• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

waas over zwarte auto

nl-joker-nl

Detailing rookie
7 mrt 2012
8
2
Ik heb vandaag me nieuwe wagen gedetailled, nu heb ik als wax die van turtle liquid wax gebruikt, maar er lijkt nu wel een rare waas over de auto te zitten na het poetsen.

iemand iedeen wat het kan zijn of een andere wax kan aanraden voor een zwarte Seat ibiza (2006)

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

dit zijn foto's van zaterdag, ben vandaag vergeten foto's te maken :S

Alles behalve de schildpad natuurlijk:-b

Mooie Fr, je kunt vele waxen gebruiken. Ligt een beetje aan je eigen voorkeur en geld wat je er voor over hebt.
Een Natty's van Poorboy's is een redelijke wax met een eenvoudige verwerking, velen zijn er mee begonnen en zijn later overgestapt op betere/duurdere waxen.

Edit;
Heb je hem gepolijst? Is de turtle wel goed uitgepoetst?

Tsja moet maat een keer kijken voor andere wax, op me oude auto ( MG zr/geel) was deze wax geen probleem en geen verkeerd resultaat

nee had de auto niet gepolijst, ga morgen kijken of het dan nog is weg te poetsen is.

Wat die waas zou kunnen zijn weet ik niet, heb je de was goed uitgepoetst? Een was die het heel goed doet op de zwarte Ibiza lak vind ik de Purple Haze Pro van Dodo Juice.

ga morgen nog proberen verder uit te poetsen , heb metteen een klein lijstje gemaakt met meer detail spullen.

Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
100728 Poorboys World - EXP Pure Sealant - 473ml
100902 Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
101077 Poorboys World - Black Hole - 946ml
101105 Poorboys World - Microfiber Applicator
101124 Poorboys World - Poly - Elastic Clay - 200gr
102223 C.Pro C.Quartz - TRIX - 600ml

een beetje bij de recensies zitten kijken en dit zijn volgens mij wel positiefe middelen om de auto te poetsen.

Nog tips/aanvullingen???

Volgens mij zijn dit de "waxhologrammen"?

Als je van links naar rechts beweegt, beweegt de waas dan mee?

Nog eens met een propere doek en eventueel een detailerspray over het lakwerk gaan en het zou moeten weg zijn..

Leuke spullen die je in gedachte hebt, denk dat je de Spray and Wipe als glijmiddel voor het kleien gaat gebruiken. Dan zou ik een liter nemen ondanks dat het 1:1 te verdunnen is voor het kleien.
En doeken, je hebt nooit teveel goede doeken. De PB's zijn goede doeken of de monello's.

ga morgen de auto even buiten zetten op te kijken of het meebeweegt,

spray &whipe is idd als glijmiddel, heb de "kleine" op de lijst staan omdat die metteen in een sprayfles is en ik dan makkelijk kan zien wat het is. Als deze bevalt wordt het volgende keer wel een liter fles.

doeken heb ik nog een trio op me lijstje gezet, voor de zekerheid.

nl-joker-nl zei:
ga morgen de auto even buiten zetten op te kijken of het meebeweegt,

spray &whipe is idd als glijmiddel, heb de "kleine" op de lijst staan omdat die metteen in een sprayfles is en ik dan makkelijk kan zien wat het is. Als deze bevalt wordt het volgende keer wel een liter fles.

doeken heb ik nog een trio op me lijstje gezet, voor de zekerheid.

Liter fles kan ook een sprayer........... ;-)

Mooie FR :-)^

En inderdaad, zoals hierboven reeds gezegd: Spray&Wipe en een goede doek lost je probleem waarschijnlijk op. :ja

Ik heb ook zo'n goedkope liquid wax (niet van de schildpad, maar hetzelfde spul) en als je die niet heel goed uitpoetst krijg je allemaal rare vlekken.
Ga er maar eens met eens schone doek nogmaals overheen!:ja

Sowieso het aanbrengen van een wax op een niet goed voorbereide ondergrond (kleien/polijsten) , en zeker als dit nog nooit gedaan is op die auto. Kan rare effecten geven kan ik mij zo voorstellen.