• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wanneer IPA gebruiken

paafje

Detailing addict
5 okt 2010
254
62
All,

Wordt IPA nou gebruikt alleen voordat C-Quartz gebruikt wordt of kan het ook na het aanbrengen van de Finale (monello) en voor het waxen (bv. Fuzion)

Ik weet dat IPA een grondige reiniger is en dat hij super goed ontvet maar ik had gister een discussie met een maatje van me en die was in de veronderstelling dat het ook gebruikt moet/kan worden na de laatste polijstlaag (finale) en voordat je gaat waxen...

Je zit dan alleen met je Sealant en Glaze !?

IPA gebruik je om een zo schoon mogelijk oppervlak te krijgen voordat je de wax of sealant aan gaat brengen. Dus ja, je kunt het ook gebruiken na de laatste polijstlaag (daar wordt het ook het vaakst voor gebruikt)

Niets moet.

Maar voor zover ik weet kan/mag je ipa ook gebruiken na het polijsten en voor het waxen (met om het even welke wax/sealant).
Doel hiervan is alle polijstresidueen/olieen te verwijderen zodat de lak optimaal is voor het ontvangen van de wax (of sealant)....hier kan je (verdunde) ipa dus voor gebruiken, hoewel er ook nog andere producten zijn van diverse merken die deze functie vervullen (cleaners etc...)

Zo zie ik het en pas ik het toe, mocht ik de bal misslaan dan lees je het ongetwijfeld hieronder :-d

Edit: stimpy68 was sneller zie ik nu :-d

Even ter aanvulling na het polijsten maar voor de glaze dus niet voor de sealant of waxlaag want anders haal je de aangebrachte glaze weg.

Om hier even op in te haken, op de verpakking van Carpro Eraser zie ik dat het oppervlak ook anti-statisch word waardoor de wax (in mijn geval Cquartz) beter blijft zitten, zit hier een duidelijk verschil in met IPA?

Eraser verwerkt lekkerder vind ik.
Het maakt de lak wel schoon, maar niet zo "stroef" als IPA.
Ook zouden er inderdaad nog andere cleaners/additieven in de Eraser zitten die IPA niet heeft.