• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

WAP-team team-up: (doffe) rode Astra F 1.6i

Pastra-v6

Detailing addict
24 mei 2009
105
62
Deze auto stond al een tijdje in de lijst van 'To-do's'.
Afgelopen zaterdag was het voor de eigenaar eindelijk zover.

Allereerst werd de auto gewassen bij de lokale wasbox.

Na het wassen bleek de beading niet meer aanwezig, maar de sheating des te meer:
DSC_9326.webp

DSC_9329.webp

We wilden nu wel eens de PB's Time-to-dry proberen.
Filmpje in de volgende post van Juffer1.

Na het drogen bleek hoe dof en roze de auto was:
Voorkant:
DSC_9334.webp

DSC_9335.webp

Dak:
DSC_9337.webp

Clayen zoals gewoonlijk:
DSC_9348.webp

Omdat de motorkap er het ergste aan toe was ging Arjan zich daar mee bezig houden.
Na diverse testspots kwamen we uit op Inizio Forza op geel om te starten:
DSC_9340.webp

Na een testspot op een zijpaneel bleek dat Oranje i.c.m. Monello Mezzo voldoende was.
Hierna werden op de auto Mezzo op groen en Finale op groen als stappen genomen.

DSC_9349.webp

DSC_9385.webp

DSC_9397.webp

DSC_9398.webp

DSC_9400.webp

We wilden nog een product testen. Dus deden we een vergelijking:
Mequairs Cleaner Wax tegenover Monello Mezzo, beiden op een oranje handpad.
DSC_9360.webp

DSC_9364.webp

Links is voor de Monello, en rechts voor de Meg's:
DSC_9368.webp

DSC_9369.webp

DSC_9371.webp

DSC_9372.webp

Ziehier de verschillen:
DSC_9376.webp

DSC_9379.webp

Al met al blijkt de Meg's niet krachtig genoeg om in deze combi de Mezzo aan te kunnen.

Verder met de auto:

Ook de trims werden niet vergeten, en werden behandeld met PB's Trim Restorer:

DSC_9416.webp

De pads en doeken werden diverse malen rood. Voor de pads was er de Pad-Washer:
DSC_9414.webp

Reflectieshots:
DSC_9405.webp

DSC_9406.webp

De auto is in de Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 gezet.
Na het kuren en nalopen van de auto werd het tijd voor een fotoshootje:
DSC_9418.webp

DSC_9419.webp

DSC_9420.webp

DSC_9423.webp

DSC_9424.webp

DSC_9425.webp

DSC_9429.webp

DSC_9430.webp

DSC_9433.webp

Al sinds Sevenum hebben we als WAP team beloofd om de Astra F van een goede vriend onder handen te nemen. Helaas liep de plannning destijds uit waardoor we deze moesten opschuiven naar een later tijdstip (https://forum.Carclean.com/cc_postst7834/4-dagen--4-autos.aspx).

Afgelopen zaterdag was het dan zover : De F en zijn eigenaar moesten er aan geloven.
Helaas was het weer diep en diep triest waardoor we niet hele duidelijke vooraf foto's konden maken.

Omdat het flink regende hadden we weinig zin om een aantal doeken te spenderen om de auto droog te krijgen.
Daarom eens Dodo Time to Dry uitgeprobeerd met het volgende resultaat :

th_DodoTimetoDry.webp

Plaatje aanklikken om afspelen te beginnen

Nu de auto was afgedroogd eerst de auto geclayed. Echt veel rotzooi kwam er niet vanaf, wel werdt de clay goed rood.
Na het clayen kwamen de schade past echt goed naar boven. De motorkap heeft nogal wat schade wat lijkt op krassen in de blanke lak of gekrakeleerde lak. Binnenkort gaan we de overstap maken naar de rotary waarmee we dit probleem eventueel wel zouden kunnen oplossen mochten het inderdaad krassen in de blanke lak zijn.

