• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wash coat of wet coat

Timon

Detailing guru
17 jun 2008
490
120
De titel zegt het al. Beide zijn met de SSS in de aanbieding. Wie heeft er met beide ervaring en welke vond hij/zij beter?
Wash coat lijkt me wel wat omdat ik het met de schuimlans aan kan brengen. Wet coat is een grotere verpakking waar ik langer mee kan doen.
Ik ben benieuwd naar mensen die met beide ervaring hebben.
 
Hier is nog een optie voor je om het nog wat moeilijker te maken: Gyeon Bathe+. Kun je gewoon foamen op de auto en weer afspoelen.

Gewoon de produkten uitproberen en kijken wat voor jou het prettigst werkt.
 
Is er helemaal niemand die ervaring heeft met beide producten?
Ben erg nieuwsgierig naar ervaringen en standtijden ed.
 
Wet coat gebruik ik wel eens als ik de auto bij een wasbox was. Dat vind ik een prima product met een standtijd van zeker enkele weken. Het zal waarschijnlijk langer werken, maar dan is het beste qua hydrofobische eigenschappen er meestal wel af en heb ik de auto meestal alweer gewassen en een nieuwe laag Wetcoat of iets vergelijkbaars aangebracht.

Als ik de auto thuis was geef ik de voorkeur aan Bathe+ in de foam lance. Dat werkt nog wat prettiger en geeft ongeveer hetzelfde resultaat als wetcoat. Ik neem aan dat de Washcoat ongeveer hetzelfde werkt als Bathe+ in de foam lance, maar ik heb het nooit gebruikt.
 
Ik gebruik Wetcoat op de auto van m'n vriendin. Ze rijdt flink kilometers, rond de 3000 per maand. Zelf spuit ze regelmatig (1x per week?) de auto af met demiwater bij de wasbox. Als ik hem eens in de twee maanden volledig was dan sheet de Wetcoat nog steeds, voordat ik hem opnieuw aan breng.
Wanneer ze hem af heeft gespoten zie je ook het effect duidelijk bij het 'droogrijden,' want ze weet dat ze niet met doeken op de lak mag komen zonder hem echt netjes te wassen:p Na de uitgebreide detailbeurt van de auto voor afgelopen winter is de auto eenmalig in de Waxaddict Quartz gezet, voor ik dit voorjaar periodiek met de Wetcoat begon.
Washcoat heb ik nog niet gebruikt, maar kan je de Wetcoat alleen maar aanbevelen, prima product. Looks vergelijkbaar met bijvoorbeeld Waxaddict Hydroglaze, maar de standtijd van Wetcoat is in mijn ogen echt prima.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info @Jansen en @Wouter_BMW
Tijdens mijn eigen zoektocht kreeg ik ik ook het idee dat Wetcoat iets langer stand houd dan de washcoat. De washcoat wilde ik al eerder eens kopen omdat ik het geluid wel eens wilde horen ten tijde van hechting. Het leek/lijkt me een heel bijzonder product. Echter, ik wil het juist in de winter gaan gebruiken en dan telt de standtijd bij mij toch echt wel.
De SSS maakt het gewoon moeilijk omdat ze beide een mooie korting kennen.:confused:
 
Ik wilde al eerder reageren, maar ik heb geen ervaring met beide producten. :p

Ik heb net als de anderen de Gyeon - Wetcoat die ik op zich wel een goed product vind, maar mijn voorkeur gaat uit naar Bathe+ in de foamlans. Dit omdat het simpelweg super-easy is om de auto effe snel compleet in te foamen en af te spoelen en alles is beschermd. De Wetcoat is dan een stuk omslachtiger en ik wil persoonlijk dit spul níet op de voorruit krijgen. (Vette vlekken/waas)
 
Ik vind Washcoat is wel een veel mooier product dan wetcoat.

Het is wat duurder, maar dat is meteen het enige argument wat je voor Gyeon kan maken.
 
ik gebruik wetcoat en wil weer nieuwe bestellen op de SSS.
Wat vind jij beter aan de washcoat? nu kan ik me nog bedenken en wat anders kopen :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een nilfisk HD, die ik gebruik voor de wetcoat. Foamlans heb ik niet, op dat standaard vaatje van nilfisk na.
 
