg haal en dan na tips van jullie weer artikelen toevoeg.

groeten Quint

De Barrier reef is bij mij mijn tweede nieuwe vriendin geworden, ik moet oppassen dat ik niet vreemd zal gaan :no_mouth:

Op het moment heb ik totaal geen oog meer voor een andere wax, of er moet weer wat nieuws in de shop komen. Maar ja heb in de loop der jaren ook al veel waxen gehad,...

@Jeroen maar dit klinkt voor mij wel zeer positief, dat juist iemand die veel ervaring met veel soorten waxen (van voordelig tot super duur) juist is overgegaan op bijna één product.
Zegt wel iets over die wax...!!

Standtijd interesseert mij eigenlijk niets, binnen drie maanden wax je sowieso wel weer eens lijkt me, in de winter misschien wat minder, maar op zo'n dag als vandaag kan dat prima met het zonnetje erbij. Maar qua verwerking vindt ik deze gewoon erg fijn. Er zijn meerdere die dat kunnen hoor, maar ja gevoelsmatig ligt mij deze nu het fijnst.

Weet trouwens niet hoe de applicator en doek die erbij in de doos zitten zijn, ik heb dit blik ook maar gekregen :)

Ik heb in het afgelopen jaar ruim meer waxen gekocht, nieuw en tweedehands, dan dat ik in de komende decennia kan wegsmeren. Puur omdat ik gewoon zelf wilde proberen wat voor mij lekker werkt. Vind het heerlijk als er 's ochtends dikke druppels op mn dak staan en wax het liefste elke maand!

Toch wil ik voor de winter een wax die het lang uithoudt. Niet omdat ik zes maanden niet wax, maar omdat ik na twee maanden het liefst nog beading als dag 1 zie. Aangezien ik geen mogelijkheid heb om een coating aan te brengen is het dan even zoeken naar welke wax voor mij de ultieme combo geeft tussen makkelijke verwerking, lekkere geur, goede beading en standtijd.

Nu een stuk of twintig verschillenden staan en zodra ik gevonden heb welke ik het liefst gebruik verkoop ik de rest weer!

ik ben er ook geen zo'n voorstander van.

iedere 'vorige' wax heb ik al verkocht. maar elk zijn ding natuurlijk. ik heb dan weer twee kasten met schaalmodellen staan :-)