• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wash & Wax: 2012 Renault Mégane

Wok

Detailing addict
8 mrt 2010
48
52
Mooi weer vandaag, dus autowasdag! :)

Helaas geen vóór foto's, maar voor de beeldvorming:
- Auto was donkergrijs met een zweem van blauw
- Velgen waren antracietkleurig

Eerst in de wasbox de auto gewassen:
- Foam (ook de wielen)
- Spoelen (ook de wielen)
- Handwasje ('twee-emmers-methode', Monello Lavare als shampoo, Monollo washmitt), inclusief gaatjes, kiertjes en sponningen
- Afdrogen (Monello Senza Aqua)

Daarna terug naar huis om de wielen verder onder handen te nemen:

8610880040_f6e729c2d3_o.webp

- AutoFinesse Imperial Wheel Cleaner
- Iron X
- Afspoeld met het restwater van de 'handwas'

De wielen vervolgens in twee laagjes Poorboy's World Wheel Sealant gezet (elke laag 10-15 min. laten curen) en tussen de bedrijven door steeds een deel van de carrosserie in de Meguiar's Deep Chrystal Carnauba Wax gezet (~30 min. laten curen) en uitgepoetst.

De buitenkant kan er weer een paar weken tegenaan ,^^

8609774393_bd513f9661_o.webp

8609774373_66a0717579_o.webp

8610880016_c290e05b62_o.webp

@jjonkie: Thx! :)

@IbizaSigno: Ik ben nieuw in dit wereldje en de wax was een 'leftover' van een maatje van me. Ik ben er niet kapot van (ik gebruik deze wax al enkele maanden): standtijd is een anderhalve maand...

Als je een betere wax zoekt kan ik je absoluut de Collinite 915 aanbevelen.

Deze wax heeft een maandenlange goeie bescherming en blijft ook GOED zitten, ook na regelmatig wassen.
Dit komt door het hoge percentage pure carnauba. (wel niet te lang laten 'curen', anders moet je schrobben!, zie ook de ervaringen.)
Uitermate geschikt om bijvoorbeeld een sealant of polish mee af te toppen.

Ik heb net een nieuwe pot binnen, wil niets anders meer!

Dank allen voor de complimenten :) De tip van de Collinite 915 zal ik onthouden ;)

Vanmiddag het interieur onder handen genomen:
- Tapijt en matten gestofzuigd
- Alle kunstofdelen en rubbers behandeld met Poorboy's World Natural Look

Dat Natural Look is echt een waanzinnig product! 8-o Ik had niet gedacht dat het veel verschil zou maken op een interieur van acht maanden oud (20.000km), maar echt: een verschil van dag en nacht!

Mijn dashboard en deurpanelen zijn nu echt zwart in plaats van donkergrijs. Het heeft meteen een veel hoogwaardiger uitstraling gekregen, terwijl het toch allemaal een beetje el cheapo plastic is/was.

8646229226_c607cf5aa7_o.webp

8645128875_91f069eaa9_o.webp

8646229176_e541e4d438_o.webp

8645128829_8db962ab8b_o.webp

8645128815_b498d9c0fa_o.webp

8645128803_96496fdc21_o.webp

Morgen het leer nog even onder handen nemen met de Gliptone cleaner en Gliptone conditioner :ja

Dan ga ik dat binnenkort ook maar eens proberen, want die van mij is van ongeveer dezelde leeftijd. En dacht altijd dat het weinig verschil zou maken op een nieuw interieur.

VW_Marcel;323813 zei:
Dan ga ik dat binnenkort ook maar eens proberen, want die van mij is van ongeveer dezelde leeftijd. En dacht altijd dat het weinig verschil zou maken op een nieuw interieur.

Dat dacht ik dus ook, maar allemachtig... het verschil is niet in woorden te vatten. Kortom: absoluut een aanrader! ,^^

915 is zeker een aanrader. Met het weer van morgen (20 graden en zon) kan je hem beter laten staan mits je goed getraind ben... Zelf heb ik vandaag wel de 915 gebruikt en moest wel bijna direct afnemen. Heb vooraf poorboys EXP gebruikt (verwerkt wel zeer makkelijk) en hij glimt als een gek! Morgen nog een laagje DJ Rainforest er over...

Mooi interieur btw!

Ziet er weer mooi uit.

Wat een geweldig scherpe foto's trouwens. Fotografie ook een hobby van je?

als je die foto's had gemaakt in een neutrale omgeving en zonder spullen in de opbergvakken in de auto, dan had ik verwacht dat het uit de folder kwam

Dank voor de complimenten weer! :)

Zojuist rondje Gliptone (cleaner en conditioner) gedaan:

8648343484_07d4d41833_o.webp

8647245263_ed1ff2791a_o.webp

8647245253_8078ba70f4_o.webp

8648343452_bd1e444921_o.webp

Het wordt nog wel eens wat met die perenkist :-b

@SLK: Fotografie is inderdaad ook een hobby van me :ja al zijn de foto's slechts geschoten met een bijna drie jaar oude telefoon :-p