Als ik de beschrijving van de Washcoat lees, dan lijkt het mij een mengeling tussen Wetcoat en Bathe+ foamen. (Qua aaplicatie)

Als je een HD hebt, dan zou ik ook eens gaan denken aan foamen als voorwas. Vervolgens zou je dan Bathe+ kunnen foamen en dat is heerlijk simpel, maar geeft alles een goede beschermlaag waarmee je een bestaande wax o.i.d. boost, maar kan ook zeker als standalone gebruikt worden.
 
ik gebruik wetcoat en wil weer nieuwe bestellen op de SSS.
Wat vind jij beter aan de washcoat? nu kan ik me nog bedenken en wat anders kopen :)

Foam lance is wel een pre. Maar wat ik beter vind is de standtijd.

De werking is bij beide geweldig... alleen washcoat is stuk meer hufterproof.

Washcoat is toch van Nanolex? @Zluytr ik snap je post niet helemaal. :p

Wat valt er niet te snappen?

De washcoat van Nanolex is duurder dan de alternatieven van Gyeon.

En dat is het enige waar Gyeon het wint van Nanolex... de prijs dus.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us en Altos
Ik heb beide producten, washcoat en wet coat icm bathe+, gekocht tijdens de SSS. Wat zijn de stappen en mengverhoudingen om het aan te brengen? Dus van zowel washcoat als van wetcoat icm bathe+..
 
Bathe+ doe ik 1:10 in een foamlans, opspuiten en direct afspuiten met hd.
Wetcoat is in principe gebruiksklaar als je de normale versie hebt, paar spraytjes op een paneel en direct afspuiten met hd.
Als je de WetCoat Essence heb (gelukkig hebben alle producten een eigen naam) dan kun je die 1:5 - 1:15 verdunnen. Ik dacht te herinneren dat 1:15 al sterk genoeg is.
Washcoat ken ik niet.
 
@Tarabass - Hoe bedoel je Wetcoat in combinatie met Bathe+?

Wetcoat is ene ready-to-use product. (Tenzij je het concentraat hebt; Wetcoat Essence)
Bathe+ in de foamlans doe ik 1:10 of zelfs iets minder. Een sopje maken, daar staat een verhouding voor op de fles.
Washcoat ken ik persoonlijk niet, maar dat zal ook op de fles vermeld staan.
 
Beetje off topic:
Onlangs heb ik mijn oude fles bathe+ opgemaakt en heb ik een nieuwe ontvangen na de SSS. Deze heb ik afgelopen weekend voor het eerst gebruikt en mijn ervaring is erg positief. Ik deed altijd 1:10 in de foamlance, maar met de nieuwe heb ik iets minder gebruikt (ongeveer 1:13). Het schuimde meer en, nog belangrijker, de werking lijkt ook een stuk beter.

Hebben meer mensen die ervaring?
 
Bathe+ doe ik 1:10 in een foamlans, opspuiten en direct afspuiten met hd.
Wetcoat is in principe gebruiksklaar als je de normale versie hebt, paar spraytjes op een paneel en direct afspuiten met hd.
Als je de WetCoat Essence heb (gelukkig hebben alle producten een eigen naam) dan kun je die 1:5 - 1:15 verdunnen. Ik dacht te herinneren dat 1:15 al sterk genoeg is.
Washcoat ken ik niet.
@Tarabass - Hoe bedoel je Wetcoat in combinatie met Bathe+?

Wetcoat is ene ready-to-use product. (Tenzij je het concentraat hebt; Wetcoat Essence)
Bathe+ in de foamlans doe ik 1:10 of zelfs iets minder. Een sopje maken, daar staat een verhouding voor op de fles.
Washcoat ken ik persoonlijk niet, maar dat zal ook op de fles vermeld staan.
Misschien een beetje te kort door de bocht om mijn vraag zo te stellen in dit topic. Ik doelde meer op m'n stappenplan die ik aan moet passen en zal daar even een eigen topic voor openen.
 
@Jansen - Hmm... Ik heb een tijdje de oude fles en de nieuwe fles van Bathe+ door elkaar gebruikt en merkte daar geen duidelijk verschil tussen. (Ene keer die, dan de ander)

Ook kan ik inderdaad wat minder gebruiken dan 1:10. Eerst vulde ik de Lancia tot 1:10, maar dan gewoon de hele fles aanvullen tot hij vol was en niet tot de FILL-streep. De laatste tijd vul ik hem tot halverwege de 1:10 streep en vul 'm dan aan tot zo'n 500ML totaal.