• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Washmitt drogen na wassen

Zrobb

Detailing guru
28 mrt 2020
514
138
Leeuwarden
Onlangs heb ik een upgrade gedaan qua washmitt van een noodle type washmitt naar de TRC The Cyclone. Voor eerste gebruik in de wasmachine gedaan maar nu loop ik tegen een probleem aan. De washmit is al 2 dagen aan het drogen op een droogrekje en het lijkt alsof het nog een paar dagen gaat duren voordat ie helemaal droog is. Nou had mijn oude washmit ook langer nodig om droog te worden dan mijn MF doeken maar dit vind ik overdreven lang.
Herkent iemand dit? Zijn er tips om washmitts sneller droog te krijgen?
 
Even een uurtje in de droger op de koude stand. Dan word het meeste vocht eruit geslingerd en dan is het meestal binnen 48 uur droog als je het op kamertemperatuur laat drogen.

(ervoor even kijken of er geen restanten van je vorige was in zit en de roosters goed schoonmaken)
 
Ik herken het totaal niet. bij mij zijn alle washmitts incredimitt en incredipad van microfiber madness maar ook mijn mits die ik voor de wielen gebruik bijna al helemaal droog als ik ze uit de wasmachine haal. En ze zijn zeker eerder droog dan de MF doeken, die ook al snel droog zijn. centrifugeer je wel op hoog toerental?
 
Hier zijn de washmitts ook zo goed als droog als ze uit de wasmachine komen.
Daarna Hang ik ze even op. En de volgende dag kunnen ze de kast weer in
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Bedankt voor de tips! Ik heb echter geen droger. Ik zal proberen om het centrifugeren op te voeren naar 1200 toeren en kijken of dat wat helpt. Zo niet wordt het even warm blazen met de föhn als ze net uit de wasmachine komen :D
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Misschien is het nieuwigheid en wordt het beter als ze een paar keer gebruikt zijn
 
@RoyR goede tip. Heb hem vanmiddag bij de radiator gelegd. Vanavond als ik weer thuis ben hoop ik een zo goed als droge washmitt terug te vinden!
@JP030 op zich lijkt het me voor het wassen ideaal. Mijn "oude" washmitt hield juist wat te weinig water vast. Een van deze dagen maar uitproberen! ;)
 
Ik doe ze als ze uit de wasmachine komen even in de centrifuge (ik meen 2800 rpm), en laat ze dan een paar dagen op een rekje drogen zodat ze echt heel goed droog zijn vóór ze in de kunststof box gaan. Vochtig materiaal in een afgesloten box is per definitie muf ruikend materiaal als je het uit de box haalt. De plek waar je ze laat drogen (meer of minder ventilatie) kan veel uitmaken voor de droogtijd.
 
Geen problemen gehad met drogen van de washmitt. In de wasmachine op 30 graden en erna centrifugeren (40 graden) op 1200 toeren. Daarna 2-3 dagen hangen om te drogen.
 
Ik was de washmitt goed uit na gebruik, wring zoveel mogelijk vocht eruit en laat deze drogen op een radiator. Tot op heden geen nadeel of probleem ervaren.
 
Bedankt voor de tips. Ik heb inmiddels de eerste wasbeurt gedaan met de nieuwe washmitt en ben erg te spreken over de TRC Cyclone washmitt. Deze keer na gebruik op hogere toerental laten centrifugeren tijdens de wasbeurt. Daarna op een droogrekje naast de verwarming en was hij binnen 24 uur droog. Dit terwijl mijn andere washmitt (nu voor onderste gedeelte van de auto: dorpels bumpers etc.) nog steeds nat was. Maargoed, de tips hebben geholpen. Probleem opgelost!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en RoCo
Ik was de washmitt goed uit na gebruik, wring zoveel mogelijk vocht eruit en laat deze drogen op een radiator. Tot op heden geen nadeel of probleem ervaren.
Zo doe ik het ook. Als je de 2-emmer methode gebruikt, is het ook niet nodig om deze telkens in de wasmachine te wassen.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik was de MF doeken en Washmitts samen op 60 graden en centrifugeer op 1200 rpm. Maar daarna gaan ze gewoon in de droger en die zet ik op de voorzichtige stand, dan wordt het minder heet. Is dit onverstandig?
 
@Martin19 Altijd onder de 40 graden te wassen. Microfiber is een combinatie van polyester en polyamide. Bij temperaturen boven de 60 is de kans dat de polyamide structuur gaat veranderen en dan niet meer zo zacht is en dus meer kans op krassen toe neemt.

Ik doe altijd 40 graden wassen en op koude stand een uur in de droger om ze op te bluffen daarna gewoon op een rek om lucht te drogen.