• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wash & Wax: 2012 Renault Mégane

is heel netjes geworden !

Smaakvolle combinatie, dat tweetonig interieur past wonderwel bij de buitenkant. (Zoveel beter dan die flashy stofjes die je vaak in een Renault ziet)

Zo, laatste weekend van mijn vakantie, dus maar eens toewerken naar de winterprep. Auto al een maandje of twee niet meer gewassen en afgelopen week heeft-ie in weer en wind op Schiphol P4 gestaan, dus dat doet een auto ook geen goed....

9862564815_b88ded80da_o.webp

9862655163_b0cf77afba_o.webp

9862568766_077fbef042_o.webp

Vandaag bezig geweest met wassen:
- Foam; Randjes en kieren ingeborsteld met APC 1:10
- Autofinesse Imperial Wheel Cleaner
- IronX
- Banden ingeborsteld met APC 1:1
- Afgespoeld
- Wassen (2BM) met Monello Lavare en Supernatural 'Wookie's Fist'; onderkant deuren en dorpels met de Monello Washmitt
- Afgespoeld
- Gekleid (Monello Dolce Verde + Dodo Juice Born Slippy)
- Afgespoeld
- Gedroogd (Monello Sensa Aqua)
- Rubbers en zwarte kunstof delen behandeld met Autofinesse Revive
- Ramen en schuifdak schoongemaakt met Meg's Glass Cleaner
- Bandjes behandeld met Wolfgang Black Diamond Tire Gel

Tussentijds resultaat:
9862555824_b352729e19_o.webp

Morgen polijsten en waxen:
- Monello Finale op 5,5" White Polishing op DAP900
- Autofinesse Rejuvenate op 5,5" Black Finessing op DAP900
- Collinite 845 op 5,5" Black Finessing op DAP900
- Blue Velvet Pro
- Purple Haze Pro

Ook het interieur moet er morgen aan geloven:
- Stofzuigen
- Dashboard en deurpalen behandelen met Poorboy's World Natural Look
- Leer reinigen met Gliptone Cleaner en daarna behandelen met de Gliptone Conditioner

Als ik de tijd nog kan vinden ook de wielen nog even goed schoonmaken en in de Poorboy's World Wheel Sealant zetten :)

Goed bezig! Tussen de waxen met de Pro versies zou ik zeker een paar uur wachten. Anders kan het zijn dat je tijdens het aanbrengen van de tweede wax de eerste weer een beetje uitsmeert omdat die nog niet volledig 'hard' is. Dit resulteert in vegen onder je tweede wax laag. Meestal geeft dat niet zo'n mooi resultaat? Dit is dan tussen de Dodo Juice waxen, hoe de Collinite zich hierin houdt weet ik niet, met de #845 heb ik geen ervaring. Maar ik zou me kunnen voorstellen dat dit ook een dergelijk resultaat kan geven.

ziet er weer netjes uit. Vind je de Natural Look niet te vetiig/glimmend uitzien? soms moeilijk te zeggen door de lichtinval.

en mss de wagen ernaast ook eens onder handen nemen terwijl je bezig bent, ziet er naar uit dat die het wel eens kan gebruiken :-b
9862555824_b352729e19_o.webp

Zo, voorlopig eindresultaat:
9882557683_d8b7464000_o.webp

Helaas geen tijd meer gehad voor het interieur en het is ook gebleven bij een laagje Collinite 845. Misschien morgenavond nog even een laagje Blue Velvet er op. Wel de wielen van binnen en buiten schoongemaakt en in de Wheel Sealant gezet.

Wat betreft Natural Look: in mijn Mégane werkt het uitstekend! In mijn 205 ben ik er minder over te spreken; dan geeft het toch een wat vettige laag.

Wat betreft de auto ernaast. Dat ding heeft al in geen zes jaar meer een wasbeurt gehad... Ik zal de buurman eens aanbieden zijn auto onder handen te nemen als bedankje voor het bewaken van het fort tijdens mijn vakantie :)

Blijft een mooie auto en zeker nu hij weer zo mooi glanst. Zou er zelf eerst nog een laagje colli 845 op zetten en dan misschien nog toppen met een andere wax. Dan heb je een veel langere bescherming zo met het ingaan van de winter. Tussen de lagen colli en colli en andere waxen wacht ik altijd minimaal 12 uur - weet ik zeker dat de wax goed is uitgehard.

Ziet er terug (beter) als nieuw uit :-)^

Mijn schoonbroer heeft zo'n identieke auto ( ook de kleur ) ik vind ze in het echt wel iets té (licht)blauw :weetniet

Deels mee eens... en ik snap ook wat je bedoeld.
De Audi Sepang Blue kleur is mijn favoriet.

On topic; dit is en blijft één van de mooiere Renaults