• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen met stoom? Is dit een volwaardige vervanger voor water en shampoo?

Geinig. Ziet er natuurlijk spectaculair uit, maar dat zal het resultaat in onze ogen absoluut niet zijn.
Prachtig van de onderdorpel weer naar boven met hetzelfde lapje.
En dan de kofferruimte bij die Porsche. Gewoon lekker veel vocht in die ruimte blazen, maar er verder niets mee doen.
Ik denk dat het in principe een -handige- oplossing is van een ondernemer om op deze wijze in een parkeergarage een soort van autowasbedrijfje op te zetten. Op deze manier weinig water verbruik en niet veel afvoer van water nodig.
Het resultaat zal in onze ogen extreem teleurstellend zijn, maar zoals altijd is dat niet voor een ieder maatgevend.
Zonde van al die mooie auto's... Mogen daarna best bij mij langs komen. Geef ik ze meteen een Carclean-kaartje voor bestellen van een was-setje zoals het hoort.
 
Misschien wel het nawerken van het net uitgebuffte wax ? Iets met warmte te maken icm wax ? :weetniet Zoals sommige dat doen , het nawerken met detailspray. In ieder geval blijf ik lekker met spray and wipe nawerken:heart_eyes: En wat kost nou een m3 water:-" .
 
Ja jongens.. op DW is de zelfde hype overgeslagen.. velgen reinigen met stoom en EZ detail brush!!

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=142321
 
indd, op die velgen snap ik het wel..
maar om het nou op je lak te zetten.. dgaat me wel een beeeetje ver!

maar mischien dat het iets toevoegd als je auto al schoon is?
 
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=142312

Hopp weer op de wielen.. hij is aan het experimenteren met verschillende wash techniques.. ben benieuwd of hij ook de lak gaat stomen binnenkort rofl
 
Velgen kan ik nog wel inkomen, maar ook dan word ik er niet heel blij van hoor.

Voorstomen om het los te krijgen, die snap ik, maar daarna zou ik toch met een shampoo-oplossing en de Daytona aan de slag gaan.
 
Ik ook eerst losweken van het vuil om vervolgens met een shampoo oplossing en brush het vuil zonder krassen te maken afvoeren. Juist de shampoo zorgt voor het "inkapselen" en gemakkelijk afvoeren van t vuil.

Moet wel zeggen dat deze methode van stomen wel minder water verbruikt denk ik? Gebruik toch meestal een hele bucket voor de wielen alleen..
 
Ik had gereageerd op het filmpje, had aangegeven dat het krast, ze hebben een reactie gegeven:

Not scratches at all. The washing process does not require anything else than STEAM WATER (no additional product required) and MICROFER CLOTHES.
The optimal PRESSURE is 8 bars but the machine can go up to 10 which is 10 TIMES LOWER than jet washer pressures used in car washing industry.
The temperature of the steam is between 80 to 120°c at the output valve. But At the nozzle, it has decreased enough not to cause damage to the paintwork or to the washers health.


:|~*
 
Ik moet inderdaad toetreden tot de kokhalzende mensen die het al in gedachten zien gebeuren bij hun eigen wagen!:sob:
Stoom noemen ze dit?
hoogstens redelijk verwarmde watermist....]-0
Anders verbrandt je je poten ..en ik kan het weten want op mijn firma wordt er heel wat "gestoomd".:roll
 
Met stoom zo wassen is denk ik vragen om problemen.
Stoom is 100C en dat is heet.
Dus komt de stoom uit de uitloop dan ook op je handen dan is het AUW.
(heb wel eens 2 weken thuis gezeten door verbranding met stoom)
Ook als je ff niet oplet en je houd de uitloop stil op je lak is de kans dat de lak zacht wordt
zo niet gelijk gaat rimpelen.
Nee dan kan je beter foamen.
 
Stoom heeft meer dan waarschijnlijk nog eens de eigenschap dat het al je wax eraf stript en je lak volledig uitdroogt. De hoge temperatuur (naargelang de druk heel wat meer dan 100°C) zal zeker niet bevorderlijk zijn voor je trims en rubbers van deuren en ramen en banden.
Ik geef je één wijze raad; stoom (in de echte zin van het woord en dit is niet hetzelfde dan heet water) is nooit goed voor je wagen! ]d~^
 
Hmmmm, interresant.

