• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen met stoom? Is dit een volwaardige vervanger voor water en shampoo?

@Eendje - Haha, no worries! :P

Een auto die helemaal onder de aangekoekte bagger zit, die kom je bij de detailer of regelmatige wasser niet tegen. (Die laten het niet zover komen ;) )
Ik foam/prewash altijd als eerste om simpelweg de vervuiling losser te weken. Grover vuil hecht zich sowieso al minder en komt sneller los en de traffic film daaronder wordt gewoon op ingewerkt. Op een natte auto loopt je schuim toch net wat sneller van de lak en kan daardoor minder lang blijven hangen om in te kunnen werken. - Alle stappen vóór het daadwerkelijk aanraken van je lak is ter voorkoming van defecten en vervolgstappen makkelijker/veiliger te maken. ;)

Je zal ook zien dat een auto die in een goede LSP staat ook na meteen afspuiten met een HD nog maar weinig vervuiling heeft. Wanneer je vooraf eerst een voorwas doet, dan is dit nóg minder én je hebt veiliger het vuil verwijderd.

Die autoverzorgingsboer heeft er nooit geen verstand van gehad! :P

I catch your drift :P Ik wil ook graag weten ''hoe?'', maar ook zeker de ''waarom?''

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan om vogelstront met stoom te lijf te gaan. Donkere lakken worden véél heter in de zon (als je het niet gelooft, leg je hand eens op een donkere auto die in de zon staat, en op een licht gekleurde auto, en pas op voor brandwonden!). Juist bij donkere lakken heb je het grootste probleem van het inbranden van vogelstront, zeker in het voorjaar als die beesten allerlei zooi hebben gevreten. Persoonlijk heb ik een sprayfles met water in de auto liggen, dan kan ik de stront er zo afspuiten zodra ik het zie (droogvlekken is dan jammer, maar dat is zo te verhelpen). Als het heel hardnekkig is, een stukje keukenpapier/toiletpapier op de stront leggen, en daar wat water op gieten en een paar minuten laten liggen, dan papiertje optillen (niet vegen i.v.m. krassen) en met water afspuiten.

Ik ben fan van PB bird shit remover en heb dat standaard in de auto’s liggen. Ik heb nog geen vergelijk gemaakt met zoiets als Spray&Wipe maar heb het idee dat Bird shit remover gladder spul is (om swirls te voorkomen). Vastgekoekte shit komt vrij snel los.

• Leuk
Reacties: M3fan en Cordoba
I catch your drift :p Ik wil ook graag weten ''hoe?'', maar ook zeker de ''waarom?'

Dat dus. En dan is t niet omdat ik per se de stoomreiniger wil blijven gebruiken voor op m’n lak, maar als ik de info heb waarom niet kan bij andere situaties beter beoordelen waarom m daar ook niet te gebruiken, of daar misschien weer wel

Ik had bij m’n vorige auto ook een flacon water en een flacon sterk verdunde glassex met keukendoek liggen om t zo snel mogelijk te verwijderen. Binnenkort maar weer wat neerleggen in t kofferbakje. Als ik dan toch zoveel tijd en moeite in de lak stop moet t wel een beetje bijgehouden worden...

• Leuk
Reacties: Cordoba
Ik ben fan van PB bird shit remover en heb dat standaard in de auto’s liggen. Ik heb nog geen vergelijk gemaakt met zoiets als Spray&Wipe maar heb het idee dat Bird shit remover gladder spul is (om swirls te voorkomen). Vastgekoekte shit komt vrij snel los.
+1

Ik gebruik de S&W om vogelpoep te verwijderen. Ik heb dan wel geen ervaring met de PB Bird shit remover. Pufje S&W op een microvezeldoek en op de plek, doekje erop, eventjes laten inwerken en dan rustig oppakken.

Alleen voor de geur zou je de bird shit remover eigenlijk al in huis (auto) moeten halen ;)

• Leuk
Reacties: M3fan