• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen poetsen van mijn auto

kevvin

Detailing rookie
1 mrt 2010
4
0
Hallo

Ik heb de volgende vraag:

Ik heb een nieuwe auto gekocht, maar nu wil ik deze is helemaal netjes wassen en poetsen e.d. heb veel over meguiars gehoord.
Nu zou ik willen weten wat ik een beetje moet kopen dan om hem netjes te wassen en te poetsen, gewoon met de hand en dat niet niet gelijk honderden euros kwijt ben, want ik weet niet precies welk product voor wat allemaal goed is en dergelijke.

Alvast bedankt
 
Kevvin, ik heb je bericht even wat leesbaarder gemaakt met hoofdletters, punten en komma's en de topictitel verduidelijkt ;)

De meeste antwoorden op je vragen zijn hier te vinden.

Er zijn ook andere merken buiten Meguiar's, vaak zijn deze net zo goed, zelfs beter dan Meguiar's, maar vooral goedkoper :grinning: Kijk vooral eens naar Poorboy's en Mothers.
Om wat voor auto gaat het? Kleur? Is het een hele nieuwe of een "nieuwe" tweedehands?
 
Hallo Kevin,

Welkom op ons forum! :ja

Je kan natuurlijk ook bij ons langs komen voor een advies op maat. Je zit in Gouda en wij in Bergschenhoek, dus dat is bijna om de hoek. :ja
 
Het is een bwm uit 2004 en hij is donkergrijs metallic maar ik had op de motorkap wat vogelstront plekken gezien en op de deur zat een klein krasje

maar nou had ik deze link https://forum.Carclean.com
ook al gezien alleen als ik al die stappen en voor elke stap 3 dingen moet kopenben ik al gauw de hoofdprijs kwijt lijkt mijn
en moet ik ook bij dat 5 stappenplan voor beginners bij elke stap een even coats applicator gebruiken?
 
Geloof me dat is pas het begin8d
Als je het virus te pakken krijg "dan"ben je pas de hoofdprijs kwijt w^^w
 
Ik had eerder geantwoord in je andere topic, dat imiddels op slot gegaan is (zag ik) omdat het dubbel was.

Je kunt ook een all-in-one product nemen, als je de 5 stappen te duur vindt uitvallen. Ik zou dan wel toch een kleisetje kopen. Een all-in-one geeft een iets minder mooi resultaat, maar je bent minder lang bezig en minder geld kwijt. Maar wat Thabird waarschijnljk ook al bedoelde is, dat de meesten die via dit forum beginnen met detailling steeds meer gaan kopen en ook meestal vanaf een all-in-one product uiteindelijk toch netjes de 5 (of zelfs 6) stappen gaan afwerken, voor mij geld dit in elk geval. Het all-in-one product staat dan op den duur ergens stof te eten of verdwijnt in de vuilnisbak.

Ik zelf ben begonnen met deze:
PB Polish with Sealant.
Op jouw donkere auto geeft deze misschien een mooier effect:
Poorboys World Polish with Carnauba Blue.

Ik gebruik graag Poorboys producten, omdat je die ook op een warmere lak (dus ook in de volle zon) kunt aanbrengen.

Er zijn ook all-in-one producten van Mothers en Meguiars. Maar als je. zoals Tim zei, niet te ver van Berschenhoek vandaan woont, zou ik daar zeker eens een afspraak maken.