• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen met bacteriën

StijnV

Detailing guru
Tester of Bling
29 jul 2014
866
183
35
Dilsen-Stokkem
Ik kwam zonet een bizar artikel tegen op Het Laatste Nieuws: contactloos reinigen met bacteriën!
Enkel insprayen, laten inwerken en afspuiten met hoge druk.

Te mooi om waar te zijn? Ik vind er verder niets over, enkel nog een ouder artikel in De Standaard.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Zo dan! Wonderspul! :D Voor nog geen knaak spuit je een liter van dat spul over je auto en 10 minuten later is hij weer als nieuw!

De beste man kan natuurlijk ook gewoon zijn verhuur-camper in een wax zetten ofso. :p
 
Ik kwam het artikel ook net tegen. Blijkbaar zou het effectief zijn. Op de langere termijn is er natuurlijk nog niets bekend wat het doet met je lak, wagen, milieu... :rolleyes: Ik blijf wel nog eventjes bij een sopje met een goedruikende shampoo en een good-old waxje.
 
Ik was het ook net aan het lezen maar ga toch nog even wachten alvorens al mijn spullen op de tweedehandsmarkt te plaatsen. Als het te mooi is om waar te zijn...
 
Ja, las het artikel ook net.
Daar gaat de detailingcultuur.
Maar die dingen komen en gaan. En zoals aangehaald, wat heeft dat als effect op lange termijn en wat is de impact op de natuur... ?

Heb zo ooit een merk gekocht dat waterless wash& wax product verkocht. Uit UK. 2 flessen van gekocht en een interieurreiniger.
omdat het ook zo eco-friendly was en was nieuwsgierig en had het nooit eerder gezien (kende dit forum toen nog niet eens :blush: )
Is wel goed product, maar het is nu al maanden verdacht stil rond hun producten... Dus, waarschijnlijk een brandlabller die dat ergens aankocht in groot en dacht er iets aan te verdienen maar nu is het stilte...

De prijs van €12 voor 5 liter en je kan er 4 tot 5 auto's mee wassen daar zullen sommigen ook wel opspringen...


Er moet voor ieder wat zijn. Beter misschien zo dan sommige mensen die de auto wassen met schuursponsje en dreft neen ?
 
Ik gebruik Optimum No Rinse van Optimum Car Care. Dat werkt ook met enzymen.
ONR gebruik ik precies andersom. Ik spuit eerst de auto af voor al het loszittend vuil. Daarna was ik met ONR en maak dan direct de auto droog.
ONR bevat veel 'glijmiddel' (veel meer dan in een gewone shampoo) waardoor je de auto direct kan drogen.

Omdat je (na het afspuiten) paneel voor paneel werkt, droog je de auto kras- en streepvrij. Het glijmiddel helpt hierbij.
Is de auto niet zo heel erg vies, dan hoef ik de auto zelfs niet af te spuiten.

Bij het spul van het artikel moet je de auto op het eind afspuiten. Dan moet je toch de auto drogen om onder andere watervlekken te voorkomen.
Dan haal je dus alleen water van de lak, zonder glijmiddelen (want die zitten niet in water). Toch weer kans op krassen.
 
@Brinkiebrink: recent heeft John van Forensic Detail nog een review gedaan van die ONR als ik me niet vergis.

Ik ben toch niet geheel overtuigd en ben nog steeds gewonnen voor een zo compleet mogelijke contactless wash, maar voor alles is een markt en met die ONR kon je een niet zo’n hele vuile wagen op 5 minuten een badje geven, daar waar het bij mij toch meestal een paar uur duurt.
 
“Hey Mike wat hebben we vandaag?” Is het eerste wat in me opkomt.
Nou, als die bacterien losgaan en je auto is in 10 minuten weer als nieuw, dan ben ik erg benieuwd wat er gebeurd als je ze twintig minuten los laat gaan.

De kritische vragen die de journalist had kunnen stellen:Waar leven die bacterien van als ze in de fles zitten??
Als het levende bacteriën zijn, leg je dus een vies paneel in water, doet dat goedje erbij vult water aan en zo heb je je eigen wasmiddel fabriekje.

En zoals wel vaker, als iets te mooi is om waar te zijn...
Kortom, ik sla over.
 
@Brinkiebrink: recent heeft John van Forensic Detail nog een review gedaan van die ONR als ik me niet vergis.

Ik ben toch niet geheel overtuigd en ben nog steeds gewonnen voor een zo compleet mogelijke contactless wash, maar voor alles is een markt en met die ONR kon je een niet zo’n hele vuile wagen op 5 minuten een badje geven, daar waar het bij mij toch meestal een paar uur duurt.

Het is de eerste keer wel spannend, omdat ONR ook totaal niet schuimt. Ik gebruik het echter wel als een gewone shampoo. Gebruik dus water vooraf (eventueel met hoge druk), twee emmers, grid gards et cetera. Wat wel handig is, dat je het wassen kan combineren met kleien.
Je maakt een paneel schoon en volgt vervolgens met klei. Daarna nog een keer het paneel met ONR en dan drogen.

Ik heb trouwens mijn auto in de Soft99 12 month staan. De waterafstotendheid van Soft99 helpt goed bij het drogen.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407