Nu ben ik echt wel redelijk nieuw hier. En ik probeer heeeeel veel info op te zieken en te leren. Dus ook de dingen die ik “vroeger” deed (lees 2 weken geleden). Ik had m’n auto gewassen met sop en een spons middels het 1 emmer methode (tegenwoordig weet ik: afspuiten, foam, afspuiten, wassen met 2 emmer systeem met grid gaurds en een aantal mitts, drogen, kleien indien noodzakelijk, afnemen en eventueel opnieuw een waxlaag (hiervoor hoort er nog een stapje paintcleaner bij)).

Na het wassen (in gedeeltes omdat ie erg vies was) nog langs de wasbox afspuiten en door de wasstraat met een waslaagje (ja, is uit den boze. Ik weet nu beter). En ja hoor, alsof ze t uitkiezen: meeuwenstront op m’n dak op een zonnige dag. Thuis aangekomen toch week verder met m’n interieur Inc stoomcleaner (heeeeel kleintje van Kärcher). Toen ook de vogelpoeptje aangepakt met dat ding. Heel even er boven dan is t wat vochtig en warm. Daarna de stront eraf vegen.

Nu ik deze discussie heb gevonden en gelezen twijfel ik aan een aantal dingen.
De “stoom” die eruit komt zal echt geen 100 graden zijn. Hij zal wat opgewarmd worden en onder druk door de slang geperst worden. Na het “vrijlaten” van het water zal deze de volume aan willen nemen die hoort bij 0 bar ipv 8(?). Zal zeg maar 8x willen vergroten. En dan krijg je mist. Dit proces zorg ook dat de temperatuur naar beneden gaat. (Van vloeibaar naar gas kost energie.

Naar schatting zal t “stoom” maar een graad of 60/70 zijn. Is het dan nog steeds schadelijk voor de lak? Ik kan me voorstellen wel voor de wax, maar lijkt me nog wel een manier om wat hardnekkigere vlekken weg te krijgen.
 
de dingen die ik “vroeger” deed (lees 2 weken geleden). Ik had m’n auto gewassen met sop en een spons middels het 1 emmer methode

tegenwoordig weet ik: afspuiten, foam, afspuiten, wassen met 2 emmer systeem met grid gaurds en een aantal mitts, drogen, kleien indien noodzakelijk, afnemen en eventueel opnieuw een waxlaag

Foamen als eerste! :p


Alles met beleid en gezond verstand. :D Een auto met een donkere lak, die in de zon staat te bakken, die zal ook bizar heet worden. Een stoomreiniger zal niet direct slecht zijn voor de lak of LSP.

Bij vlekken of dingen als vogelpoep en dergelijke wil je de hechting slechter maken of zelfs helemaal geen hechting. Dit kan ik veel gevallen al met iets simpels als een doek in warm water dompelen en vervolgens op de lak leggen. ;)
 
Ik was net een discussie aan t lezen eerst foamen of eerst afspuiten.

Eerst afspuiten zou t voordeel hebben dat het grove vuil al weg is en t foam zich kan concentreren op t onderliggende vuil. Maar je kan wel krasjes krijgen door t zand wat over je lak word geblazen cq met het water word meegevoerd.

Eerst foamen zou als voordeel hebben dat t niet verdunt word en t vuil veilig word afgevoerd.

Waar is de tijd gebleven dat je naar een autoverzorgingsboer toe ging met dat soort vragen en je 1 antwoord kreeg .

Overigens wil ik me gelijk excuseren. Ik ben eigenwijs. Heel eigenwijs. T kan soms lijken dat ik alles beter weet, maar dat is omdat ik de techniek er achter wil beheersen. Ik ben niet aangelegd om een aap te zijn die een kunstje leert. Ik wil weten waarom de aap dat kunstje doet zodat ik m ook andere kunstje kan aanleren.

Ik noemt t dan de uitbreiding van t gezonde verstand...