• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Washandschoen en Droogdoek

Ik ben aan het tijfelen tussen deze vijf washandschoenen/mitt:


  • Totaal aantal stemmers
    37
Dacht zelf aan 1 grote en 1 kleine. meest handigste denk ik......

Tja, dit is persoonlijke voorkeur. Een auto die in een goede LSP staat, die kan je grotendeels drogen met water. (Afspoelen op de juiste manier)
Dan is 1 grote doek meer dan genoeg.

Een auto die totaal geen LSP heeft, dat kan lastiger worden om te drogen met water en dan heb je sowieso een grote doek nodig.

Ik red het altijd met mijn grote Silk Dryer. Red het ook met een Senza Aqua. Maar, het hebben van 2 doeken is niet een slecht idee omdat je dan met Doek 1 het meeste eraf kan halen en met Doek 2 de boel nalopen. Deze tweede doek kan je ook gebruiken om na het drogen de auto nog eens na te lopen met een detailer. (Denk aan Spray&Wipe, bijv)



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Tja, dit is persoonlijke voorkeur. Een auto die in een goede LSP staat, die kan je grotendeels drogen met water. (Afspoelen op de juiste manier)
Dan is 1 grote doek meer dan genoeg.

Een auto die totaal geen LSP heeft, dat kan lastiger worden om te drogen met water en dan heb je sowieso een grote doek nodig.

Ik red het altijd met mijn grote Silk Dryer. Red het ook met een Senza Aqua. Maar, het hebben van 2 doeken is niet een slecht idee omdat je dan met Doek 1 het meeste eraf kan halen en met Doek 2 de boel nalopen. Deze tweede doek kan je ook gebruiken om na het drogen de auto nog eens na te lopen met een detailer. (Denk aan Spray&Wipe, bijv)



Greetz

Dank voor deze info!
Dus verschil tussen Monello van Gyeon is er eigenlijk niet veel?
denk ik dat ik voor Monello ga.

grtzz.
 
Iets wat enkele mensen als nadeel zien is dat de Gyeon - Silk Dryer maar 1 bruikbare kant heeft. In theorie kan ik dit idee begrijpen, maar toch bereik ik met de Silk Dryer evenveel resultaat als met de Senza Aqua.



Greetz

verder met de Monello Senza Acqua Drying Towel geen klachten? strepen ofzo?
 
De monello is wit en daar door zie je beter wanneer hij vies is... En dat kan weer voorkomen dat je met een vieze doek over je auto loopt te wrijven!

Verder ontlopen die doeken elkaar niet zo veel!

Bij wasmits is het verschil groter!
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
De monello is wit en daar door zie je beter wanneer hij vies is... En dat kan weer voorkomen dat je met een vieze doek over je auto loopt te wrijven!

Verder ontlopen die doeken elkaar niet zo veel!

Bij wasmits is het verschil groter!

Welke bij de wasmits dan? hier heb ik ook nieuwe van nodig.......
 
Dan zou ik de grijze versie van de Microfiber Madness mitt nemen. Daar zie je vuil ook goed op, neemt lekker veel water op en glijdt prima over de lak (makkelijker dan die van Monello bijvoorbeeld).
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Ik ken de Washmitts van MM niet, maar gebruik naar volle tevredenheid de Gyeon - Smoothie. Daarbij heb ik ook de Thick Mitt van Monello en bevalt eveneens prima.

De normale Mitt van Monello heb ik ook, maar mijn voorkeur gaat uit naar een dikke washandschoen. Simpelweg veel wateropname en ''demping''.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Ik vind de (dikke) monello toch net wat stroef voor het mooie... de gyeon glijd echt veel soepeler over de lak! Van de Gyeon vind ik de donkere kleur weer een nadeel. Al zijn de nieuwe lichter geloof ik.

Ik ga 1 deze dagen ook de MM bestellen... daar kan ik nog niks over zeggen.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Ik had in mijn mystery box een spons van MM en was sindsdien alleen maar met spons. Ook een spons van monello voor de viezere delen en megs mitt voor de velgen.
De gyeon smoothie gebruikte ik hiervoor, maar vind een spons veel makkelijker omdraaien en schoonmaken in de spoel emmer.
Ik "aai" altijd eerst het oppervlak en maak nauwelijks contact, daarna draai ik hem om en was het oppervlak. Daarna uitwringen. Ik ben behoorlijk autistisch in het wassen, altijd zelfde volgorde en aantal x uitwringen per paneel enz. Dus 1 kant van de spons wordt per wasbeurt altijd gebruikt voor het aaien en de andere voor het wassen, haha.
Ook kan ik nu de emmers op 1 plek laten staan omdat een volle spons veel minder water lekt dat een mitt. (Je moet hem n beetje draaien terwijl je loopt, dit klinkt vast onbegrijpelijk...)
Zo zie je maar weer hoe leuk en handig die mystery boxen zijn, anders was ik er nooit opgekomen een spons te bestellen.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Ik vind de (dikke) monello toch net wat stroef voor het mooie... de gyeon glijd echt veel soepeler over de lak! Van de Gyeon vind ik de donkere kleur weer een nadeel. Al zijn de nieuwe lichter geloof ik.

Ik ga 1 deze dagen ook de MM bestellen... daar kan ik nog niks over zeggen.

de droogdoek of de wasmitt????
 
Ik had in mijn mystery box een spons van MM en was sindsdien alleen maar met spons. Ook een spons van monello voor de viezere delen en megs mitt voor de velgen.
De gyeon smoothie gebruikte ik hiervoor, maar vind een spons veel makkelijker omdraaien en schoonmaken in de spoel emmer.
Ik "aai" altijd eerst het oppervlak en maak nauwelijks contact, daarna draai ik hem om en was het oppervlak. Daarna uitwringen. Ik ben behoorlijk autistisch in het wassen, altijd zelfde volgorde en aantal x uitwringen per paneel enz. Dus 1 kant van de spons wordt per wasbeurt altijd gebruikt voor het aaien en de andere voor het wassen, haha.
Ook kan ik nu de emmers op 1 plek laten staan omdat een volle spons veel minder water lekt dat een mitt. (Je moet hem n beetje draaien terwijl je loopt, dit klinkt vast onbegrijpelijk...)
Zo zie je maar weer hoe leuk en handig die mystery boxen zijn, anders was ik er nooit opgekomen een spons te bestellen.

jij hebt het over deze spons??: https://www.Carclean.com/product/Microfiber_Madness/Incredisponge_Wash_Sponge_MM_12_103110 ??
 
@Zluytr De Smoothie en de mitt van MM zijn ongeveer hetzelfde qua 'gladheid'. Vezels zien er ook vrijwel hetzelfde uit. Het grootste verschil is dat die van MM wat dikker is door de 'sponsvulling' en dus meer water op kan nemen, wat ik als een voordeel ervaar.
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Zluytr