• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wassen van waxdoeken

mario1976

Detailing addict
2 dec 2012
17
50
wassen jullie de waxdoeken na elke beurt ook in de wasautomaat ook op 30 graden en waarschijnlijk apart van de wasmith en droogdoeken ?

Bij mij gaat alles de wasmachine in, op de machine pads na.
De ene keer op 60 graden, de andere keer op 40 graden, afhankelijk hoe vuil de doeken zijn. En wassen zonder wasverzachter en met vloeibaar wasmiddel.

Mevrouw nicknameless ziet me al aankomen dat er voor elk doekje, padje, kleedje de wasmachine apart moet draaien.... :|~*

Maarre, er zijn al 100 miljoen miljard topics over het hoe of wat wassen van je doeken ...

Alle doeken en pads (ex machine pads) in een was op 30 graden met Cobra micro restore. Dan aan de licht laten drogen.

Ik was alles met de hand.
D.w.z. warm water 70 graden en waspoeder erbij en laten weken en lekker schrobben op de ouderwetse manier.
Daar na goed spoelen met alleen water en klaar.

Ik heb nu de doeken op 40 graden gewassen in het bont was programma met gewoon witwasmiddel (vloeibaar) en een scheut schoonmaak azijn. Ging prima zijn weer mooi wit of gekleurd uit de machine gekomen. De gekleurde heb ik gewoon bij de handdoeken was gedaan ( kleurwasmiddel en azijn). Ook deze weer prima schoon. Het wasmiddel dat ik gebruikt heb is van de Aldi of de Lidl - gebruik beidde door elkaar dus weet niet meer welke.
Daarna aan het droogrek laten drogen - doeken voelden mooi zacht aan nadat ze droog waren.

De pads heb ik eerst in warm water in de azijn + wasmiddel gezet (paar uur) en daarna met de hand uitgespoeld - ook deze weer mooi schoon.

j.lipsch;311213 zei:
Ik was alles met de hand.
D.w.z. warm water 70 graden en waspoeder erbij en laten weken en lekker schrobben op de ouderwetse manier.
Daar na goed spoelen met alleen water en klaar.

Jep, doe ik ook... Even werk maar da's nagenieten :P

Jullie doen de doeken niet in de droger?
Ik heb het idee dat ze dan veel zachter zijn als aan de lucht laten drogen.

Alles (behalve pads) gaat de wasmachine in op 30 graden, altijd zonder wasverzachter, vervolgens op een droogrekje (in de zomer in de buitenlucht)

Ik gebruik het bonte was programma op 40 graden ( en soms de 60 graden variant) - zonder wasverzachter en daarna soms in de droger/ soms in buitenlucht.

Pads heb ik de laatste keer ook in de wasmachine gedaan op 30 graden - wel apart van de doeken, natuurlijk

Hier gaat alles samen in de machiene.
Doeken,mitt en pads op 30 graden met micro restore.
Drogen op het wasrek.

Hier gaat alles samen de wasmachine in op 30 of 40 graden met een normaal wasmiddel en in het wasverzachter vakje een scheut schoonmaakazijn.

In de wasmachine 40 graden, Samsung "outdoorkleding" + Eco bubble programma, welke dus ook geschikt voor microvezel is.

Natuurlijk verder enkel en alleen de vloeibare "Micro Restore" doseren (of soortgelijk product uit de webshop), daar is het speciaal voor gemaakt(!) en uiteraard helemaal schoon+vezels goed zacht na wassen.
Zelfs mijn goedkope doekjes gaan er mee en alles samen inclusief washmitt.

Pads is een hele andere handmatige bewerking hiervoor, werkt uitstekend! (-te vinden op het forum als How-To)