De auto na het clayen :
P1110175.webp

Testspot gedaan :
P1110176.webp

Resultaat na de grofste behandeling :
P1110178.webp

Hele motorkap behandeld met Inizio op geel :
P1110179.webp

Pads verkleurden (net als de doeken overigens) wat wijst op een blanke lak die in de kleur is meegespoten :
P1110181.webp

Na een ritje in de padwasher :
P1110182.webp

Terwijl ik me bezig hield met de motorkap pakte Wilma en Patrick de zijkant aan :
P1110183.webp

Goed detail van de beschadigde lak :
P1110187.webp

P1110188.webp

De glans & reflectie begint in ieder geval wel weer terug te komen :
P1110189.webp

P1110190.webp

P1110191.webp

Na de laatste behandeling met finale op licht groen de auto in de black hole gezet om de lak te voeden. Op de liggende delen werdt de black hole dirtect opgezogen waardoor we dat 2x hebben herhaald.

De eigenaar mocht ook aan de bak en machinaal de wax aanbrengen : collinite's 845 op een gouden pad
P1110192.webp

P1110194.webp

Beetje dik, maar dat zal in de naam zitten :lol

Reflectie van de motorkap :
P1110198.webp

Overall foto van bovenaf :
P1110202.webp

Eindresultaat :
P1110207.webp

P1110208.webp

P1110210.webp

P1110211.webp

P1110212.webp

P1110220.webp

P1110214.webp

P1110215.webp

P1110217.webp

P1110222.webp

P1110216.webp

Pastra-V6, Wilma & Dik : bedankt voor de gezellig dag !

Mooi gedaan! :-)^

Van die test tussen Mezzo en Cleanerwax was de uitkomst voorspelbaar lijkt me, beetje appelen met peren vergelijken mi...:-/

knap gedaan, de lak zag er anders uit dan de combo die we recentelijk deden. Die was meer egaal dof; zonder die rare spikkels erin. :-)^

Virus zei:
Van die test tussen Mezzo en Cleanerwax was de uitkomst voorspelbaar lijkt me, beetje appelen met peren vergelijken mi...:-/

Omdat er op het Astra forum nogal wat eigenaars van rode auto's zitten krijgen we daar regelmatig de vraag hoe men dat het beste kan aanpakken. Meest ideaale is natuurlijk om te (laten) polijsten icm een DAP maar niet iedereen heeft daar de (fianciele) middelen voor.

Daarom hebben we bekeken welke middelen het beste resultaat zouden geven als je dit handmatig zou doen.
Eerder hebben we ook al een test met Autoglym SRP gedaan wat eigenlijk handmatig ook weinig resultaat gaf.
Ditmaal hebben we gekozen om Mequairs Cleaner wax eens snel tegenover de Monello polish te zetten.
Mequiars geeft namelijk zelf aan dat dit product geschikt zou zijn om verkleuring te verhelpen maar wij zagen iig geen verschil tov de orginele delen.
Zelf ben ik met je eens dat voor de kenners vooraf de uitkomst ook al wel voorspelbaar was ;)

[Mod]Goed quoten blijft lastig :([/Mod]

ik vrees dat dappen de enige oplossing is voor die verkrijte lakken...zo hebben wij stiekem ook nog wat te doen :-"

@ Juffer1 ok, op die manier snap ik de test, best interessant dan voor die mensen van het Astra forum. :-)^

Hebben jullie trouwens al eens Meguiar's ColorX getest op die manier? Ik heb altijd het gevoel gehad dat deze iets meer "power" heeft dan de Cleanerwax (de ColorX ruikt ook nogal chemisch...:-& )

Oh, wat kun je toch mooie resultaten en eer van je werk behalen op een rode auto :love

Erg goed gedaan, wappers!

Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties.

Zelf baal ik wel enorm van die krassen in de motorkap.
Zodra de rotary clinick er is ga ik me aanmelden omdat ik merk dat ik steeds vaker tegen mn beperkingen begin aan te lopen.
Hopelijk lukt het dan wel om die krassen weg te halen (of zou het toch gekrakaleerde lak zijn ?)