• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Waarom hebben jullie eigenlijk zoveel waxen op de plank staan?

Hier staat dankzij mijn vriendin zo'n beetje de hele Dodo Juice collectie aan "normale" waxen in zowel de panel als grote potjes in de woonkamer.
Vroeger heel veel gebruikt en toegepast maar tegenwoordig staan al onze auto's in de coatings (waar ik overigens ook al een redelijke collectie van begin te krijgen) dus gebruik je ze nauwelijks meer.

Zo om de 2 a 3 maanden komt mijn broertje die dan een pot meeneemt en zijn eigen auto ermee doet.
Ben bang dat ze uiteindelijk eerder over de "houdsbaarheid datum" heengaan dan dat ze opgebruikt worden.

Daarnaast heb ik ook nog wat " ouderwetse" waxen staan zoals de Wolfgang Fuzionen good old Collinite845.

Wat Jeroen aangaf het verschil tussen een dure en goedkopere wax niet te merken ben ik het niet helemaal mee eens.
Als ik kijk hoe makkelijk een Fuzion of een Supernatural is aan te brengen en af te nemen, dat is een heel verschil met een Natty's wax.

Ik denk dat veel detailers redelijk wat producten in de kast hebben staan die we niet tot nauwelijks meer gebruiken omdat er andere producten op je pad komen die nog fijner en beter werken.
Staat hier bijvoorbeeld ook nog een Swissvax Master kit (in een koffer) die een keer in de zoveel weken naar voren komt om de flesjes goed door te schudden en dan weer achterin de kast te verdwijnen. Eigenlijk zonde maar dat is het gebruiken ervan ook.

Staat hier bijvoorbeeld ook nog een Swissvax Master kit (in een koffer) die een keer in de zoveel weken naar voren komt om de flesjes goed door te schudden en dan weer achterin de kast te verdwijnen. Eigenlijk zonde maar dat is het gebruiken ervan ook.
Of je verkoopt het aan een liefhebber, of vind je het gewoon leuk om te hebben? (kan natuurlijk ook)

Om even een indicatie te geven : een master collection zoals ik die nu heb staan met 11 flesjes en 2 potjes wax kost nieuw zo'n € 1.490,00.
Ik heb al eerder geprobeerd om deze te verkopen maar mensen die daar een (in mijn ogen) reeel bedrag voor over hebben, ben ik nog niet tegen gekomen. Wel een heleboel gelukzoekers trouwens ;)

Daarbij is het ook wel leuk om te hebben, zeker omdat er voor mij ook een verhaal / historie aan vaszit.
Zoals ik hierboven ook al aangaf : eigenlijk is het wel doodzonde dat zulke dingen in een kast staan te verstoffen terwijl bijvoorbeeld een detailerspraytje van nog geen € 5 wel wekelijks gebruikt wordt.

@Juffer1 Snap ik idd, niet iedereen zal zo'n bedrag willen neerleggen.
Ik ben zelf alleen nog met panelpots bezig omdat ik de grote potten nooit op krijg en ik graag van alles test.
Wel kijk ik af en toe naar van die mooie collection kits maar dan zou ik eerst nog wat moeten groeien als detailer voor ik mijn handen in zo'n pot stop :p

Ik begrijp je "ongebruikte staat" liefde voor de set maar hoe gaaf zou het zijn om het wel te gebruiken? Dan weet je wat je hebt.
Maar ach, verzamelaars willen hem ook graag ongebruikt meestal dus begrijp dat je dat wat weerhoud.

Om even een indicatie te geven : een master collection zoals ik die nu heb staan met 11 flesjes en 2 potjes wax kost nieuw zo'n € 1.490,00.
Ik heb al eerder geprobeerd om deze te verkopen maar mensen die daar een (in mijn ogen) reeel bedrag voor over hebben, ben ik nog niet tegen gekomen. Wel een heleboel gelukzoekers trouwens ;).

Welke waxen hebben we het over?
Mag gerust via Pb

Is er nog een voordeel met de hand aanbrengen van de harde waxen? Lijkt mij dat de had warmte de wax zachter maakt, waardoor deze dieper in de lak komt! Of werkt het niet zo?

groeten Quint

Het voordeel is dat je weer snel nieuwe kunt kopen

Ik heb het laatst nog eens een stuk gedaan op de horizontale delen. Ik vind het wel leuker om het zo te doen. Maar je gebruikt natuurlijk veel meer dan nodig. Wat dan weer zonde is. Daarbij heb ik nog nooit gemerkt dat het een langere standtijd oplevert en/of betere beading oid.

Het voordeel is dat je weer snel nieuwe kunt kopen

Ik heb het laatst nog eens een stuk gedaan op de horizontale delen. Ik vind het wel leuker om het zo te doen. Maar je gebruikt natuurlijk veel meer dan nodig. Wat dan weer zonde is. Daarbij heb ik nog nooit gemerkt dat het een langere standtijd oplevert en/of betere beading oid.

Soms meen ik in filmpjes te zien, dat juist de methode met de hand, die jongens maar doorblijven smeren met wax op de hand.
Doe het zelf ook met een pad, maar dacht dat misschien door de handwarmte de wax dieper in de poriën dringt van de lak.
Lijkt me ook vervelend om daarna je handen schoon te moeten maken :worried:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook wel eens puur met de hand heb opgebracht.
Zomaar om eens te ondervinden hoe dat nu werkt of aanvoelt.

Het klinkt allemaal leuker alsdat het is;
1) Je verbruikt veel meer wax als nodig is.
2) Met een pad werkt het veel sneller en egaler.
3) Je handen bevatten vetten, oliën en vuildeeltjes die allemaal in de wax gaan zitten.
4) 99.9% van de vaste waxen zijn op oplosmiddelen basis, wat ook niet echt goed voor je huid is.

• Leuk
Reacties: tembaco
+1, het ziet er allemaal wel leuk uit ( leuk voor 1x wellicht ), maar je bent echt zoveel meer tijd en minder wax kwijt

Zag het ze niet zo lang geleden nog allemaal uitleggen bij de Swissvax stand in DE. Kwam geen pad aan te pas. Alles met de hand. Pure show natuurlijk. Ziet er ook interessant uit natuurlijk.

En werkt natuurlijk twee keer zo snel als je twee panelen tegelijkertijd kan doen! Smeer je een pot Zymöl er in een uurtje doorheen, beetje hobby mag geld kosten ofzoiets, toch? ;)