• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wasbox eigen spullen

Kerby1402

Detailing rookie
16 mrt 2023
3
15
Recentelijk wat was spullen gekocht voor de auto. Helaas geen ruimte om het thuis te doen, dus dan op naar de wasbox.
Zie helaas wel vaker dat er op de website dan staat dat eigen spullen niet toegestaan zijn.
Heeft iemand wat locaties waar dit wel toegestaan is? (liefst in de omgeving Den Haag/Zoetermeer).

Zelf gekeken bij Bob (Zoetermeer) en Happy Duck, echter staat dan op de sites dat het NIET toegestaan is...
 
Als het rustig is, kun je vaak je gang gaan bij Total Jongeneel naast het van der Valk hotel in Nootdorp.
Je kunt zelfs, tegen betaling, je eigen emmers vullen met warm water.


20160202_101122.jpg


20160202_101334_zpspy1xvhth.jpg
 
Recentelijk wat was spullen gekocht voor de auto. Helaas geen ruimte om het thuis te doen, dus dan op naar de wasbox.
Zie helaas wel vaker dat er op de website dan staat dat eigen spullen niet toegestaan zijn.
Heeft iemand wat locaties waar dit wel toegestaan is? (liefst in de omgeving Den Haag/Zoetermeer).

Zelf gekeken bij Bob (Zoetermeer) en Happy Duck, echter staat dan op de sites dat het NIET toegestaan is...
Ik sta om de week in de ochtend ongeveer 2.5u bij bob zoetermeer, nog nooit iemand heeft er wat van gezegd. Nu moet ik zeggen dat ik altijd ga als het rustig is. Happy duck neem ik vaak een handfoamer of sprayfles mee en doe ik enkel een wekelijkse foam+rinse.

Overigens heb ik wel mijn proces zo efficient mogelijk gemaakt. 1 emmer, 6 washpads, eigen shampoo mee die ik met een jerrycan erin giet op locatie. Binnen bij bob hebben ze ook perslucht waarmee ik de kiertjes en banden droogspuit voor tire shine.
 
Gewoon op een rustig moment gaan bij een bedrijf met meerdere wasboxen, dan zal je niet snel iemand "in de weg staan".
En als je dan gaat zou ik het niet te bont maken, dus geen 2.5u daar blijven hangen ;)

Zelf kan ik de auto's gelukkig op de oprit wassen, zelfs terug naar de straat zou ik niet meer willen.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i en SkyBuMp
Vooral dat rustige moment gaan. Ik hou er zelf ook niet van om daar zo lang bezig te zijn als het druk is. Nu moet ik zeggen dat ik vaak het langste bezig ben met de wielen…
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Snachts gaan bij een 27/7 was box locatie....


Lekker rustig, maar meer dan wassen is niet aan te raden..auto wordt door de condens elke keer weer nat ... Met gevolg dat je auto er sochtends bij dag licht uit ziet of er een rally mee geracet is
 
  • Verdrietig
Reactions: Zoranurai
Happy duck neem ik vaak een handfoamer of sprayfles mee
Vraagje hierover: ik gebruik nu nog de foam van de wasbox, maar liever zou ik eigen foam gebruiken in de wasbox. Maar hoe doe ik dat? Ik las wel iets over een drukpomp en nu lees ik: handfoamer, maar ik weet het niet precies. Wat voor apparaat kan ik het beste kopen zodat ik genoeg foam heb om mijn eigen auto in te foamen?
De foam zelf is de volgende keuze, maar daarover kan ik genoeg vinden op dit forum.
 
Vraagje hierover: ik gebruik nu nog de foam van de wasbox, maar liever zou ik eigen foam gebruiken in de wasbox. Maar hoe doe ik dat? Ik las wel iets over een drukpomp en nu lees ik: handfoamer, maar ik weet het niet precies. Wat voor apparaat kan ik het beste kopen zodat ik genoeg foam heb om mijn eigen auto in te foamen?
De foam zelf is de volgende keuze, maar daarover kan ik genoeg vinden op dit forum.
Handfoamer ala ik foam pro 2 is veel pompen, grote foamer als ik pro 12 + elektrische pomp als een xiaomi is wel wat meeslepen maar gemakkelijker.

Soms pak ik een ik multi pro 2 en doe daar de prewash in, waarvolgens ik afhankelijk van de temperatuur buiten overheen foam met dat zwakke wasbox spul. De multi blijft een stuk makkelijker lange tijd doorspuiten tov de foam pro 2
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en Ester
@Zoranurai dankjewel, ik ga kijken.
En ik hoop ergens maar dat de foam van de wasbox zwak is, want dat heb ik liever dan megasterk spul dat mijn waxlaag aantast die ik er net op heb gezet.. (maar ik begrijp dat het ook met de PH waarde te maken heeft..)
 
Super, dankjewel! Die 1e lijkt me een goede optie (vindt ook mijn bankrekening). Ik ga het even bestuderen.
Deze gebruik ik ook voor het enkel foamen+afspuiten. Is idd even pompen maar kan m’n hatchback er prima mee doen met 1 vulling. Ik foam dan wel niet alles boven de deurrand in
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Zoranurai dankjewel, ik ga kijken.
En ik hoop ergens maar dat de foam van de wasbox zwak is, want dat heb ik liever dan megasterk spul dat mijn waxlaag aantast die ik er net op heb gezet.. (maar ik begrijp dat het ook met de PH waarde te maken heeft..)
Mwa, iig heb nu bij verschillende wasboxen de “foam” gebruikt. De vliegjes gebeurde niks mee. Sommige hebben nog een voorreiniger gehad, die was wel sterker (soort apc of tfr gok ik).
Maar tot nu toe was bij elke wasbox de foam puur voor lube voor het krasborstelen erna.
Maar het werkt prima om bijv met een multi pro 2 een citrus of snow”foam” product te gebruiken en dan er overheen te foamen met dat wasbox spul.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
Top, dankjewel!
Dan ga ik me hier verder inlezen over de verschillende foams. Ik moet me natuurlijk niet gaan vervelen :laughing:
 
  • Leuk
Reactions: kawazxr
Ik zou kijken naar een drukpomp zonder schuimende werking. Schuim ziet er wel leuk uit (en ik gebruik het zelf ook als ik niet bij de wasbox was), maar doet het qua reiniging iets slechter en je pompt wat meer. Bij bijna elk tuincentrum kan je wel zoiets vinden. Voor jouw auto is er eentje van 5 liter ruim voldoende. 2-3 liter aanmaken, pompen en gaan.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@Jansen dankjewel! Ik ben nog aan het overwegen. Ik kreeg inderdaad al de tip dat foam creëren niet per se nodig is. De reinigende werking zou er ook zijn zonder foam.
Ik hou ook de optie open om het gewoon met een plantenspuit aan te brengen. Alleen vraag ik me af of ik dan niet heel lang bezig ben, en ondertussen het product (ik denk aan Bilt-Hamber Touchless) al aan het opdrogen is?
 
Dat risico loop je ook met foam, dus daar zit volgens mij geen verschil in. Het is inderdaad wel zo dat je het liefst een sprayer hebt waar zo veel mogelijk vloeistof uitkomt (omdat het dan snel gaat), dus een klein plantenspuitje is niet ideaal. Kwazar heeft een hele mooie (Orion Super HD alkaline; helaas niet te koop bij CC). Die gebruik ik al jaren naar tevredenheid, maar ik pak hier ook regelmatig een sprayer van het tuincentrum.